موثرترین روش تبلیغات ویدیویی ؛ صفر تا 100 تبلیغات پری رول
تا حالا براتون پیش آمده که قصد دیدن ویدیویی را داشتید اما قبل از نمایش ویدیو اصلی یک یا چند ویدیو بصورت پیش نمایش براتون به اجرا درآمده که این ویدیوها،همان تبلیغات ویدیویی پری رول هستند. در این مقاله میخواهیم از چیستی تا چگونگی تبلیغات پری رول را شرح کنیم
تبلیغات پری رول چیست و چه هدفی دارد؟
تبلیغات پری رول نوعی از تبلیغات ویدیویی هستند که مدت زمان آن ها حداقل 15 ثانیه و حداکثر 60 ثانیه است. هدف این نوع تبلیغات جذب توجه مخاطبان در کمترین زمان ممکن است .
instapage سایت دریاره تبلیغات پری رول میگوید:
Pre-roll advertising is extremely practical. Running an ad before the user’s desired content means the audience is likely still engaged, interested, and willing to sit through a brief ad to get to the content they want to see. Since they’re waiting for something specific, there’s a higher chance they’ll watch your ad for at least for a few seconds, if not in its entirety.
تبلیغات پیش از پخش بسیار کاربردی است. اجرای یک تبلیغ قبل از محتوای مورد نظر کاربر به این معنی است که مخاطب همچنان درگیر، علاقه مند و مایل است که در یک تبلیغ کوتاه بنشیند تا به محتوایی که می خواهد ببیند برسد. از آنجایی که آنها منتظر چیزی خاص هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که آگهی شما را حداقل برای چند ثانیه تماشا کنند، اگر نه به طور کامل.
انواع تبلیغات پری رول
تبلیغات پری رول دو نوع دارد که در زیر توضیح داده ایم :
1-غیر قابل رد کردن :
نوعی از تبلیغات پری رول است که به مخاطب اجازه رد شدن از ویدیو را نمیده و باید تا پایان آن را تماشا کنید که بطور متوسط این تبلیغات بین شش تا پانزده ثانیه است ، درسته که مخاطب مجبور است تا پایان تبلیغ را مشاهده و توجه کند اما ممکن است آزاردهنده باشه ولی به عنوان مثال در پلتفرم یوتیوب نوعی از تبلیغ وجود دارد که بهش بامبر گفته میشود و این تبلیغ شش ثانیه است یعنی پیام تبلیغ را در شش ثانیه ارایه میدهد بدون آنکه ذهن مخاطب را خسته کند
2- قابل رد کردن :
در این نوع تبلیغات پس از تماشای پنج ثانیه از ویدیو پیش نمایش میتوان این ویدیو را رد کرد و ویدیو اصلی را تماشا کنید و نسبت به نوع اول کمتر ازاردهنده است البته اگر ویدیو تبلیغاتی خوبی درست نکرده باشید ، بینندگان ویدیو را رد خواهند کرد
چرایی استفاده از تبلیغات پری رول
این امکان وجود دارد که در اواسط ویدیو اصلی یا انتهای ویدیو ، ویدیو تبلیغاتی که آماده کردیم را بگذاریم اما به این نکته توجه داشته باشید که مخاطب میخواهد زودتر ویدیو اصلی را ببینند ، پس اگر ویدیو تبلیغاتی در ابتدا قرار داشته باشه احتمال زیاد ویدیوی پیش نمایش را هم خواهد دید . درواقع اگر ویدیو غیر قابل رد کردن باشد خواه ناخواه ویدیو را تماشا میکند اگر هم ویدیو قابل رد کردن باشد که حداقل پنج ثانیه اش را تماشا خواهد کرد و در نتیجه اسم برند در ذهنش حک میشود .
طبق آمار تبلیغات پری رول 5/3 برابرکمتر از دیدگاه کاربر مزاحم به حساب می آید اما همه اینها به این بستگی دارد که تبلیغ خوب و قابل قبولی ساخته باشیم
نکته مهم : تبلیغات پری رول آگاهی مخاطب از محصول را بشدت افزایش میدهد زیرا ممکن است مخاطب نسبت به برند و محصول شما شناختی نداشته باشد یا از نیازش بی اطلاع باشه و شما با یاداوری نیاز و ارایه راهکار میتونید نه تنها مخاطب را تا اواخر ویدیو همراه کنید بلکه احتمال خرید هم بالاتر میرود .
بیشتر بخوانید: بررسی رسالت طراحی کمپین تبلیغاتی + بررسی 6 نمونه موفق
آیا تبلیغات پری رول تاثیر گذار است و اگر پاسخ بله است دلیلش چیست ؟
بله قطعا تاثیرگذار است زیرا تبلیغات پری رول زمانی پخش میشوند که قبل از پخش محتوای ویدیویی خاصی است کخ مخاطب به دنبال آن هست ، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به یک سری انواع دیگری از تبلیغات دارد و ویژگی ویدیو های پری رول شامل موارد زیر است :
1-مدت زمان محدود :
زمان این نوع تبلیغ کمتر از یک دقیقه هست و به همین دلیل کمتر مخاطب را آزار میدهد
2- پخش قبل از محتوای اصلی :
این امکان به شما اجازه میده که پیام تبلیغ را سریعا به مخاطب انتقال داده و ذهن مخاطب را درگیر کنید درنتیجه اگر بار های دیگر اسم برند شما به گوشش برسد یا محصول و خدمات شما را ببینند احتمال خرید بیشتری به وجود می آید
3-جذابیت بصری :
معمولا ویدیو های پری رول بصورت حرفه ایی و در استودیو تولید میشوند ، ویژگی این ویدیو ها شامل به کار گیری انیمیشن ،گرافیک حرفه ایی ، استفاده از انواع رنگ ها و جلوه های ویژه و ….. میشود .
4- تعامل مستقیم :
ویدیو ها یپری رول قابلیت تعامل مستقیم با کاربر را دارند و حتی کاربر در صورت تمایل میتواند اقدام به خرید هم کند
5-تنوع محتوایی :
ویدیو های پری رول شامل محتواهای تبلیغی متفاوتی در دسته بندی های گوناگون میشود از جمله تبلیغ محصول ، خدمات ، تبلیغ برند ، ایونت ، رویدادها و …. است
ویژگی های بالا باعث میشود کخ ویدیو های پری رول از ابزار های قدرتمند دنیای تبلیغات باشد .
مخاطبان تبلیغات پری رول چه افرادی هستند؟
مخاطبان این نوع تبلیغ معمولا افرادی هستند که دنبال محتوای خاصی هستند و خیلی از پلتفرم ها این امکان را میدهند که ابتدای پخش ویدیو اصلی یا قبل از آن ، ویدیو تبلیغاتی پری رول که آماده کردید را بارگذاری کنید
هزینه تبلیغات پری رول
تبلیغات پری رول مانند تبلیغات مرسوم اینستاگرام فارسی نیست که بعنوان مثال در تبلیغاتی که این روزها در اینستاگرام انجام میشود پروفایل ویزیت اهمیت دارد ، این در حالی است که در تبلیغات پری رول کلیک کردن اصلا اهمیتی ندارد و هزینه این تبلیغات بر اساس تعداد نمایش محاسبه میشود
در ویدیو های غیر قابل رد کردن که تعداد نمایش مساوی است با تعداد افرادی که تبلیغ را دیده اند و در ویدیو های قابل رد کردن هم صرفا نمایش های موفق محاسبه میشود ، حالا نمایش موفق چیست ؟ معنیش این است که هر بار که بیننده این ویدیوی پیش نمایش را میبیند ، باید یه مدت زمانی تعیین شده از ویدیو را تماشا کرده باشد و این مدت زمان برای هر پلتفرم ، متفاوت است
بهترین پلتفرم ها برای انتشار تبلیغات پری رول
تبلیغات پری رول در رسانه های اجتماعی :
رسانه های اجتماعی یکی از پلتفرم های محبوب برای تبلیغات پری رول شناخته میشوند و چون قابلیت نمایش ویدیو داخلشان وجود دارد ، تبلیغات پری رول به صاحبین کسب و کار کمک میکند که از این راه بازاریابی موثرتری را انجام دهند
تبلیغات پری رول در وبسایت ها : سایت های آنلاین مکان عالی برای نمایش تبلیغات پری رول هستند و برای جذب مخاطبان این روش بازدهی بالایی دارد ،وب سایت های زیادی وجود دارند که امکان نمایش تبلیغات پری رول را دارند
از سایت های خارجی تبلیغات پری رول میتوانیم به فیسبوک ، توییتر و یوتیوب اشاره کنیم و از سایت های داخلی هم میتوانیم به فیلیمو ، نماوا ، نماشا ، تماشا و آپارات اشاره کنیم
شش نکته برای ویدیوی تبلیغاتی پیش نمایشی با بازدهی بالا
میخواهیم تبلغی بسازیم که مخاطب نتواند چشمش را از روی صفحه نمایش بردارد و تا آخر ذهنش با ویدیوی تبلیغاتی شما درگیر بشود ، پس به نکاتی که در پایین خواهیگ گفت ، نهایت توجه را کنید چون این نکات حتی از تجهیزات و بازیگران خوب هم مهم تر است :
1-دنبال چه هستیم :
قبل از اینمه دیت به هر اقدامی بزنید ابتدا باید پاسخ پرسش های زیر را پیدا کنید ؛وقتی هدفتون را پیدا کنید میتونید از اجرای تبلیغ هم به خوبی بربیایید که این پرسش ها عبارتنداز :
- -چه هدفی دارید
- -محصولی دارید که میخواهید بفروشید ؟
- -دوست دارید مردم با کدام برند و محصول شما اشنا بشوند
- -میخواهید مردم به سایت شما سر بزنند و شماره هایشان را جمع آوری کنید
شما باید به کل مسیری کخ مخاطب از ابتدا تا پایان ویدیو طی میکند ، فکر کنید و دو عامل در مسیر سناریو تبلیغاتی شما خیلی تاثیر دارند : مخاطب هدف – هدف و خروجی مورد نظر شما از تبلیغ
به عنوان مثال یک زمانی هدف شما این است که مخاطب به سایت شما سر بزند و با محصولات و خدمات و برند شما آشنا بشود و در واقع نام برند شما در ذهنش حک بشود اما یک زمانی هم هست که هدف شما این است که مخاطب تا مراحل پایانی تبلیغ ترغیب بشود و اطلاعاتش را ثبت کند مثلا فرم مشاوره پر کند پس به دنبال مشتری احتمالی هستید ، اینجا برای شما افرادی مهم هستند که تا انتهای ویدیو را تماشا کرده اند اگر قرار بوده اقدامی بکنند ، انجام داده اند و اسن افراد مهم تر از بازدیدکنندگان کل ویدیو هستند
2- مخاطب هدف خودتان را مشخص کنید :
شناخت مخاطب هدف خیلی اهمیت دارد چون لحن تبلیغ شما ، پیام ،سبک و خلاصه تمام جزییات تبلیغ شما را مخاطب هدفتان تعیین میکند مثلا فرض کنید شما ابزار های نقاشی را به فروش میرسونید حالا باید ویدیوی تبلیغتان هنرمندانه ظریف باشد و هم چون جامعه مخاطب هدف شما جوانان هستند پس باید از ترند های روز هم استفاده کنید
3-روایت کنید :
در تبلیغات ویدیویی هم درست مثله داستان ها و رمان ها باید فراز ها و فرود هایی را داشته باشید و باید خط روایتی مخصوص به خودتان را داشته باشید یعنی باید بدانید تبلیغ از کجا شروع بشود ، چجوری ادامه پیدا کند و قراره که به کجا ختم شود و باید خط داستانی یا اصطلاحا سناریو تبلیغاتی خودتان را به بخش های کوچک تقسیم کنید
نکته مهم : یادتان باشد هیچ داستانی خط صاف نیست و باید با ایجاد احساسات مختلف در مخاطب مانند شادی ، هیجان ،غم ، اتفاقات غیرمنتظره و شوکه کننده ، مشکل ، درد ، نیاز و غیره فراز . فرود در تبلیغ خود بسازید
برای اینکه تبلیغ خوبی را روایت کنید باید روایت های زیادی را مطالعه و تبلیغ های زیادی را ببینید . در تبلیغات پری رول ،چون اکثر مخاطبان ترجیحشان این است که ویدیو را رد کنند ، باید از همان ابتدای ویدیوی پیش نمایش ؛ ذهن و چشم مخاطب را درگیر کنید تا با شما تا انتهای تبلیغ همراه بشود و بهتر است فراز و فرود های داستانتان در ابتدا ویدیوی تبلیغاتی قرار بگیرد
4- با فریم بسته شروع کنید :
ویدیو هایی که با چهره انسان شروع میشوند جذابترند که برای این امر میتوانید از بازیگران و مدل ها استفاده کنید . روش بعدی این است که چشمان مخاطب را با تصاویر خیلی خاص ، گرافیکی و لاکچری درگیر کنید که از این امکان برند های لاکچری و بزرگ مثله خودرو های گران قیمت استفاده میکنند و حتما در ابتدای ویدیو به نام برندتون اشاره کنید
5- کاری کنید که مخاطب ویدیو را رد نکند :
به گونه ایی ویدیوی سرگرم کننده بسازید که مخاطب منتظر ادامه
ان باشد نه اینکه بخواهد هر چه زودتر ویدیو را رد کند ، به عنوان مثال در ابتدای ویدیو ها حضور انسان را با استفاده از کلوزآپ در ویدیو به نمایش بکشانید ، نه فقط هم با یک نفر بلکه با نفرات بیشتری را این کار را انجام بدهید و سعی کنید احساسات مختلف مثله غم ، شادی ، خشم ، عشق و غیره را در مخاطب ایجاد بکنید
و یک تنکیک دیگر ؛ ذهن مخاطب را کنجکاو بکنید یا اینکه در ابتدای ویدیو سوالی مطرح بکنید چون سوال به ذهن قلاب میشود ، مخاطب دنبال جواب این پرسش میگردد و احتمالا تا آخر ویدیو باهاتون همراه بشود
6- مخاطب را بین زمین و آسمان نگه ندارید :
منظور این است که فرض کنید که تبلیغ خیلی خوبی ساخته اید ،خط روایی خیلی خوبی را تعریف کرده اید اما درخواست خود را به مخاطب شفاف ذو واضح نگفته ایید ، این کار ممکن است کل پروسه تبلیغ شما را به هدر بدهد ، به همین خاطر باید درخواست خودتان از مخاطب بصورت شفاف و واضح بگید اما یادتان باشد که چندین دعوت به اقدام نباید بکنید مثلا هم فرم مشاوره پر کند هم خرید کند ؛ این درست نیست و باید فقط و فقط یک دعوت به اقدان انجام بدید
مقایسه تبلیغات پری رول با دیگر ابزار های تبلیغاتی
تبلیغات پری رول را میتوان با دیگر ابزار های تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی ، تبلیغات بنری و تبلیغات اینترنتی مقایسه کرد که در زیر تفاوت های تبلیغات پری رول را با دیگر تبلیغات مقایسه میکنیم :
1-قابلیت هدف گیری :
ویدیو های پری رول در پلتفرم هایی مانند یوتیوب ، توییتر و فیسبوک قابلیت اندازه گیری دقیق را دارد ؛ این به این معنی است که شما میتوانید به یک جامعه آماری و جامعه هدف خاص آن تبلیغ را که میخواهید ، نشان دهید و در واقع تبلیغات پری رول این امکان را به شما میدهد که بر اساس جامعه هدف و پرسنای تعریف شده مخاطبانتون ، تبلیغاتتان را هدایت کنید و مانند تبلیغات تلویزیونی وبنری تیست که به صورت گسترده برای تمام افراد نمایش داده شود
2- تعامل مستقیم :
در تبلیغات تلویزیونی و بنری این امکان وجود ندارد که مخاطب مستقیما با شما تعامل کند اما در تبلیغات پری رول این امکان وجود دارد که از دکمه ها یا قراردادن لینک ها مخاطب با شما تعامل مستقیم برقراربکند
3-هزینه و نرخ بازدهی :
در تبلیغات تلویزیونی و بنری امکان محاسبه جزیی بازدهی تبلیغ و تعامل مخاطبان با شما وجود ندارد و هزینه های بسیار زیادی را هم برای شما به ارمغان می آورد اما هزینه تبلیغات پری رول امکان محاسبه دقیق میزان تعامل مخاطب با شما وجود دارد و به مراتب هزینه های پایین تری دارد
4-قدرت انتخاب مخاطب :
در تبلیغات تلویزیونی وبنری ، مخاطب امکان رد کردن ویدیو را ندارد اما در تبلیغات پری رول ، مخاطب این امکان را دارد که تبلیغ شما را رد کند ؛ به همین دلیل اگر تبلیغ خوبی بسازید تاثیرگذاری و بازدهی بیشتری هم دارد
سخن آخر
تبلیغات پری رول بخاطر امکان جذب سریع توجه مخاطبان ، افزایش شناخت برند ، یاداوری و ایجاد نیاز و درد ، تعامل مستقیم با مخاطبان ، افزایش بازدهی تبلیغات و امکان خرید در لحظه به نسبت تبلیغات تلویزیونی و بنری ؛ بازدهی و تاثیرگذاری سریع تر و خیلی بیشتری دارد و از آن به عنوان یکی از موثرترین روش تبلیغات تلویزیونی یاد میشود
در این مقاله تلاش کردیم راهنمایی خوبی و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم ؛ سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید