۱۰ کتاب مدیریت رسانه که هر متخصص باید بخواند
کتاب مدیریت رسانه یک منبع ارزشمند است که به تحلیل و بررسی مفاهیم، اصول و روشهای مدیریت در صنعت رسانه میپردازد. همچنین آموزش مدیریت رسانه در جهان امروز از یک اقدام حاشیهای به امری مهم برای بقای کسبوکارها تبدیل شده است. اما دلیل اهمیت مدیریت رسانه چیست؟ با جستجو در فرهنگ لغت فارسی میتوان مفهوم مدیریت رسانه را اینگونه نوشت: هماهنگ کردن و تسلط بر ابزارهایی که مطالب و افکار ما را به مخاطب میرسانند.
با توجه به این معنی اهمیت آموزش مدیریت رسانه در سازمانهای دولتی و کسبوکارهای شخصی را متوجه میشویم. در این مقاله قرار است ۱۰ مورد از بهترین کتابهای مدیریت رسانه را معرفی کنیم.
رسانههای شخصی
امروزه هر یک از ما یک رسانهی شخصی داریم که میتوانیم بهسیلهی آن کسبوکار خود را گسترش دهیم به دلیل اهمیت این موضوع آموزش مدیریت رسانه در دانشگاهها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
همچنین سایت oms.bdu.ac.in میگوید:
Media management is seen as a business administration discipline that identifies and describes strategic and operational phenomena and problems in the leadership of media enterprises.
مدیریت رسانه به عنوان یک رشته مدیریت تجاری در نظر گرفته می شود که پدیده ها و مشکلات استراتژیک و عملیاتی را در رهبری شرکت های رسانه ای شناسایی و توصیف می کند.
آموزش مدیریت رسانه در دانشگاههای جهان
دانشگاههای مختلف با توجه به اهمیت این موضوع رشتههایی در این زمینه ارائه کردهاند بهعنوان مثال دانشکدهی رسانه و ارتباطات در دانشگاه نیویورک بخشی از عناوین مورد تدریس خود را بهاین صورت اعلام کرده است: تبلیغات تجاری، تکنولوژی ارتباطات، روشهای تحقیق در رسانهها، مدیریت و اقتصاد در رسانه، ارتباطات سازمانی. با توجه به اهمیت این موضوع کتابهای مدیریت رسانه بسیار مورد توجه قرار گرفتهاند.
کتاب مدیریت رسانه برای چه افرادی مناسب هستند؟
آموزش مدیریت رسانه امروزه برای هر شخص و هر شرکتی لازم است، تمام صاحبین کسبوکارها، مدیران و اشخاصی که در بخشهای مختلف رسانهای مشغول به کار و فعالیت هستند.
آموزش مدیریت رسانه در کسب و کار
اگر شما هم صاحب کسبوکار هستید حتما به این اندیشیدهاید که کسبوکار خودتان را در دنیای اینترنت معرفی کنید و آن را گسترش دهید. برای این کار باید به کارمندان خود مدیریت رسانه را آموزش دهید. اگر نمیتوانید هزینهی آموزشهای سنگین را بدهید با خرید کتابهای مدیریت رسانه شروع کنید.
لیستی از بهترین کتابهای مدیریت رسانه
در این بخش لیستی از کتابهای مدیریت رسانه برای شما قرار میگیرد که در ابتدای کار میتواند به شما کمک زیادی کنید.
۱- مدیریت رسانه
اثر: ویلسون لاوری- ترجمه: دکتر رضا نوایی
کتاب “مدیریت رسانه” یک منبع ارزشمند است که به تحلیل و بررسی مفاهیم، اصول و روشهای مدیریت در صنعت رسانه میپردازد. این کتاب به مطالعه و درک چالشها و فرصتهای موجود در محیط پویای رسانهها کمک میکند و به دانشجویان، پژوهشگران و افراد علاقمند به این حوزه اطلاعات مفیدی ارائه میدهد.
۲- تبلیغات تجاری
اثر: ویلیام ولز، جان برنت، ساندرا موربارتی- ترجمه: سینا قربانلو
کتاب “تبلیغات تجاری” یک منبع معتبر و کامل است که به بررسی مفاهیم، استراتژیها و تکنیکهای تبلیغات در محیط کسب و کار میپردازد. این کتاب به مطالعه و درک روشهای اثربخشی تبلیغات، استفاده از وسایل ارتباط جمعی، تحلیل بازار و رقبا، و ایجاد پیامهای جذاب برای مخاطبان میپردازد. از طریق مطالعه این کتاب، مدیران، بازاریابان، و افراد علاقمند به حوزه تبلیغات میتوانند دانش و مهارتهای لازم برای ایجاد استراتژیهای تبلیغاتی موثر را فرا بگیرند و به بهبود عملکرد تبلیغاتی کسب و کار خود بپردازند.
بیشتر بخوانید: صفر تا صد تبلیغات + 7 روش تبلیغات
۳- برنامهریزی رسانههای تبلیغاتی
اثر: لری دی کلی، دونالد دبلیو- ترجمه: دکتر احمد روستا، فرزاد مقدم
کتاب “برنامهریزی رسانههای تبلیغاتی” به مطالعه و بررسی روشها، تکنیکها و مفاهیم مرتبط با برنامهریزی و اجرای استراتژیهای تبلیغاتی میپردازد. این کتاب شامل مباحثی از جمله تحلیل بازار، انتخاب رسانههای مناسب، تهیه بودجه تبلیغاتی، ارزیابی عملکرد تبلیغات و بهبود استراتژیهای تبلیغاتی است. با مطالعه این کتاب، مدیران و بازاریابان میتوانند بهبود عملکرد تبلیغاتی خود را با بهرهگیری از روشهای بهینه برنامهریزی و استراتژیهای مناسب بهبود بخشند و به دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود کمک کنند.
۴- مدیریت رسانه
اثر: ژان لو بلان، جورج سیلوی، سی آن، استفن لیسی، آردیس برودریک- ترجمه: دکتر طاهر روشندل
۵- مدیریت راهبردی رسانه
اثر: لوسی کونگ- ترجمه: دکتر علی اکبر فرهنگی، علیرضا قراگوزلو، مریم خطیب زاده
۶- آموزش رسانه
اثر: دیوید باکینگهام- ترجمه: حسین سرفراز
۷- بازار رشد شما
اثر: فلیپ کاتلر- ترجمه: دکتر احمد روستا، علی صالحی
۸- رسانههای اجتماعی
اثر: پاویسا شلدون- ترجمه: حسین حسنی
۹- سواد رسانهای
اثر: جیمز پاتر- ترجمه: احسان شاهحسینی
۱۰- خبر
اثر: آلن دوباتن- ترجمه: شقایق نظرزاده
کلام آخر
داشتن رسانهی حرفهای، نشان دهندهی کیفیت برند و کسبوکار شماست. برای ساخت بهتر رسانهی خودمان میتوانیم با مطالعهی کتابهای مدیریت رسانه شروع کنیم. برای خرید میتوانید نام کتاب مورد نظرتان را به شماره تلفن زیر پیامک کنید. در سریعترین زمان ممکن برای ارسال کتاب با شما تماس گرفته میشود.
دیدگاهتان را بنویسید