توییتر مارکتینگ
توییتر مارکتینگ یا بازاریابی توییتر
شاید تا الان به توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارتان فکر نکرده باشید، یا حتی فکر کنید که بازاریابی در این شبکه اجتماعی اشتباه است. باید بگوییم که شما در اشتباه هستید. توییتر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی می باشد اما مشکلی که دارد، سرعت بالای آن است. طبق آمار می توان گفت عمر مفید هر توییت 18 دقیقه است زیرا در هر ثانیه بیش از 7000 توییت ارسال می شود و این موضوع ممکن است باعث شود که توییت شما به میزان کافی بازدید نداشته باشد، پس مهم است که شما توییتر مارکتینگ را جدی بگیرید.
توییتر با 335 میلیون کاربر فعال باید به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و کسب و کار شما باشد. در لیست برترین شبکه های اجتماعی توییتر رتبه ی پنجم را دارد. بنابراین برای بار دوم می گوییم که باید توییتر مارکتینگ را جدی بگیرید. کاربران توییتر در ابتدا می توانستند نهایتا تا 140 کاراکتر را در صفحه ی خود توییت کنند، اما در سال 2017 این میزان کاراکتر به جز زبان های چینی، ژاپنی و کره ای 2 برابر شد که این موضوع هم موافقان و هم مخالفان زیادی داشت.
بازاریابی در توییتر مستلزم این است که شما درباره ی مخاطبان و مشتریانتان تحقیق کنید و آنها را به خوبی بشناسید. محتوای منحصر به فرد تولید کنید و در جریان اتفاقات و ترندهای جدید توییتر باشید. توییتر مارکتینگ در موفقیت کسب و کار شما نقش به سزایی را ایفا می کند.
به چند دلیل توئیتر یک ابزار بازاریابی عالی است
- استفاده از آن رایگان است.
- به شما این امکان را می دهد تا در چند ثانیه محتوا را به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید.
- بازدید دامنه شما را افزایش می دهد.
- به شما امکان می دهد خدمات و پشتیبانی سریع به مشتری ارائه دهید.
- به عنوان یک ابزار موتور جستجو برای شما کار می کند تا رقبای خود و محتوای بازاریابی آنها را جستجو کنید تا ببینید از کدام تاکتیک استفاده می کنید.
- می تواند به عنوان یک ابزار موتور جستجو برای چشم اندازها و یادگیری شرکت شما استفاده شود.
- به شما امکان می دهد با مخاطبان خود مکالمه کنید، آخرین به روزرسانی ها را درباره شرکت خود به اشتراک بگذارید.
- سوال اساسی برای اهداف خود بپرسید.
برای بازاریابی در توییتر اولین سوال مهم و اساسی که در ابتدا باید از خود بپرسید این است که «چرا و با چه هدفی می خواهید در توییتر فعالیت کنید؟» این سوال اساسی باعث می شود تا مسیر توییتر مارکتینگ شما هموارتر و مشخص تر باشد. برای مثال یک فهرست از اهداف بلند مدت تهیه کنید:
- افزایش فالوور
- افزایش فروش محصول
- ساختن برند شخصی یا سازمانی
- تقویت مشتریان
- تبلیغات
- افزایش آگاهی از برند
- و…
بعد از اینکه اهداف بلند مدت خود را فهرست کردید، باید از دل این اهداف، هدف های جزئی تر و کوتاه مدت در بیاورید. برای مثال اگر هدف شما افزایش فالوور در توییتر است، باید برنامه ای تنظیم کنید که با طراحی محتواهای مختلف و جذاب در یک زمان مشخص، تعداد فالوورهای مدنظر خود را جذب کنید.
-
درباره ی رقبایتان تحقیق کنید.
یکی دیگر از موارد مهمی که برای استراتژی توییتر مارکتینگ باید در نظر داشته باشید، تحقیق درباره ی رقبایتان است. تحقیق درباره رقبا اطلاعاتی به شما می دهد که می تواند سرعت رشد شما در توییتر را چندین برابر کند. مواردی که باید درباره ی تحقیق رقبایتان در نظر بگیرید:
-
رقبای خود را در توییتر شناسایی کنید
-
نحوه ی فعالیت آنها در توییتر را زیر نظر بگیرید
-
دنبال کننده های آنها را بررسی کنید
-
پروفایل هایی که رقبایتان دنبال می کنند را بررسی کنید
-
میزان تاثیرگذاری و ادبیات صحبت آنها را بررسی کنید
مطلب پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
-
مخاطب هدفتان را شناسایی کنید.
مهمترین بخش توییتر مارکتینگ مانند اینستاگرام مارکتینگ، شناسایی مخاطب هدف شما است. باید بدانید برای چه کسی می خواهید وقت بگذارید، محتوا تولید کنید، هزینه کنید و مخاطب شما در توییتر چه رفتاری دارد. همه ی کاربران توییتر مخاطبان شما نیستند. پیدا کردن مخاطب هدف مستلزم تحقیق و بررسی دقیق می باشد. موضوعی بسیار مهم در توییتر مارکتینگ است.
-
توییتر مارکتینگ را با دیگر شبکه های اجتماعی تان همسو کنید.
در بسیاری از کسب و کارها مشاهده شده است که یک استراتژی مشخص برای فعالیت شبکه های اجتماعیشان تنظیم نشده و شبکه های اجتماعی شرکت ها با یک دیگر همسو نیستند و این موضوع قطعا در جذب مشتری و تبدیل آنها کسب و کارها را دچار مشکل می کند. پس یک استراتژی مشخص برای شبکه های اجتماعیتان داشته باشید.
-
پیوسته و مستمر توییت کنید.
نکته ای دیگر که در توییتر مارکتینگ مهم است، این است که باید در توییتر پیوسته و مستمر توییت کنید و محتوا به اشتراک بگذارید. اما این موضوع نباید باعث شود که بیش از حد توییت بگذارید و مخاطبان خود را خسته کنید، چون این موضوع باعث می شود شما درنهایت آنفالو شوید و این کاملا به ضرر شما است. پس پیوسته و مستمر توییت کنید. برای مثال به طور متوسط روزی یک توییت مناسب می باشد.
-
فالو آنفالو نکنید.
بسیاری از کسب و کارها در ابتدای توییتر مارکتینگ شروع می کنند به فالو/آنفالو کردن دیگران که این موضوع باعث می شود توییتر برای فالوئینگ های جدیدتان نوتیفیکیشن مبنی بر این که شما آنها را فالو کردید ارسال نکند. حتی این موضوع از نظر کاربران توییتر هم اصلا جذاب نیست و ممکن است شما را آنفالو یا بلاک کنند.
-
در جریان ترند ها باشید.
ترندها در توییتر بسیار نقش مهمی ایفا می کنند. باید در جریان ترند های جدید در سراسر جهان باشید و موضوعات مهمی که در جهان مخصوصا ایران اتفاق می افتد را بدانید و از آنها برای رشد توییتر مارکتینگ خود استفاده کنید.
-
در تبلیغات توییتر خود از هدف گذاری کلمات کلیدی استفاده کنید.
هدف قرار دادن کلمات کلیدی در توییتر جز تبلیغات توییتر است. هدف قرار دادن کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کاربران توییتر را از طریق کلمات و عبارات مختلفی که در محتوای خود وارد کرده اید و آنها را در سیستم عامل جستجو کرده اند، درگیر کنید. این بدان معناست که شما می توانید در زمان دقیق با محتوا و خدمات خود به مخاطبان هدف خود برسید.
-
هشتگ ها را پیاده سازی کنید.
آیا می دانید توییت های دارای هشتگ جذابیتی دو برابر بیشتر از توییت های بدون هشتگ دارند؟ افزودن هشتگ به توییت های خود راهی عالی برای گسترش نفوذ خود در توییتر است. با این وجود، برخی از دستورالعمل ها وجود دارد که می خواهید هنگام استفاده از هشتگ به آنها پایبند باشید تا اطمینان حاصل کنید که به بیشترین تعداد افراد ممکن رسیده اید.
هشتگی ایجاد کنید که مخصوص کسب و کار شما باشد تا پیروان و مخاطبان هدف شما بتوانند به راحتی، شما و محتوای شما را پیدا کنند. هشتگ های مرتبط و به یاد ماندنی را برای گروه های دیگر توییت ها، مانند آنهایی که مربوط به یک کمپین خاص در حال اجرا هستند، ایجاد کنید. با استفاده از Twitter Analytics موفق ترین هشتگ های خود را مرور کنید تا بتوانید از استفاده آنها در توییت های آینده اطمینان حاصل کنید.
بیش از حد از هشتگ ها استفاده نکنید، این ممکن است برای مخاطبان شما احساس اسپم شدن را ایجاد کند (البته لازم به ذکر است که از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست). همچنین، توییت های دارای بیش از دو هشتگ کاهش 17 درصدی درگیری را نسبت به آنهایی که دارای یک یا دو هشتگ هستند ، دارا هستند.
-
یک برنامه به اشتراک گذاری محتوا تنظیم کنید.
همانطور که تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش می دهید، باید به طور منظم پست ارسال کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها با محتوای شما درگیر هستند. شما نه تنها باید مرتباً توییت کنید، بلکه در زمان های مناسب نیز باید توییت بزنید. در اینجا برخی از جزئیات مربوط به بهترین زمان (به طور متوسط) برای مشاغل برای به اشتراک گذاشتن محتوای توییتر آورده شده است:
- روزهای هفته بین 8-10 صبح و 6–9 عصر (در ارتباط با برنامه های مسافرتی)
- در حوالی ظهر یا بین ساعت 5 تا 6 بعد از ظهر در هر روز از هفته
- برای شرکت های B2C ، بهترین روزها برای توییت کردن آخر هفته ها است.
- برای شرکت های B2B ، بهترین روزها برای توییت کردن، روزهای هفته است.
از نظر اینکه هر چند وقت یکبار باید مطالب خود را در توییتر ارسال کنید، هیچ قاعده واقعی وجود ندارد. این بیشتر در مورد اطمینان از هدف و معنی محتوایی است که به اشتراک می گذارید. همچنین می توانید Twitter Analytics را مرور کنید تا در روزهایی که محتوای خود را ارسال می کنید، به تعامل بپردازید تا مشخص شود چه چیزی برای مخاطبان خاص شما مناسب است.
هنگامی که مشخص کردید چه زمانی و چند وقت یکبار محتوای خود را ارسال می کنید، می توانید از یک ابزار مدیریت رسانه اجتماعی کمک بگیرید. به شما این امکان را می دهد که هم توییت های خود را ایجاد کنید و هم از قبل برنامه ریزی کنید تا بتوانید روی کارهای دیگری که باید انجام دهید تمرکز کنید.
در اینجا چند نمونه از ابزارهای برنامه ریزی محبوب رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید برای استراتژی بازاریابی توییتر خود استفاده کنید:
Sprout Social برای شما از طریق توییتر شامل تجزیه و تحلیل بستر های نرم افزاری، ابزارهای تعامل، قابلیت برنامه ریزی و جزئیات مربوط به نوع محتوای مخاطبان شما، طیف وسیعی از ویژگی ها را در اختیار شما قرار می دهد.
Twitter Analytics به شما امکان می دهد توییت های خود را تجزیه و تحلیل کنید، بفهمید کدام محتوا به رشد کسب وکار شما کمک می کند و دنبال کنندگان خود را بهتر بشناسید.
HubSpot ابزاری اجتماعی دارد که به شما امکان می دهد پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید، مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و درک کنید که چگونه تعاملات توییتر شما به نتیجه کار شما کمک می کند.
دیدگاهتان را بنویسید