مشاوره دیجیتال مارکتینگ + بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ در ایران [1402]
مشاوره دیجیتال مارکتینگ؛ میخواهم این مقاله را مقداری متفاوت شروع کنم چرا که در همه ی نوشته ها تا صحبت از موضوعی مطرح می شود، مانند مشاور بازاریابی یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ، افراد در ابتدای صحبت خود کمی آموزش می دهند و در معرفی می کنند که آن فرد مورد اعتماد کیست و در انتها همه ی آنها را به خود ربط می دهند تا بتوانند از طریق آنها پروژه های مختلفی بگیرند تا به کسب درآمد برسند.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست
دفاتری هستند که به عنوان مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند. و یا به صورت آنلاین به دیگران مشاوره ای راجع به کسب و کار آنها می دهند. معمولا افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند نیز مشاوره ی بازاریابی دیجیتال رو ارائه می دهند. اگر شما نیاز به استراتژي و برنامه ریزی، برای پیش بردن مراحل رشد سایت خود نیاز دارید. می توانید با مشاور، اهداف خود را مشخص کنید.
بازاریابی بخش مهم و تاثیرگذاری در فروش و روند توسعه هر بیزینسی است. بازاریابی یا مارکتینگ جزء علومی است که نیاز به دانش و چینش استراتژی مخصوصی دارد. از همین رو، مشاوره بازاریابی میتواند یکی از گزینه های موثر و مفید برای Marketing هر کسب و کاری به شمار رود.
اما مشاوره دیجیتال مارکتینگ کیست؟ نورا به این سوال اینگونه پاسخ داده است:
مشاور بازاریابی دیجیتال، شخصی است که در زمینههای مختلف مربوط به تبلیغات و بازاریابی به صاحبان کسب و کار مشورت و راهکار ارائه میدهد. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ موفق باید نسبت به ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال آگاهی کافی داشته باشد.
📽ویدئو تفکر بازاریابی برای کسب و کار انلاین📽
وظایف مشاوره دیجیتال مارکتینگ
فردی که بتواند به شما درباره نحوه و چگونگی شیوه های بازاریابی در حوزه تجارتتان کمک کرده و از بین صدها روش مارکتینگ و جذب مخاطب، بهترین و موثرترین آن را با توجه به شرایط شما معرفی نماید؛ به عنوان مشاور بازاریابی شناخته میشود. به این معنا که مشاوره بازاریابی به ایجاد یک برنامه بازاریابی دقیق، تعیین اهداف بازاریابی یک شرکت و شناسایی شیوه بازاریابی مناسب برای رساندن اهداف بیزینسی شما به بازار هدف کمک میکند.
از ویژگیهای حائز اهمیت داشتن مشاوره بازاریابی این است که اکثر مشاوران در اجرای استراتژی بازاریابی مشارکت دارند. یعنی شما فردی متخصص و با تجربه را در کنار خود خواهید داشت تا با نظارت بر نتایج و اصلاح کمپین ها به رشد کسب و کار شما کمک نماید.
مقاله مرتبط: همه چیز درباره فرایند بازاریابی
زمان استخدام مشاوره دیجیتال مارکتینگ
سوالی که به کَرات از ما پرسیده میشود این است که چه زمانی باید ازمشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره مند شد؟
پاسخ این سوال را نمیشود به طور کلی بیان کرد. اگر شما دارای کسب و کاری نوپا و جدید هستید یا بیزینسی جهانی دارید در هر دو حالت داشتن مشاوری دانا و باتجربه میتواند در رسیدن به موفقیت تجارتتان سرعت داده و شما را به اهداف تجاریتان نزدیک کند.
پس حتی اگر از ابتدا تاسیس شرکت بتوانید مشاوری در حوزه مارکتینگ را در تیم خود داشته باشید؛ موجب میشود که به سرعت از رقبا خود پیشی گرفته و به موفقیت دست یابید.
استخدام مشاور بازاریابی میتواند در امور زیر به شما کمک نماید:
- ارائه مهارتها و تخصصهایی که یک شرکت فاقد آن است.
- ارائه دیدگاه و تحلیلهای موثر در مواجه با چالشهای کار و بازار
- دستیابی به دیدگاههای جدید در مورد مشتریان یا استراتژیهای بازاریابی
wearemarketing در خصوص اهمیت مشاور دیجیتال مارکتینگ این گونه بیان میکند:
A digital marketing consultancy creates digital marketing plans, defines the strategies you need to position yourself on the market to grow and then execute them and consider the necessary channels to communicate them to reach your target audience successfully.
یک مشاور بازاریابی دیجیتال، برنامههای بازاریابی دیجیتال را ایجاد میکند، استراتژیهایی را تعریف میکند که شما نیاز دارید تا خود را در بازار قرار دهید تا رشد کنید و سپس آنها را اجرا کنید و کانالهای لازم را برای برقراری ارتباط با آنها در نظر بگیرید تا با موفقیت به مخاطبان هدف خود برسید.
مشاور بازاریابی باید چه مهارت هایی داشته باشد
مشاور بازاریابی انلاین باید دارای مهارتهای فنی و نرم افزاری باشد. فردی که به عنوان مشاور بخش مارکتینگ بیزینسی فعالیت میکند در بازاریابی، تجارت، ارتباطات و روانشناسی باید مهارت های لازم را داشته باشد. در این بین بعضی از مشاوران در زمینه های زیر نیز مهارت دارند که این موضوع می تواند موجب رشد بیشتر کسب و کار شما شود.
- بازاریابی آنلاین
- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
- بازاریابی آزاد
- تبلیغات چاپی یا تلویزیونی
- روابط عمومی
📽مهاجرت از کارمندی به خود اشتغالی📽
شغل مشاور بازاریابی
اگر جزء افرادی هستید که میخواهید وارد این حرفه شوید؛ باید بدانید که برای ورود به این حوزه باید سابقه در زمینه بازاریابی و یا تبلیغات داشته باشید.
یک مشاور بازاریابی میتواند در یک شرکت بازاریابی کار کند. همچنین افرادی نیز بعد از کسب تجارب گوناگون شرکت خود را راه اندازی میکنند.
مقاله مرتبط: شرکت بازاریابی چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟
برای موفقیت به عنوان مشاور بازاریابی ، باید علاوه بر داشتن تحصیلات مرتبط، تجربه عملی نیز در زمینه مارکتینگ و همچنین سابقه کار مستقل و مشارکتی نیز داشته باشید. یک مشاور مارکتینگ باید در زمینه های زیر نیز اطلاعات و دانش کافی کسب نماید:
- بازاریابی رسانه های اجتماعی و بسترهای محبوب رسانه های اجتماعی
- بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو
- مدیریت تصویر و نام تجاری
- رفتار مصرف کننده و روانشناسی مشتری
چگونه مشاور بازاریابی مناسب را پیدا نماییم
مشاوره بازاریابی برای توسعه آگاهی از نام تجاری یا تبلیغ یک محصول یا خدمات، با مشاغل همکاری میکنند. این حرفهای است که نیاز به کار گروهی و مشارکت و همچنین توانایی کار در محیطهای مختلف تجاری در پروژههایی با اهداف و استراتژیهای متنوع دارد.
مقاله مرتبط: 3 راس مثلث بازاریابی خدمات
اگر شما قصد استخدام مشاور بازاریابی را دارید؛ به دنبال کسی باشید که بتواند تفکر خلاقانه و تجزیه و تحلیل عملی و نتایج محور را نشان دهد. هر فردی را که استخدام میکنید؛ باید با رفتار مخاطبان هدف شما آشنا باشد و مایل برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، نه تنها برای مجموعه کاری خود، بلکه برای اهداف کسب و کار شما، به طور مشترک داشته و در کنار مجموعه شما تا رسیدن به نتایج مطلوب بوده و کمک نماید.
بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ در ایران چه کسی است؟
دکتر حمید صباغی با برخورداری از تمامی ویژگیهای مهم یک مشاور بازاریاب حرفهای و داشتن بیش از 15 سال فعالیت حرفهای و تخصصی در حوزه ارائه خدمات مشاوره بازاریابی و فروش و ثبت اقدامات ارزندهای مثل برگزاری بیش از 1000 کلاس تخصصی آموزش بازاریابی و ارائه خدمات منتورینگ به 100ها برند نامآشنا و تازه کار در رزومه کاری خود این روزها به عنوان بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ در ایران شناخته میشود.
معرفی دکتر حمید صباغی
دکتر حمید صباغی در طول سالهای فعالیت خود با برگزاری تخصصیترین آموزشهای حرفهای بازاریابی در ایران و ارائه مشاورههای مارکتینگ و منتورینگ تخصصی موثر به کسب وکار ها به عنوان بهترین مشاور بازاریاب ایرانی شناخته شده است میتوانید برای قدم برداشتن کسب و کارتان در مسیر رشد و ترقی از او کمک بگیرید.
· راههای ارتباط با حمید صباغی بهترین مشاور فروش و بازاریابی ایرانی
- آدرس وب سایت: hamidsabaghi.ir
- آدرس دفتر: تهران، میدان هفت حوض، میدان ۱۶ نارمک، کوچه عباسی فشمی، پلاک ۲
- تلفن تماس: 09351004032
- ایمیل: info@hamidsabaghi.ir
- تلگرام: hamidsabaghi
- اینستاگرام: hamidsabaghi.ir@
خدمات مشاوره و بازاریابی حمید صباغی
حمید صباغی افزون بر برگزاری کلاسهای تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ خدمات متنوع مشاوره بازاریابی کسب و کار مثل ارائه مشاوره برای تدوین بهترین سند استراتژی دیجیتال مارکیتنگ و اجرای دقیق آن، خدمات کوچینگ و منتورینگ کسب و کار، دریافت مشاوره تدوین استراتژی بازاریابی آفلاین و آنلاین، طراحی کمپینهای تبلیغاتی آنلاین و ….. را نیز ارائه میکند، در ادامه با جزئیات دقیق خدمات حمید صباغی در حوزههای مختلف بازاریابی و فروش آشنا شوید.
· شرح خدمات دیجیتال مارکتینگ حمید صباغی:
- تحلیل نقاط قوت و ضعف بازاریابی دیجیتال کسب و کار و رقبا
- تدوین پروپزال دیجیتال مارکیتنگ برای ارائه اطلاعات اولیه
- تدوین 0 تا 100 استراتژی دیجیتال مارکتینگ و نظارت بر روند اجرا
- مشاوره سئو برای تدوین0 تا 100 استراتژی سئو و نظارت بر روند اجرا
- ایجاد استراتژی تولید محتوا همراه نظارت بر روند کیفیت تولید محتوا
- تدوین و نظارت بر اجرای استراتژی 0 تا 100 سوشال مدیا مارکتینگ
- اجرای 0 تا 100 کمپینهای تبلیغات کلیکی، گوگل ادز، ایمیل مارکتینگ
- بررسی نتایج اقدامات بازاریابی دیجیتال، ارائه گزارش و پیشنهادات لازم و …
جمع بندی
با توجه به رقابتی که امروزه در بین کسب و کارهای مختلف شکل گرفته است؛ داشتن فردی به عنوان مشاور بازاریابی در کنار هر مجموعهای جزء موارد مهم و حائز اهمیت در بیزینسها محسوب میشود.
همان طور که اشاره کردیم این فرد باید دارای دانش و تجربه فراوانی باشد. زیرا اگر شرایط لازمه و تجربه کافی نداشته باشد؛ میتواند موجب شکست تجارتتان شود.
از همین رو، میتوان حمید صباغی را یکی از مشاوران بازاریابی به نام و با تجربه در ایران به شمار آورد که با علوم به روز دنیای پر رمز و راز مارکتینگ آشنا بوده و میتواند کسب و کارها را به موفقیت چشمگیری برساند.
نکاتی که باید بدانید
امروزه روز هم که صنعت مشاوره، صنعتی بسیار پولسازی شده که همه افراد حتی در صورت نداشتن تخصص قصد دارند تمام مواردی که خود می دانند را در قالب یک جلسه یا پکیج آموزشی ارائه دهند تا مبالغ مختلفی، از کمترین تا بیشترین رقم دریافت کنند. اما اولین نکته ای که در خصوص، صنعت بازاریابی باید بدانید این است که فردی که فقط می داند بازاریابی چیست، اجازه ی مشاوره ندارد.
مشاوره بازاریابی دیجیتال یکی از رشته هایی است که نیازمند تخصص می باشد ، اگر نیاز به یک متخصص در این زمینه دارید پیشنهاد می کنیم از حمید صباغی کمک بگیرید.
دومین نکته این است که حتی متخصصان و کارشناسان قدیمی نیز باید با نکات و اصول روز بازاریابی دیجیتال آشنا باشند و سطح دانش خود را به روز کنند.
سومین نکته ای که باید در این حوزه بدانید این است که در این صنعت، ما بین مشاوره و منتورینگ و کوچینگ فرق قائل شوید. چرا که انتظارات افراد از جلسات با دانستن این موضوعات متفاوت می باشد.
ممکن است شما وارد جلسه ی مشاوره ای شوید که اصلا نتواند نیازهای شما را برآورده کند و باید توجه داشته باشید که در ابتدا هر جلسه، اهداف جلسه را بصورت کامل مشخص کنید و با توجه به هدف هر جلسه، آن جلسه مدیریت شود.
آیا واقعا مشاوره بازاریابی دیجیتال نیاز است
اگر شما فری هستید که کسب و کار شخصی خود را دارید، و می خواهید در جلسات مشاوره بازاریابی شرکت کنید، پیشنهاد می شود که بودجه خود را افزایش دهید و یک مختصص بازایابی دیجیتال را به عنوان مشاوره بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود استخدام کنید و یا پروژه های خود را زیر نظر یک بازایاب دیجیتال با برنامه ریزی و استراتژی او پیش ببرید. و اگر کسب و کاری نو پا هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
فردی با بودجه کم هستید
اگر کسب و کاری نو پا هستید، و بودجه شما برای استخدام فردی محدود است و برای شما صرف نمی کند، بهتر است در مرحله اول قبل از انجام هرکاری، تحقیقات خود را راجع به انواع روش های بازاریابی دیجیتال انجام داده و سپس روش مناسب خود را پیدا و انتخاب کنید و در رابطه با موضوع روش خود به مشاوره بازیابی دیجیتال مراجعه کنید.
مشخص کردن اهداف خود و از همه مهم تر اینکه مشاور را متوجه خدمتی که از او می خواهید کنید، تاثیر به سزایی روی سرعت پیشرفت کسب و کار شما خواهد داشت.
جمع بندی
حرف پایانی این مقاله برمیگردد به بحث تحقیق و پرس و جوی شما برای انتخاب مشاوره دیجیتال مارکتینگ. تمام چیزی که نیاز است از آن آگاه باشید، این است که هر شخص و یا فردی که راجع به بازاریابی می داند نمی تواند اسم خود را مشاور بگذارد و برای کسب درآمد خود، به کسب و کار شما لطمه ای بزند.
باید مراقب افراد سو استفاده گر باشید و پرس و جو و مشورت با دیگران رو فراموش نکنید تا به انتخابی هدفمند برسید و شاهد پیشرفت کسب و کار خود باشید.
دیدگاهتان را بنویسید