اینستاگرام مارکتینگ
بازاریابی اینستاگرام به عنوان یک استراتژی پویا و تاثیرگذار در چشم انداز دیجیتال ظاهر شده است. کسبوکارها با استفاده از قدرت بصری تصاویر و ویدیوها، میتوانند ارتباطات معنیداری را با مخاطبان هدف خود ایجاد کنند، وفاداری به برند را تقویت کنند و رشد قابل توجهی را ایجاد کنند. کسبوکارها از طریق تولید محتوای ماهرانه، استفاده استراتژیک از هشتگها و تعامل با فالوورها، میتوانند هویت برندی فراگیر ایجاد کنند که در بین کاربران طنینانداز شود. علاوه بر این، مجموعهای از ویژگیهای متنوع اینستاگرام، از استوریها و حلقهها گرفته تا IGTV و ادغامهای خرید، راههای چندوجهی را برای نمایش محصولات، اشتراکگذاری استوریها و جذب مخاطبان ارائه میدهد. با استفاده از دسترسی و تعامل پلتفرم، کسبوکارها میتوانند دنیایی از امکانات را باز کنند، روابط معتبر ایجاد کنند و حضور آنلاین خود را در یک بازار رقابتی فزاینده گسترش دهند.
اینستاگرام مارکتینگ
امروزه اینستاگرام بدون شک یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی است. چه هدفتان بازاریابی برای یک شرکت بزرگ باشد و چه بازاریابی برای شرکتی کوچک و یا حتی بازاریابی برند شخصی خودتان، اینستاگرام مارکتینگ دیگر تنها یک گزینه نیست بلکه یک الزام است.
از شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، میتوان برای برندسازی و ارتباط بیشتر با مخاطب استفاده کرد.
بنابراین در نظر داشته باشید اینستاگرام مارکتینگ، صرفا راهی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات اینستاگرام نیست، بلکه در کنار آن، راهی برای ماندگاری برند و تثبیت آن در ذهن مردم نیز می باشد. اینستاگرام مارکتینگ در حال حاضر جزو ترند ترین زیرشاخه های بازاریابی می باشد برای بردن نهایت استفاده از این پلتفرم لازم است تا در زمینه ی بازاریابی، فروش و اینستاگرام آموزش ببینید.
📽ویدئو بوم کسب و کار اینستاگرام📽
دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ
– این شبکه اجتماعی پر طرفدار به دلیل مدیا محور بودن، یکی از بهترین فضاهای آنلاین برای تبلیغات است.
– تبلیغات در اینستاگرام مغرون به صرفه است و نرخ بازگشت سرمایه یا همان نسبت سود بدست آمده از تبلیغات بسیار مناسب می باشد و هزینه های بازاریابی شما به طرز چشم گیری کاهش می یابند.
– امروزه با توجه کرونا خرید ها آنلاین روز به روز در حال گسترش هستند، اینستاگرام یکی از بهترین بستر ها برای فروش محصولات به صورت اینترنتی است. چرا که بسیار هزینه های شما کاهش می دهد.
– اکسپلور اینستاگرام یکی از ابزار های مهم در اینستاگرام مارکتینگ است. شما با تولید محتوا هوشمندانه و مخاطب پسند می توانید وارد اکسپلور شوید و مخاطبان بسیاری را جذب کنید.
– علاوه بر اکسپلور دیگر قابلیت های کاربردی اینستاگرا اعم از استوری، هشتگ، ریلز و … به برند سازی و فروش هر چه بیشتر شما کمک خواهد کرد.
– اینستاگرام بستری مناسب برای داستان سرایی story telling است. مردم به داستانها علاقه دارند. روایت داستان برای کسبوکارها از این منظر مفید است که بهترین راه برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبین است.
به اشتراک گذاشتن محتوای تصویری بهترین راه برای روایت داستان و هویت برند و همچنین برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه در آینده و سفیران برند شماست. به خاطر داشته باشید که با پست اینستاگرامی خود محصول را بهطور مستقیم تبلیغ نکنید. در عوض بر روی احساسات مخاطبین تمرکز کنید و سعی کنید با آنها رابطه عاطفی ایجاد کنید و در آینده نتیجه آن را در قالب خرید بیشتر و بازگشت مشتریان ببینید.
– محتوای تصویری برای موفقیت استراتژی بازاریابی ضروری است. تصاویر بیشترین نرخ مشارکت را در بین فرمتهای دیگر پستهای آنلاین دارند. نرخ مشارکت کاربران در پستهایی که با تصویر همراه هستند ۶۵۰% بیشتر از پستهایی است که فقط شامل متن میشوند.
این نشان میدهد که اینستاگرام پلتفرمی بسیار مناسب برای جلب مشارکت مخاطبین است. اینستاگرام مارکتینگ به شما کمک میکند تا نظر مخاطبین خود را برای محتوا و هویت بصری برند دریافت کنید و به سایر کانالهای بازاریابی خود نیز سمت و سوی مناسب بدهید.
– با بازاریابی در اینستاگرام میتوانید به افراد بسیاری دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام با بیش از ۸۰۰ میلیون عضو فعال، جامعه بزرگی از مخاطبین را برای رساندن پیام بازاریابی پیش روی شما قرار میدهد.
مطلب پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
شما با استفاده از هشتگها در اینستاگرام میتوانید پیغام خود را با دقت بالا به مخاطبین مورد نظر و مشتریان بالقوه خود برسانید. استفاده از هشتگها باعث میشود در جستجوهای مرتبط کاربران حضور داشته باشید و دیده شوید. حتی میتوانید با صرف اندکی وقت و هزینه با استفاده از تبلیغات هدفمند اینستاگرام، پیام خود را با هدفگذاری دقیقتری به جامعه هدف خود برسانید.
– اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای جلب مشارکت کاربران است. اینستاگرام در بین تمام شبکههای اجتماعی بیشترین نرخ مشارکت کاربران ایرانی را دارد؛ بیشتر از فیسبوک و توئیتر.
علاوه بر این نرخ مشارکت برای پستهای برندها نیز در اینستاگرام بیشتر است؛ یعنی کاربران اینستاگرام گزینههای بهتری برای رساندن پیامهای تبلیغاتی برندها هستند. توجه داشته باشید که مشارکت واقعی تنها شامل لایک و کامنت نیست، بلکه باید با مخاطبین خود در ارتباط و تعامل باشید تا مشارکت در فضای مجازی به وفاداری مشتریان در دنیای واقعی تبدیل شود.
– اینستاگرام منبعی غنی از نظرات و دیدگاههای مشتریان برند شماست. شما به عنوان یک کارشناس بازاریابی باید تمام مکالمات و دیدگاههایی را که پیرامون محصولات و برند شما بین مشتریان وجود دارد، پیگیری کنید.
شبکههای اجتماعی و بخصوص اینستاگرام حامل نظرات و دیدگاههای بسیاری پیرامون محصولات خریداری شده توسط کاربران هستند. کاربران در اینستاگرام به علت امکان بارگذاری تصاویر و ویدئوها، بیشتر در مورد محصولاتی که خریداری کردهاند بحث و تبادل نظر میکنند، از این رو اینستاگرام گنجینهای از دیدگاههای مردم پیرامون محصولات و برند شماست.
📽ویدئو آموزش استراتژی محتوای اینستاگرام📽
چند نکته مهم در اینستاگرام مارکتینگ
- از استوری اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن پشت پرده و دست اندر کاران تولید محتوا برای برندتان استفاده کنید.
- در بارگذاری پستهای اینستاگرام از یک رنگ و استایل مشخص پیروی کنید تا هویت برند خود را به تصویر بکشید.
- استفاده بیش از حد از هشتگها میتواند تأثیر منفی بر جایگاه برند شما در ذهن مخاطبین داشته باشد.
- برگزاری مسابقات اینستاگرامی ایده مناسبی برای جلب مشارکت مخاطبین است.
- با دنبال کردن هشتگهای مورد استفاده رقبا، فعالیتهای بازاریابی آنها در اینستاگرام را رصد کنید.
موفقیت کسبوکار در اینستاگرام، صرفاً به انتشار چند تصویر زیبا و خوش آب و رنگ وابسته نیست! شما باید به چند ابزار دیگر نیز دسترسی داشته باشید:
اولا استراتژی و چشم انداز مشخص، دوما نظم و ثبات برای انتشار مطالب، سوم آشنایی با مخاطب، چهارم طراحی ثابت و یکدست. اگر تمام این مؤلفهها را در کنار هم به کار ببرید، اینستاگرام میتواند نتایج و بازده ای فوق العاده برای برندتان به همراه داشته باشد.
شواهد نشان می دهند که مخاطبین به پست های تصویری علاقه بیشتری دارند تا پست هایی که حاوی متن هستند. برای پست تبلیغات در اینستاگرام باید بهترین زمان را انتخاب کنید.
در این زمینه هیچ قانون جهانی وجود ندارد اما راه هایی برای یافتن بهترین زمان ممکن وجود دارد. شما باید اطلاعات دنبال کنندگان خود را درنظر بگیرید، در چه منطقه ای زندگی می کنند، غالبا در چه رنج سنی قرار دارند، خانم هستند یا آقا و در چه فواصل زمانی از صفحه شما بازدید می کنند. چه ساعاتی از روز و یا چه روزهایی در هفته پست های شما بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهند.
اینستاگرام تبدیل به پادشاه شبکه های اجتماعی شده است و هر ماه بیش از 800 میلیون کاربر از تصاویر و محتوای این شبکه بازدید می کنند. بنابراین بهترین گزینه برای ارتقای تجارت شما به شمار می رود.
اگر تاکنون اقدام به استفاده از این شبکه نکرده اید برای شروع حساب کاربری خود به حالت بیزینس تغییر دهید تا با شمار زیادی از ایده ها و ابزارها مواجه شوید. از اشتراک گذاری تصاویری که کاربران از تجربه خود در استفاده از محصول برای شما ارسال می کنند غافل نشوید. نمودارهای مربوط به سن و موقعیت مکانی کاربران را ملاحظه کنید و با توجه به جامعه هدف تصاویر محصولات خود را پست کنید و هشتگ گذاری مرتبط با محصول خود را فراموش نکنید.
الگوریتم های گوگل همواره در حال تغییر هستند. از سال 2000 میلادی صدها تغییر بزرگ و کوچک در الگوریتم های گوگل پدید آمده است که روند صعود یا نزول صفحه شما را با تغییرات بسیاری همراه خواهد کرد.
بیشتر مطالعه کنید: بازاریابی چیست؟
استراتژی در اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام مارکتینگ یک فعال تجاری که سابقه کار در شبکه های اجتماعی را در پرونده خود داشته باشد به خوبی می داند که قبل از وارد شدن به یک پلتفرم جدید باید برنامه مدون و یا استراتژی منحصر به فردی در نظر داشت. در استراتژی این نکات را به خاطر بسپارید:
-
مخاطب خود را شناسایی کنید.
-
اهداف تجارت خود را مشخص کنید.
-
وظیفه اعضای تیم را در این پلتفرم مشخص کنید.
-
تم اینستاگرام خود را تعیین کنید.
-
ماهیت برند خود را مشخص نمایید.
-
از استوری ها بهره ببرید.
-
تقویمی در فضای این شبکه قرار دهید.
-
تحلیل های مربوط به صفحه خود را مرتب بررسی کنید.
بهینه سازی پروفایل در اینستاگرام مارکتینگ
9 اصل مقدماتی که برای شروع اینستاگرام مارکتینگ حتما باید آن ها را بدانید! برای این که پروفایل و پست های شما بهینه تر باشد، باید حتما این نکات را رعایت کنید:
- نام پیج یا صفحه خود را به درستی و مناسب انتخاب کنید چرا که افراد با جستجو کردن آن نام شما را پیدا و دنبال می کنند یا نظرات خود را با استفاده از آن نام در پیج خود تگ می کنند. پس حتما کمی زمان بگذارید تا نام مناسبی انتخاب کنید که به آسانی نوشته و خوانده شود.
- پروفایل یک کسب و کار اینستاگرامی باید عمومی یا به اصطلاح پابلیک باشد تا هر فردی بتواند به راحتی محتویات داخل آن را ببیند. بعضی از افراد به اشتباه صفحه تجاری اینستاگرام مارکتینگ خود را به صورت خصوصی قرار می دهند.
- یکی از نکات مهم عکس پروفایل اینستاگرام شماست. عکس کسب و کار ها باید لوگوی آن ها باشد مگر دلیل خاصی برای غیر از این موارد باشد. در ردیف بعدی باید عکس کیفیت لازم را داشته باشد چرا که عکس پروفایل بی کیفیت، خیلی جالب نخواهد بود.
- چهارمین نکته مربوط به اسم پیح شماست که دقیقا زیر عکس پروفایل شما باید قرار داشته باشد. امکان فارسی نوشتن این پیج وجود دارد و افراد با جستجوی فارسی هم می توانند شما را پیدا کنند.
- بیو پروفایل شما، کت و شلوار پیج شماست و باید خیلی شیک و رسمی باشد، بهتر است از 150 کاراکتری که می توانید استفاده کنید، بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب خود داشته باشید.
- ششمین نکته برای بهبود برند کسب و کارتان مربوط به بخش وب سایت است که باید در آن آدرس سایت شرکت یا سازمانتان را وارد کنید. این کار پرستیژ کسب و کار شما را بالا می برد. از این آدرس برای لندینگ پیج یا کانال تلگرام هم می توانید استفاده کنید که توصیه نمی کنم.
- حتما از تگ لوکیشن استفاده کنید که کمک می کند در قسمت explore اینستاگرام بهتر ظاهر شوید تا کاربران بیشتری بدست آورید. به عنوان مثال تصویری از محیط کسبوکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص میکنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگرام، پستهایی که از تگ لوکیشین استفاده میکنند بیشتر از پستهای دیگر دیده میشوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر میکنند.
- از عکس های با کیفیت در پست های خود استفاده کنید. اگر در قسمت explore خود کمی نگاه کنید با هزاران عکس با کیفیت مواجه می شوید پس برند کسب و کار خودتان را با عکس های بی کیفیت خدشه دار نکنید.
- هیچ وقت از تاثیر هشتگ ها، غافل نشوید. در پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. اینستاگرام برای هر پست منتشر شده؛ محدودیت 30 هشتگ را دارد ولی به این معنا نیست که حتما از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. معمولا استفاده از 10 تا 11 هشتگ در هر پست، تاثیرگذار است.
در اینستاگرام مارکتینگ مهمترین موضوعی که الان برای پیج ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست نرخ تعامل فالوورها با پیج شما هست.
راهکار هایی مثل خرید فالوور و استفاده از اپلیکیشن ها و ربات های افزایش فالوور بدلیل کاهش شدید نرخ تعامل به پیجتان صدمه جبران ناپذیری می زند و شما بخش بزرگی از فالوورها (اکسپلور) را از دست خواهید داد! چرا که پست ها و پیج هایی در اینستاگرام وارد اکسپلور می شوند که نرخ تعامل بسیار بالایی داشته باشند.
اکسپلور اینستاگرام که گاهی به اصطلاح سئو اینستاگرام خوانده می شود به معنی استفاده از ترفندهایی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است که از جمله ابزارهای آن افزایش فالوور است.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی بود و استفاده کردم