استوری مارکتینگ چیست؟
استوری مارکتینگ چیست؟ استوری همانطور که از اسمش مشخص است، مربوط به قصه و قصه سرایی می شود. اما ممکن است برایتان سوال باشد که در اینستاگرام قصه سرایی چه معنی خواهد داد؟ در اینستاگرام در اصل ما باید تبلیغات خود را به صورت سلسله مراتبی و داستانی در قسمت استوری نشر دهیم تا ورودی هایی را برای پیج خود جذب کنیم.
حتی می توان به جرات گفت، آپشن استوری در اینستاگرام یکی از کاربردی ترین روش های اینستاگرام مارکتینگ است، کلیدی ترین و شاید مهم ترین آپشن های اینستاگرام است که مسیری فوق العاده برای دیده شدن، به دست آورن توجه مخاطب و در نهایت پولسازی است؛ تا جایی که حتی اصطلاح استوری مارکتینگ نیز به میان می آید.
البته شاید هم فکر می کنید استوری مارکتینگ فقط برای پیج های مطرح است، اشتباه نکنید! استوری در هر پیج با هر تعداد بازدید و کاربر، باعث ورودی می شود و در نتیجه فالوور با کیفیت برای کسب و کار خودتان خواهید داشت. پس تبلیغات در استوری را فراموش نکنید.
چرا قصه سرایی ؟
قصه سرایی یکی از روش های تاثیر گذار استوری مارکتینگ می باشد. یکی از روش های مهم برای ارتباط دوستانه با افراد، قصه سرایی است. در این روش ما سعی می کنیم کار، زندگی، روزمرگی و … را به صورت قصه برای کاربران به نمایش بگذاریم تا احساس نزدیکی بیشتری به ما داشته باشند.
قصه سرایی در اینستاگرام معمولا به هدف جذب فالوور، افزایش بازدید و در نهایت کسب درآمد می باشد.
برای مثال : نمایش پشت صحنه تولید یک محصول در شرکت خود به صورت سلسله مراتبی در قالب قصه در قسمت استوری، می تواند باعث اعتماد کاربر، ایجاد رابطه نزدیک و احساس صمیمیت در کاربر شود.
————————————————————————————————————————————————————
مطلب پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ
————————————————————————————————————————————————————
نکات مهم برای قصه سرایی
۱-در هر قسمت، در کاربر کنجکاوی ایجاد کنید.
-اگر برای کاربران خود حوصله سر بر باشید، شک نکنید در زمان کمی شاهد افت بازدید استوری خود خواهید بود. باید برای کاربران خود جذاب باشید تا به صورت مداوم توسط کاربران دیده شوید. بهتر بگم! باید طوری عمل کنید که اگر پس از مدتی استوری انتشار کردید، کاربران در انتظار شما باشند.
شما می بایست در هر قسمت، کاربر با کنجکاو کرده تا او را به قسمت های بعد جهت دهید. در غیر این صورت ممکن است کاربر تا انتها داستان شما را دنبال نکند.
۲-از عناوین و متون جذاب استفاده کنید.
-استفاده از عنوان های جذاب و متونی با نگارش و متن جالب برای کاربر، او را ترغیب به خواندن و ادامه دادن کنید. از به کار بردن کلمات وسوسه انگیز و جذاب برای کاربر دریغ نکنید چرا که هدف ما در قصه سرایی جذب ورودی برای کسب و کارمان است.
سعی کنید از فونت های جذاب استفاده کنید تا تازگی ای برای کاربران داشته باشید تا کاربران تفاوت میان شما و دیگر رقبا رو حس کرده و شما را انتخاب کنند.
۳-تصاویر کپی و تقلبی استفاده نکنید.
-تا جایی که می توانید از تصاویر دیگران استفاده نکنید زیرا باعث سلب اعتماد کاربر نسبت به نماد و کسب و کار شما می شود. تمرکز خود را روی تولید عکس و محتوای مختص خود بگذارید و سعی کنید از گرافیک کار های مجرب مشورت بگیرید. با تهیه پوستر ها، تیزر ها و متون تخصصی تبلیغاتی برای کسب و کار خود اعتماد جلب کنید.
۴-از نظرسنجی ها برای ثبت نظر کاربران استفاده کنید.
-حتما در استوری های خود از کاربران درخواست ثبت نظر کنید. حال نظرسنجی می تواند درباره رضایت از شما باشد، می تواند راجع به محصولی باشد و حتی نیز می توانید از کاربران درخواست ثبت نظر برای محصولاتی که در آینده می خواهید به فروش برسانید کنید.
این نظر سنجی ها به شما کمک می کند تا فعالیت خودتان را بهتر تحلیل کنید و انتقادات و پیشنهاداتی دریافت کنید که در آینده شغلی شما تاثیر به سزایی دارد.
۵-ارزش کار خود را حفظ کنید.
-سعی کنید ارزش خود را حفظ کنید و در صمیمی شدن با کاربران زیاده روی نکنید. به تصویر کشیدن هر مسائل کاری باعث می شود رقبای شما از سو استفاده کنند. حد نزدیکی با کاربران و به نمایش گذاشتن محتواهای خود را بدانید و سعی کنید کنترل شده و برنامه ریزی شده پیش روید. بیش از حد استوری نگذارید ولی کم کار نباشید.
کلام آخر
تمرکز خود روی تولید محتوای جداگانه برای استوری های خود بگذارید و محتوایی با کیفیت را به کاربران ارائه دهید. راه صد ساله را یک شبه نروید و صبور باشید برای افزایش بازدید خود. تبلیغات خود را در قالب های مختلفی به نمایش بگذارید تا باعث ایجاد تنوع برای کاربران شوید.
سعی کنید همیشه ساعات مشخصی را برای انتشار استوری در نظر بگیرید تا کاربران متوجه ساعات کاری شما باشند و در همان زمان معین اقدام به چک کردن شما کنند…
دیدگاهتان را بنویسید