مشاوره بازاریابی چیست؟+[معرفی بهترین مشاور مارکتینگ ایران]
دنیای بازاریابی (marketing) همچون یک مسابقه دو ماراتن است که برای حرکت کردن در مسیر درست، جلوتر بودن نسبت به رقبا و در نهایت لمس حس شادی گذر از خط پایان آن، به کمک یک مربی بازاریابی با تجربه و حرفهای نیاز است تا با توجه به شرایط فعلی برند بهترین استراتژی پیوسته و اصولی را برای کسب و کار طراحی کند تا کسب و کارنرم نرمک در مسیر ماراتن نفس گیر مارکتینگ در حرکت باشد و در هر ثانیه یک قدم به خط پایانی این ماراتن مهیج نزدیکتر شود.
کمک گرفتن از مشاور بازاریابی کلید موفقیت در ماراتن مارکتینگ!
مشاوره بازاریابی چیست؟
مشاوره بازاریابی ( Marketing consulting) یکی از شاخههای خدمات مشاوره کسب و کار است که توسط مشاوران مارکتینگ به کسب و کارها ارائه میشود، مشاوره بازاریابی یک پروسه طولانی را شامل میشود که در آن مشاور بازاریاب با تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار و رقبا و در نظر گرفتن اهداف و امکانات، بهترین مسیر استراتژی بازاریابی را طراحی کرده و بر روند انجام تمامی مراحل استراتژی برای بهبود نقشه بازاریابی و اعمال اصلاحات نظارت میکند.
fastercapital ویژگی یک مشاور بازاریابی را به صورت زیر بیان می کند:
Perhaps the most important quality of a good marketing consultant is that they are results-oriented. They will work with you to set realistic goals and then help you measure and track progress. This way, you can see the impact of their efforts and make adjustments as needed.
شاید مهمترین ویژگی یک مشاور بازاریابی خوب این باشد که نتیجه گرا باشد. آنها برای تعیین اهداف واقع بینانه با شما همکاری خواهند کرد و سپس به شما در اندازه گیری و پیگیری پیشرفت کمک خواهند کرد. به این ترتیب، می توانید تأثیر تلاش های آنها را ببینید و در صورت نیاز تغییرات موثر را انجام دهید.
آشنایی با 6 ایستگاه توقف مسیر مشاوره مارکتینگ!
پروسه مشاوره بازاریابی بر اساس مدل بازاریابی ساستک (SOSTAC marketing model) شامل بخشهای مهمی مثل تحلیل وضعیت فعلی، مشخص کردن اهداف مارکتینگ، انتخاب روشهای بازاریابی، شناسایی ابزارهای مورد نیاز بازاریابی، انجام اقدامات لازم مارکتینگ و تحلیل نتایج به دست آمده از اجرای استراتژی بازاریابی میباشد.
1. Situation: کجای مسیر ایستادهایم؟
مسیر مشاوره مارکتینگ با بررسی نقاط ضعف و قوت کسب و کار، تحلیل و آنالیز نقاط ضعف و قوت رقبا و آنالیز جامع پروسونای مشتریان آغاز میشود در این مرحله مشاور بازاریاب سعی میکند با جمع آوری اطلاعات دقیق از وضعیت فعلی تصویر روشنی برای هدف گذاری آینده کسب و کار ترسیم کند.
2. Objective: مقصد کسب و کار ما کجاست؟
در ابتدا باید به پرسش: (چرا قصد داریم از استراتژی بازاریابی استفاده کنیم؟) به صورت واضح پاسخ داده شود چون پیدا کردن جاده درست منتهی به مقصدی که نمیدانیم کجاست ناممکن است! ممکن است هدف شما از بازاریابی دست یابی به فروش بیشتر، بهینه سازی هزینهها، برقراری ارتباط با مشتریان جدید، ایجاد سروصدا بین رقبا و … باشد و هر کدام از این اهداف مسیر متفاوتی دارند و به همین دلیل تایین دقیق اهداف بازاریابی بسیار مهم است.
3. Strategy: از کدام جاده حرکت کنیم؟
برای رسیدن به مقصد باید بهترین جاده را که مسیری هموارتر نسبت به سایر جادهها دارد و به ما این امکان را میدهد تا سریع تر به مقصد اصلیمان برسیم را انتخاب کنیم، مشاور بازاریاب با توجه به وضعیت بازار هداف، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برند، وضعیت سلامت درونی سازمان و … بهترین مسیر را برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی انتخاب میکند.
🎧پادکست هفت گناه کبیره بازاریابی🎧
4. Tactics: چگونه حرکت خواهیم کرد؟
مشاور بازاریاب برای حرکت کردن کسب و کار در مسیر درست استراتژی بازاریابی بر اساس شرایط فعلی کسب و کار، وضعیت رقبا و بازار مناسبترین روشهای بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ را برای به دست آوردن بیشترین بهره وری در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه انتخاب میکند.
· ابزارهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ
- سئو
- تبلیغات کلیکی
- همکاری در فروش
- ایمیل مارکتینگ
- گوگل ادز
- سوشال مدیا مارکتینگ و ….
5. Action : وظایف ما چیست؟
مشاور بازاریابی پس از تدوین استراتژی بازاریابی و مشخص کردن ابزارهای مارکتینگ مسیر اجرایی کانالهای مختلف مارکتینگ مثل سئو، سوشال مدیا مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و …. را به متخصصین هر بخش میسپارد و به فرایند اجرای بخشهای مختلف استراتژی نظارت میکند.
6. Control: به مقصد رسیدیم یا نه !؟
پس از رسیدن به نقطه پایان ماراتون بازاریابی کار تیم مارکتینگ و مشاور بازاریابی تمام نمیشود چون پس از پیاده سازی کامل تمامی بخشهای سند استراتژی بازاریابی نوبت بررسی شاخصهای کلیدی عملکرد در بازاریابی است تا مشخص شود استراتژی تدوین شده تا چه میزان موفقیت آمیز بوده و نیاز به اصلاحات برای تدوین استراتژی مجدد دارد.
· برخی از شاخصهای کلیدی عملکرد بازاریابی
- تعداد مشتریان جدید ( of New Customers Acquired)
- هزینه جذب مشتری (Customer Acquisition Cost)
- نرخ رشد پایگاه مشتریان (Customer-base Growth Rate)
- میزان ایجاد مشتریان راغب (Lead Generation Indicator)
- نرخ تبدیل شدن به مشتری (Conversion Rate / Closing Rate)
- سطح رضایت مشتری (Customer Satisfaction Level)
- سطح وفاداری مشتری (Customer Loyalty Level)
- نرخ ریزش مشتری (Customer Churn Rate)
- متوسط طول عمر مشتری (Average Customer Tenure) و …..
مجله فوربز در مورد اهمیت kpi می گوید:
A KPI measures the goals of the business against the actual, quantifiable data over a specified period.
KPI اهداف کسب و کار را با داده های واقعی و قابل سنجش در یک دوره مشخص اندازه گیری می کند.
📽ویدئو آموزش مسیر نقشه بازاریابی📽
مشاور بازاریابی و فروش کیست؟
مشاور بازاریاب، نبض مارکتینگ کسب و کار را در دست میگیرد و از همان قدمهای اول همکاری تلاش میکند تا پس از انجام آنالیزهای لازم از وضعیت فعلی بازاریابی کسب و کار و رقبا جهت پیدا کردن نقاط ضعف و قوت رخنه کرده درون سازمان، مهمترین اقدامات لازم را برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده انجام داده و با تدوین یک سند استراتژی بازارایابی دقیق و اصولی مسیر رشد بازاریابی برند را ترسیم کند.
· 12 وظیفه اصلی مشاور فروش و بازاریابی
- چیدن پلن بازاریابی دیجیتال و آفلاین
- تجزیه و تحلیل موقعیت فعلی برند و رقبا
- پیدا کردن نقاط ضعف و قوت کسب و کار و رقبا
- انجام تحقیقات روی بازارهای داخلی و جهانی
- بررسی و تایین اهداف اصلی و فرعی کسب و کار
- طراحی 0 تا 100 استراتژی بازاریابی کسب و کار
- بررسی امکانات و برنامههای بازاریابی
- نظارت بر اجرای دقیق مراحل استراتژی بازاریابی
- تجزیه و تحلیل دقیق نتایج اجرای استراتژی بازاریابی
- ارائه گزارشهای ماهانه از تحلیل وضعیت بازاریابی
- پیدا کردن ایرادات درون سازمانی موثر بر بازاریابی
- اعمال تغییرات در نقشه راه استراتژی بر اساس نیاز و …
📽آموزش نکات راه اندازی کسب و کار توسط حمید صباغی📽
یک مشاور بازاریاب حرفهای چه ویژگیهایی دارد؟
به همان میزانی که مشاور مارکتینگ متخصص میتواند حیاتی دوباره به کسب و کار شما ببخشد همکاری با مشاوران بازاریاب نابلد که با پیچ و خمهای مسیر رشد کسب و کار و مارکتینگ آشنا نیستند میتواند برای سلامت برند و پیشرفت کسب و کار شما خطرناک باشد پس اگر قصد یاری گرفتن از مشاور بازاریاب برای تدوین یک استراتژی مارکتینگ جدید دارید باید تنها از مشاوران بازاریاب حرفهای و متخصص کمک بگیرید تا در شرایط امن و بدون خطری قدم در یک مسیر استراتژی بازاریابی جدید بگذارید.
· 15 ویژگی مهم مشاوران بازاریابی متخصص حرفهای
- داشتن دانش عمیق و تجربیات بالا
- برخورداری از اعتبار
- داشتن مهارت های ارتباطی بلا
- قدرت تحلیل و آنالیز قوی
- منعطف بودن در سازمان
- ارائه ایدهها و راه حل های خلاقانه
- نظم و تعهد کاری
- داشتن رزومه کاری قوی
- داشتن سابقه تدریس و آموزش بازاریابی
- تسلط به منتورینگ و کوچینگ کسب و کار
- تسلط بر شاخههای مختلف دیجیتال مارکتینگ
- ارائه گزارش به صورت منظم
- هدف گرا بودن در بازاریابی و ….
بیشتر مطالعه کنید: بیزینس کوچینگ و مزایای آن در موفقیت کسب و کار
بهترین مشاور مارکتینگ در ایران چه کسی است؟
دکتر حمید صباغی با برخورداری از تمامی ویژگیهای مهم یک مشاور بازاریاب حرفهای و داشتن بیش از 15 سال فعالیت حرفهای و تخصصی در حوزه ارائه خدمات مشاوره بازاریابی و فروش و ثبت اقدامات ارزندهای مثل برگزاری بیش از 1000 کلاس تخصصی آموزش بازاریابی و ارائه مشاوره مارکتینگ به 100ها برند نامآشنا و تازه کار در رزومه کاری خود این روزها به عنوان بهترین مشاور بازاریابی در ایران شناخته میشود.
معرفی دکتر حمید صباغی
دکتر حمید صباغی در طول سالهای فعالیت خود با برگزاری تخصصیترین آموزشهای حرفهای بازاریابی در ایران و ارائه مشاورههای مارکتینگ تخصصی موثر به کسب وکار ها به عنوان بهترین مشاور بازاریاب ایرانی شناخته شده است میتوانید برای قدم برداشتن کسب و کارتان در مسیر رشد و ترقی از او کمک بگیرید.
· راههای ارتباط با حمید صباغی بهترین مشاور فروش و بازاریابی ایرانی
- آدرس وب سایت: hamidsabaghi.ir
- آدرس دفتر: تهران، میدان هفت حوض، میدان ۱۶ نارمک، کوچه عباسی فشمی، پلاک ۲
- تلفن تماس: 09351004032
- ایمیل: info@hamidsabaghi.ir
- تلگرام: hamidsabaghi
- اینستاگرام: hamidsabaghi.ir@
خدمات مشاوره و بازاریابی حمید صباغی
حمید صباغی افزون بر برگزاری کلاسهای تخصصی آموزش بازاریابی خدمات متنوع مشاوره بازاریابی کسب و کار مثل ارائه مشاوره برای تدوین بهترین سند استراتژی دیجیتال مارکیتنگ و اجرای دقیق آن، خدمات کوچینگ و منتورینگ کسب و کار، دریافت مشاوره تدوین استراتژی بازاریابی آفلاین و آنلاین، طراحی کمپینهای تبلیغاتی آنلاین و ….. را نیز ارائه میکند، در ادامه با جزئیات دقیق خدمات حمید صباغی در حوزههای مختلف بازاریابی و فروش آشنا شوید.
· شرح خدمات دیجیتال مارکتینگ حمید صباغی:
- تحلیل نقاط قوت و ضعف بازاریابی دیجیتال کسب و کار و رقبا
- تدوین پروپزال دیجیتال مارکیتنگ برای ارائه اطلاعات اولیه
- تدوین 0 تا 100 استراتژی دیجیتال مارکتینگ و نظارت بر روند اجرا
- مشاوره سئو برای تدوین0 تا 100 استراتژی سئو و نظارت بر روند اجرا
- ایجاد استراتژی تولید محتوا همراه نظارت بر روند کیفیت تولید محتوا
- تدوین و نظارت بر اجرای استراتژی 0 تا 100 سوشال مدیا مارکتینگ
- اجرای 0 تا 100 کمپینهای تبلیغات کلیکی، گوگل ادز، ایمیل مارکتینگ
- بررسی نتایج اقدامات بازاریابی دیجیتال، ارائه گزارش و پیشنهادات لازم و …
· شرح خدمات کوچینگ و منتورینگ حمید صباغی:
- ارائه آموزشهای ویژه اولیه بازاریابی به کارکنان و مدیران سازمان
- شناسایی نقاط قوت و ضعف درون سازمان پس از بررسی و تحلیل
- تایین دقیق اهداف کسب و کار بر اساس نیازها و امکانات برند
- ترسیم مسیر بازاریابی کسب و کار با تنظیم سند استراتژی مارکتینگ
- تقویت مهارتهای نرم و سخت کارمندان و مدیران با ارائه آموزش
- تغذیه سازمان با آموزشهای بازاریابی به روز جهان
- همراهی قدم به قدم کسب و کار برای دستیابی به اهداف بازاریابی
- پیدا کردن موانع رشد سازمان و ارائه پیشنهادات و انتقادات در مواقع ضروری و…
· شرح خدمات مشاوره استراتژی بازاریابی حمید صباغی:
- آنالیز وضعیت فعلی بازاریابی کسب و کار و رقبای داخلی و خارجی
- پیدا کردن نقاط قوت و ضعف کسب و کار و رقبای داخلی و خارجی
- تدوین 0 تا 100 استراتژی بازاریابی آنلاین و آفلاین
- نظارت بر روند اجرای مراحل استراتژی بازارایابی و ارائه گزاش
- تحلیل نتایج اجرای استراتژی و ارائه پیشنهادات و اصلاحات و…
آموزش نوشتن پرسونا مخاطب در سه سوت توسط حمید صباغی
· شرح خدمات مشاوره کمپینهای تبلیغات حمید صباغی:
- آنالیز وضعیت برند و پرسونای مخاطب
- انتخاب رسانه تبلیغاتی متناسب با هویت برند
- بودجه بندی و پیش بینی هزینههای کمپین
- نوشتن پیام تبلیغاتی اثر گذار با توجه به هدف کمپین
- راه اندازی کمپین تبلیغاتی و نظارت بر روند اجرای آن
- تجزیه و تحلیل نتایج و دادههای به دست آمده از کمپین و…
فرم دریافت مشاوره
📽ویدئو آموزش قوانین تغییرناپذیر بازاریابی📽
قیمت مشاوره بازاریابی چه قدر است؟
تعرفه ثابتی برای خدمات مشاوره بازاریابی وجود ندارد چون هر کسب و کاری دارای شرایط خاص و اهداف متمایزی است و به علت تفاوت اهداف و دستاوردها در پروسه مشاوره بازاریابی و تدوین استراتژی مارکتینگ کسب و کارها قیمت نهایی مشاوره بازاریابی در نهایت بر اساسر شرایط کلی کسب و کار و دستاوردهای خلق شده تایین میشود.
· دستاوردهای متنوع بازاریابی با قیمتهای مختلف
- افزایش آگاهی از برند
- افزایش ارزش مشتری
- افزایش فروش
- بهبود سئو
- بهبود نرخ کلیک
- افزایش نرخ تبدیل
- ایجاد سرنخ
- جذب مشتریان جدید
- کاهش ریزش مشتری
- ارائه محصولات جدید
- برندسازی مجدد
- افزایش ترافیک وب
- تدوین استراتژی جدید و ….
سخن پایانی
استراتژی بازاریابی خون در جریان شریانهای حیات یک کسب و کار محسوب میشود که باید حرکت درست و پیوسته آن توجه ویژه داشت تا مشکلی برای سلامت کسب و کار ایجاد نشود و در این میان تدوین و پیاده سازی یک استراتژی مارکتینگ موفق بدون کمک مشاور بازاریابی متخصص ممکن نیست چون بازاریابی یک دانش محسوب میشود و برای ترسیم یک استراتژی اصولی بازاریابی باید از کسی کمک گرفت که تخصص و تجربه بالا در دنیای مارکتینگ داشته باشید.
دکتر حمید صباغی با داشتن تخصص عمیق و سالها تجربه حرفهای در زمینه مدیریت کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ، تدوین و اجرای 0 تا 100 استراتژی مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف امروزه بهترین مشاور بازاریابی در کشور محسوب میشود که میتوانید با خیال راحت به دانش و تخصص بازاریابی او اعتماد کنید تا پس از دریافت مشاوره و تدوین و اجرای استراتژی مارکتینگ حمید صباغی تنها در مدت کوتاهی رشد معجزه آسا در روند فروش و بازاریابی کسب و کارتان را مشاهده کنید.
سوالات متداول؟
مدل بازاریابی ساستک چیست؟
ساستک یکی از مدلهای بازاریابی پرطررفدار و معروف جهان است که امروزه بیزینسهای بزرگ و موفق متعددی سند استراتژی بازاریابی کسب و کار خود را بر پایه اصول آن بنا میکنند، مشاور بازاریاب برای تدوین استراتژی مارکتینگ در مدل بازاریابی ساستک، پس از انجام تحلیلها و بررسیهای لازم به ترتیب: (وضعیت فعلی کسب و کار و رقبا، استراتژی مورد نیاز مارکتینگ متناسب با هویت برند، مسیرهای مناسب رسیدن به هدف استراتژی، روشهای مورد نیاز برای مارکتینگ و وظایف اعضای سازمان را مشخص میکند بعد از اجرای کامل استراتژی بازاریابی و مشخص شدن نتایج دادههای به دست آمده را کنترل و سند استراتژی را بهبود میبخشد.
وظایف مشاور بازاریاب و فروش کسب و کار چیست؟
انجام تحقیقات گسترده روی بازار و فعالیتهای رقبا در حوزه بازاریابی دیجیتال و آفلاین، تحلیل و بررسی بازارهای داخلی و جهانی، تدوین سند استراتژی جامع بازاریابی دیجیتال و آفلاین کسب و کار برای ماههای مشخص، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت کسب و کار همراه تایین هدفهای اصلی و فرعی، مشخص کردن مسیرهای بازاریابی کسب و کار با توجه به اهداف بازاریابی و امکانات،نظارت بر اجرای دقیق مراحل استراتژی بازاریابی و تحلیل نتایج، ارائه پیشنهاد اصلاح استراتژی پس از تحلیل دادهها و ….. جزو مهمترین وظایف مشاوران بازاریابی به شمار میروند.
بهترین مشاور بازاریابی و فروش در ایران کیست؟
دکتر حمید صباغی با داشتن بیش از 15 سال سابقه فعالیت حرفهای و تخصصی در زمینه بازاریابی و فروش مثل برگزاری دورههای آموزشی تخصصی مارکتینگ، همراهی با کسب و کارهای بزرگ و کوچک موفق به عنوان مشاور بازاریابی، ارائه خدمات کوچینگ و منتورینگ کسب و کار، طراحی 0 تا 100 کمپینهای تبلیغاتی و ….. امروزه محبوبترین مشاور بازاریابی در ایران محسوب میشود که افزون بر داشتن تخصص و علم بالا تجربیات فروانی در دنیای بازاریابی نیز داشته و میتوانید به او به عنوان یاری قابل اعتماد برای رشد فرایندهای بازاریابی و فروش کسب و کارتان اعتماد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید