کوچینگ دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به یک مربی بازاریابی انلاین تبدیل شویم؟
کوچینگ بازاریابی آنلاین منبعی برای آموزش افراد با اصول، مزایا، نکات و استراتژی های مرتبط با بازاریابی آنلاین است. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک مربی بازاریابی آنلاین هستید، باید دانش کاملی از کوچینگ دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. اگر نگران این هستید که این دانش را از کجا دریافت کنید، پس نگران نباشید، ما به شما کمک کرده ایم. این مقاله همه چیز در مورد کوچینگ دیجیتال مارکتینگ است که با این شروع می شود که مربی بازاریابی آنلاین چیست و نقش کاری یک کوچ دیجیتال مارکتینگ چیست. سپس به مزایای مربی بازاریابی آنلاین و گواهینامه ها، صلاحیت ها و مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مربی خواهیم پرداخت. سپس در مورد تفاوت بین یک کوچ دیجیتال مارکتینگ و یک مشاور بازاریابی دیجیتال صحبت خواهیم کرد تا دیدگاه شما در مورد هر دو اصطلاح روشن شود. این مقاله با تعدادی از سوالات متداول همراه با پاسخ های کوتاه آنها خلاصه می شود تا بینش دقیقی در مورد مربیگری بازاریابی آنلاین یا کوچینگ دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه دهد.
کوچینگ دیجیتال مارکتینگ چیست؟
کوچینگ دیجیتال مارکتینگ اطلاعات، منابع و اعتماد به نفس مورد نیاز برای کنترل حضور آنلاین خود را در اختیار شما قرار می دهد. مربیگری بازاریابی آنلاین برای افرادی که به تازگی وارد دنیای بازاریابی آنلاین شده اند مفید است. همچنین برای کارآفرینانی که مایل به تغییر تفکر، توسعه مهارتهای جدید و خودکفایی آنلاین هستند، خوب است.
نمونههایی از کوچینگ دیجیتال مارکتینگ شامل نامهای مختلفی مانند Reliablesoft Academy، HubSpot، Semrush، Udemy و غیره است.
یک کوچ دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟
یک مربی بازاریابی آنلاین از ابتدا تا انتها با مشتری کار می کند و این روند با استراتژی شروع می شود. اول، آنها یک حسابرسی تجاری انجام می دهند یعنی تمام ارکان بیزینس شما را بررسی می کنند تا مشخص کنند که چه کاری را به خوبی انجام می دهید و چه چیزی ممکن است بهبود یابد. برنامه یک کوچ دیجیتال مارکتینگ شامل استراتژیهای زیادی است، زیرا مشخص میکند شرکت باید توجه خود را به کجا متمرکز کند و چقدر پول میتواند برای خدمات خاص خرج کند.
اگر می خواهید یک کوچ دیجیتال مارکتینگ باشید، باید بدانید که چگونه به مشتریان خود تصویر کاملی ارائه دهید. چه مولفه های جزئی را می توانید بهبود بخشید و چه مشکلات گسترده تری می توانید به مشتریان خود در حل آنها کمک کنید؟ شما به هر دو لنز میکرو و ماکرو نیاز دارید. به طور معمول، استراتژی در چندین جلسه تلفنی با مشتری به منظور دستیابی به درک عمیق تر از اهداف رشد توسعه می یابد. همچنین برای توسعه یک استراتژی و یک رویکرد برنامه ریزی شده برای حرکت رو به جلو، مقداری از زمان شخصی شما صرف می شود.
بیشتر مطالعه کنید: بازاریابی چیست ؟ آموزش جامع بازاریابی
مزایای تبدیل شدن به یک کوچ دیجیتال مارکتینگ چیست؟
کوچینگ دیجیتال مارکتینگ به دلیل اینکه شما را از فعالیت های بازاریابی فعلی آگاه می کند، مفید است. همچنین کسب دانش بازاریابی را برای شما تسهیل می کند.
-
دسترسی بیشتر به مربیان و مشتریان شگفت انگیز
به عنوان یک مربی بازاریابی آنلاین، می توانید با انواع مختلفی از مربیان که مشتریان بالقوه شما هستند تعامل داشته باشید. شما میتوانید با سختکوشی و ساختن نام خود، نمایهای عالی بسازید تا از طریق دهان به دهان قدردانی و مشتریان را دریافت کنید. هیچ تکنیکی برای جذب مشتری بهتر از صحبت کردن با آنها و بودن در کنار آنها نیست تا خودشان بتوانند کار شما را ببینند. به این می گویند ایجاد تأثیر، که البته زمان می برد، اما کاملاً ارزشش را دارد.
-
کوچینگ بازاریابی آنلاین، برنامه ریزی را آسان تر می کند
چه چیزی بهتر از عدم پرداخت اجاره بها و قبوض یک دفتر است؟ آیا این شگفت انگیز نیست که ساعات کاری خود را با توجه به راحتی خود با توافق متقابل مشتری خود برنامه ریزی کنید؟ اینها همه مزایای کار آنلاین، از راحتی خانه شما هستند. این نه تنها ذهن شما را در آرامش نگه میدارد، بلکه به شما امکان میدهد فرصتهای بیشتری را کشف کنید، زیرا در تمام مدت مقید نیستید.
-
انعطاف پذیری در ساعات کاری
کار کردن در ساعاتی که بدن و ذهن شما بیشترین فعالیت را دارند یک موهبت واقعی است. تصور کنید ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید، 2 ساعت را برای آماده شدن و رفت و آمد به دفتر تلف می کنید و تمام روز بی حال هستید. این زمان و انرژی را می توان در جایی مفیدتر صرف کرد. بنابراین انتخاب زمان کاری بهترین گزینه است.
-
هزینه کمتر برای راه اندازی کسب و کار مربیگری بازاریابی آنلاین
از آنجایی که نیازی به ساخت دفتر، پرداخت قبوض، اجاره و سایر کارکنان ندارد، این یک موقعیت برد-برد است. حتی میتوانید بدون سرمایهگذاری شروع کنید و بعداً پسانداز کنید تا آن پول را صرف بازاریابی بهتر کنید. پولی که برای رفت و آمد، سوخت، اجاره و ارائه می شود نیز صرفه جویی می شود.
چگونه یک کوچ دیجیتال مارکتینگ شویم؟
مراحل مختلف برای تبدیل شدن به یک مربی بازاریابی آنلاین عبارتند از :
صلاحیت مناسب را دریافت کنید
مهمترین قدم برای تبدیل شدن به یک مربی بازاریابی آنلاین، دریافت آموزش نسبی مناسب است. تا زمانی که اصول بازاریابی آنلاین را به درستی مطالعه نکرده و با جزئیات آن را درک نکرده باشید، نمی توانید آنها را بدانید. کسی که خودش بازاریابی آنلاین را به درستی نمی شناسد، هرگز نمی تواند مربی خوبی برای دیگران باشد.
وب سایت ایجاد کنید
هنگامی که تحصیلات کامل خود را دریافت کردید، سپس شروع به برنامه ریزی برای انتخاب رشته خود کنید. انتخاب جایگاه مورد علاقه شخصی خود واقعاً مهم است. اگر در دنیای آنلاین نیز پرطرفدار باشد، چه بهتر. سپس یک وب سایت با طراحی حرفه ای ایجاد کنید.
مشتری ایده آل خود را بشناسید و محتوای ترافیکی را بارگذاری کنید
مهم است که بدانید مشتری شما کیست، طرز فکر و خواسته های او. سپس مطمئن شوید که محتوا را بر اساس آن آپلود کنید تا حداکثر ترافیک را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد. این در نهایت به شناخت بهتر کسب و کار کمک می کند.
یک دوره آموزشی مناسب طراحی کنید و بازاریابی را شروع کنید
مرحله آخر ایجاد یک دوره آموزشی مناسب و سپس شروع با سفر مربیگری بازاریابی آنلاین است. مطمئن شوید که گزینههای مختلفی را از نظر روزهای دوره، بودجه، زمانبندی و غیره به مشتریان ارائه میدهید. به این ترتیب هر مشتری میتواند گزینهای را انتخاب کند که برای او مناسبتر است.
بیشتر مطالعه کنید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
برای تبدیل شدن به یک کوچ دیجیتال مارکتینگ چه شرایطی لازم است؟
مدرک لیسانس در بازاریابی و تجربه با تاکتیک های استاندارد بازاریابی آنلاین برای حرفه ای به عنوان یک مربی بازاریابی آنلاین مورد نیاز است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی رسانه های اجتماعی و استراتژی محتوای وب نمونه هایی از این استراتژی ها هستند. برای نشان دادن و گسترش مهارت های خود، باید برخی از صلاحیت ها را کسب کنید. بازاریابی رسانه های اجتماعی، گوگل ادوردز و گواهی های سئو همگی معمولا در دسترس هستند. مشاوران بازاریابی آنلاین ممکن است برای یک شرکت بازاریابی یا به عنوان پیمانکاران مستقل کار کنند.
چه مهارت هایی برای موفقیت به عنوان یک کوچ دیجیتال مارکتینگ لازم است؟
برای تبدیل شدن به یک مربی بازاریابی آنلاین، باید مجموعهای از مهارتهای مولد از جمله ارتباطات عالی، توانایی نوشتن خلاقانه و مدیریت محتوا را داشته باشید. مهارت های دیگری مانند مدیریت پروژه، استعداد یادگیری، بازاریابی، انعطاف پذیری و تفکر استراتژیک نیز مهم هستند (12 مهارت برتر بازاریابی رسانه های اجتماعی که در سال 2022 به آن نیاز دارید).
-
تولید محتوا و بازاریابی
یک ایده منحصر به فرد در مقایسه با یک روند مداوم به دنبال توجه بیشتری است. اگر می خواهید برتر باشید، چیزی خلاقانه و منحصر به فرد ارائه دهید. متفاوت باشید تا بتوانید جدول را برگردانید و در نقطه ای قرار بگیرید که بتوانید تمام حقوق معقول خود را مطالبه کنید.
داشتن دانش مناسب از بازاریابی و درک عمیق از الگوریتم ها یک مهارت عالی است که باید با تجربه خود به آن ادامه دهید.
-
SEO و SEM
اطمینان حاصل کنید که کار شما با کار هوشمندانه و نه صرفاً سخت، نتیجه می دهد. قرار دادن کلمات کلیدی، تراکم و ارجاع به شما امکان می دهد پستی ایجاد کنید که پتانسیل رسیدن به حداکثر مخاطب را دارد.
-
مهارت های ارتباطی خوب
مهم نیست که چقدر در رشته خود خوب هستید، اگر نتوانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و مهارت های ارتباطی نداشته باشید، شانس کمی برای رسیدن به آنچه انتظار دارید وجود دارد. شما باید بتوانید الزامات و خواسته های مشتری خود را درک کنید تا تغییر مورد نظر را در تجارت آنها ایجاد کنید.
-
استفاده موثر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی
اثربخشی و تأثیر رسانه های اجتماعی را نمی توان انکار کرد. اگر راه درست استفاده از نفوذ را بدانید، می توانید یک جنبش جهانی را آغاز کنید. هر پلتفرم رسانه اجتماعی طرح و الگوریتم خاص خود را دارد که باید برای تبلیغ کسب و کار شما به طور کامل مطالعه شود.
-
مهارت های اولیه طراحی
داشتن مهارت های اولیه طراحی به شما کمک می کند تا مخاطبان بسیار علاقه مند و هدفمندتری را جذب کنید. این نه تنها هزینه ای را که ممکن است مجبور شوید به یک طراح بپردازید کاهش می دهد، بلکه به شما امکان می دهد تمام ابعاد را کشف کنید. دیگر لازم نیست برای تغییر جزئی در طراحی به کسی وابسته باشید. بهترین چیز این است که بتوانید شخصیت خود را بیان کنید و در کاری که انجام می دهید حرفه ای باشید.
نکاتی برای تبدیل شدن به یک مربی بازاریابی آنلاین
برخی از نکات عالی برای تبدیل شدن به یک کوچ دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: ایجاد برند شخصی، ایجاد یک تیم عالی و ادامه یادگیری بیشتر در مورد بازاریابی آنلاین.
-
بدانید چگونه و از کجا مشتریان جدید پیدا کنید
تحقیق در اینجا کلید است. پروفایل های تعاملی را در تمام انجمن های عمومی ایجاد کنید تا هویت خود را بسازید. به گروه و انجمن های مرتبط با رشته خود بپیوندید. فعال تر و آنلاین باشید تا مردم به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند. همچنین، زمان باید عاقلانه انتخاب شود تا بتوانید مشتریان بالقوه را در ساعاتی که نشان می دهد اکثر مدیران عامل به دنبال مربی هستند، جذب کنید.
-
تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی موجود مشتری را تجزیه و تحلیل کنید
همیشه استراتژی نیست، اما اجرای آن به همان اندازه مهم است. ممکن است در روشی که مشتری برای اجرای استراتژی تلاش می کند کمبودهایی وجود داشته باشد و خود استراتژی ممکن است واقعاً خوب باشد. بنابراین، صحبت با مشتری، درک ذهنیت او و مطالعه استراتژی های موجود بسیار مهم است. همچنین، اگر یک استراتژی در گذشته برای یک مشتری کارآمد بوده است، به احتمال زیاد برای شما نیز مفید است.
-
درک کنید که چگونه بازاریابی بر برندها تأثیر می گذارد
جهان از چند رسانه ای به رسانه های اجتماعی تغییر یافته است و بنابراین بازاریابی آنلاین آینده بسیار مشهود و روشنی دارد. بازاریابی در واقع یک برند را میسازد یا آن را شکست میدهد، زیرا شامل تمام تکنیکهایی برای جذب مخاطبان هدف و تبلیغ کسبوکار شما میشود.
-
اصول تبلیغات و تبلیغات آنلاین را بیاموزید
کسب دانش کافی در مورد تبلیغات و تبلیغات آنلاین بسیار مهم است تا بتوانید هر کاستی را پیدا کنید و پیشرفت را رصد کنید. همچنین، با پیشرفت در این زمینه، تجربه بیشتری به دست می آورید که قطعاً به شما کمک می کند تا به نقطه عطفی که برای خود تعیین کرده اید، برسید.
یک کوچ دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی با یک مشاور بازاریابی دیجیتال دارد؟
تفاوت بین مربیگری بازاریابی آنلاین و دیجیتال (تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین) است:
کوچینگ دیجیتال مارکتینگ مربوط به نوع مربیگری است که از طریق اینترنت ارائه می شود، در حالی که مربیگری بازاریابی دیجیتال از طریق یک دستگاه الکترونیکی ارائه می شود.
کوچینگ دیجیتال مارکتینگ زیرمجموعه ای از مربیگری دیجیتال مارکتینگ است، در حالی که مربیگری بازاریابی دیجیتال بدنه اصلی است.
کوچینگ بازاریابی آنلاین شامل کوچینگی است که از طریق وبسایتها، وبلاگها، ایمیلها و غیره انجام میشود. در حالی که کوچینگ بازاریابی دیجیتال شامل کوچینگی است که از طریق پخش، کتابهای الکترونیکی و غیره انجام میشود.
نتیجه
کوچینگ بازاریابی آنلاین نوعی کوچینگ است که به شما کمک می کند از طریق منابع آنلاین (اینترنت) دانش مناسب و استراتژی های بازاریابی را بشناسید. نقش های اصلی کوچینگ دیجیتال مارکتینگ راهنمایی بازاریابان آنلاین با استراتژی های رشد، کمک به آنها برای برنامه ریزی و برنامه های بازاریابی موفق است. این سودمند است زیرا به شما امکان می دهد با مربیان بازاریابی آنلاین مختلف ارتباط برقرار کنید و یک تجارت کم سرمایه را با زمان بندی کاری انعطاف پذیر برنامه ریزی کنید. دامنه خوبی از مربیگری بازاریابی آنلاین از جمله متخصص SEO، متخصص SEM و متخصص SMM وجود دارد.
سوالات متداول:
کوچینگ دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- کوچینگ دیجیتال مارکتینگ اطلاعات، منابع و اعتماد به نفس مورد نیاز برای کنترل حضور آنلاین خود را در اختیار شما قرار می دهد
چگونه یک کوچ دیجیتال مارکتینگ شویم؟
- صلاحیت مناسب را دریافت کنید
- وب سایت ایجاد کنید
- مشتری ایده آل خود را بشناسید و محتوای ترافیکی را بارگذاری کنید
- یک دوره آموزشی مناسب طراحی کنید و بازاریابی را شروع کنید
یک کوچ دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی با یک مشاور بازاریابی دیجیتال دارد؟
- کوچینگ دیجیتال مارکتینگ مربوط به نوع مربیگری است که از طریق اینترنت ارائه می شود، در حالی که مربیگری بازاریابی دیجیتال از طریق یک دستگاه الکترونیکی ارائه می شود.
دیدگاهتان را بنویسید