تبلیغات در توییتر
تبلیغات در توییتر، یکی از رسانه های اجتماعی مهم و بزرگ در دنیاست که، با هدفی خاص طراحی و عرضه شده است. روزانه 100 ها میلیون محتوای متنی، تصویری و ویدئویی در توییتر، توییت می شود. یکی از ویژگی های مهم توییتر، مناسب بودن آن برای تبلیغات است. اما با این حجم بالا از محتوا چطور می توان تبلیغات در توییتر را به کاربران قابل توجهی نشان داد و بازخورد خوبی از آن گرفت؟
توییتر مارکتینگ یکی از روش های نوین و نسبتا پرطرفدار می باشد.
در ادامه مطلب بیشتر با شیوه تبلیغات در توییتر(Ads on Twitter) اشنا خواهید شد.
به طور کلی تبلیغات اصول منحصر به فردی دارد که لازم است پیش از صرف هزینه های گزاف دانش خود را در این باره تکمیل کنید. برای اطلاع جامع از تبلیغات و استاندارد های آن پیشنهاد می کنیم مقاله ی تبلیغات را مطالعه کنید.
مزایای تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter)
- هزینه ای کم در ازای هر کلیک
- تعامل بالای کاربران
- تاثیر کلمات کلیدی
انواع تبلیغات در توییتر(Ads on Twitter)
-
توییت های پروموت شده_Promote tweets
تفاوتی که توییت های پروموت شده با توییت های معمولی دارند این است که، تبلیغ کننده در ازای نمایش توییت به کاربرانی که او را دنبال نکرده اند، هزینه ای را پرداخت می کند. علاوه بر آن در گوشه پایین سمت چپ توییت علامت Promote نوشته شده است. همچنین توییت های تبلیغاتی ویدیوئی در صفحه تایم لاین Timeline نمایش داده می شود.
-
حساب کاربری پروموت شده_Promote account
در این نوع از تبلیغات در توییتر(Ads on Twitter)، این امکان به شما داده می شود تا برند حساب کاربری خود را در توییتر تبلیغ کنید. تبلیغ شما به مخاطبان هدف شما، در قسمت پیشنهادی به افراد برای فالو کردن و کسانی که از قبل شما را فالو نکرده اند، نشان داده می شود.
-
ترند های پروموت شده_Promote trend
عناوین و هشتگ های ترند یا محبوب در حال حاضر مانند لیستی طولانی در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. ترند های پروموت شده با عنوان Trend for you برای مخاطبانی که هدف گذاری کرده اید، به اشتراک گذاشته می شود. زمانی که کاربر بر روی یکی از عناوین ترند کلیک می کند، توییت شما را بالا تر از همه می بیند.
هزینه تبلیغات در توییتر(Ads on Twitter)
هیچ گونه محدودیت هزینه ای در تبلیغات توییتر تعریف نشده است و شما به همان اندازه ای خدمات دریافت می کنید که هزینه کنید بنابراین این بخش به شما و بودجه تان بستگی دارد.
نمونه ای تبلیغات در توییتر
نمونه تبلیغ محصولات کاله در توییتر
نمونه تبلیغات محصولات فیروز در توییتر
تبلیغات در توییتر(Ads on Twitter) چگونه است؟
فعالیت کاربران توییتر در لحظه ای و خودمانی است و نمی توان تبلیغات در آن را مثل لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و یا حتی تلگرام جدی پیش برد. اما هر شبکه اجتمای پلتفرم مخصوص به خود را برای تبلیغات دارد و این دلیلی برای جدی نگرفتن تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter) نیست. کمپانی های بزرگی چون() توانسته اند نتایج بسیار خوبی از تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter) دریافت کنند.
در این جا به 7 مرحله تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter) پرداخته می شود:
-
فرهنگ توییتر و شناخت مخاطب هدف
پیش از هرگونه فعالیتی شما باید با فرهنگ و آداب توییتر آشنا شوید و در ادامه آن مخاطب هدف خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که هر شبکه اجتماعی پلتفرم و فضای مختص به خود را دارد.
-
ساخت یک پروفایل حرفه ای و متناسب
نه تنها توییتر بلکه لازمه شروع به فعالیت در هر شبکه اجتماعی داشتن یک پروفایل حرفه ای متناسب با نوع فعالیت است. داشتن یک پروفایل خوب، بیو مناسب برای معرفی هر چه بهتر شما، قرار دادن عکس لوگو و کاور از اصول اولیه و مهم داشتن یک پروفایل حرفه ای و متناسب است. به یاد داشته باشید در زمان تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter) ظاهر صفحه کاربری شما بسیار در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد.
-
استفاده درست کلمات کلیدی
فعالیت در توییتر که یکی از شبکه های اجتماعی مهم است که بر روی سئو و البته در گوگل نیز تاثیر گذار است. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی متناسب با نوع فعالیت شما در بخش بیو پروفایل از اهمیت بالایی برخوردار است.
-
تولید محتوای جذاب
توییتر مانند سایر شبکه های اجتماعی چون لینکدین نیست و در توییت کردن محدودیت کاراکتر دارد و شما باید متناسب با این ویژگی ازآن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که توییت کردن بنا به ترند های روز توییتر یا قرار دادن مطالب خود در قالب رشته توییت( کاربران قبل از اضافه شدن مومنت توییتر توییت های خود را به صورت داستانی با عنوانی هایی چون سلسله توییت، رشته توییت و مجموعه توییت، توییت می کردند).می تواند بسیار برای کاربران دیگر جذاب به نظر بیاید.
-
دنبال کردن(Follow) دیگران
شما با دنبال کردن همکاران و کسانی که در حوزه شما فعالیت می کنند، یک شبکه ارتباطی خوب خواهید ساخت و البته در فضای توییتر می توانید بیشتر در رابطه فعالیت رقبا خود اطلاعات به دست آورید.
-
اهمیت منشن و هشتگ ها
منشن کردن دیگران و البته هشتگ گذاری در توییتر را می توان به عنوان دو ابزار قدرتمند محسوب کرد.. همانطور که گفته شد هشتگ های ترند در تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter) از اهمیت بالایی برخوردار هستند پس استفاده از این دو ابزار باید به موقع و به جا صورت گیرد.
-
گفتن از محصولات، خدمات و برنامه های پیش رو
یکی از نکات مهمی که برای پیش از تبلیغات در توییتر (Ads on Twitter) و تعامل بیشتر با مخاطب باید در نظر بگیرید، این است که در مورد محصولات، خدمات و رویداد هایی که قرار است در آینده برای کسب و کار شما رقم بخورد اطلاعاتی را به مخاطب بدهید.
دیدگاهتان را بنویسید