اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یکی از انواع روش های بازاریابی است که از افراد شناخته شده در زمینه های مختلف برای نشان دادن برند محصول و تبلیغ آن کمک می گیرند. Influence به معنای تأثیرگذاری است و marketing را بازاریابی معنا می کنند که در مجموع بازاریابی تاثیر گذار هم به آن گفته می شود.
در این روش با دادن مقداری هزینه به اینفلوئنسر ها از آنها خواسته می شود که محصول مورد نظر را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغ کنند. در واقع اینفلوئنسر مارکتر ها با تبلیغ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی این وظیفه را انجام می دهند. هر گاه اسم اینفلوئنسر مارکتینگ شنیده می شود در ذهن خود افراد مشهور در شبکه اجتماعی اینستاگرام تداعی می شود . در واقع اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات گسترده می باشد. شبکه های اجتماعی دیگری در این زمینه از جمله آپارات , توییتر، فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و ….. می باشد که افراد تاثیر گذار در آنها فعالیت می کنند.
مطالب پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر کیست؟
از مهمترین ویژگی های اینفلوئنسرها میزان تاثیر گذاری آنها بر روی افراد می باشد. افراد تاثیر گذار چند دسته اند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:
- افراد مشهور مانند سلبریتیها
- افراد شناختهشدۀ متخصص
- وبلاگنویسها یا تولیدکنندگان محتوا
تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی رو در رو در چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ با تحت تاثیر قرار دادن افراد دنبال کننده آن ها محصولات و یا برند خاصی را تبلیغ می کنند. در صورتی که در بازار یابی رو در ر و ارتباط حضوری در بین افراد شکل می گیرد چه بسا که محصولات هم به شکل واقعی مورد تبلیغ قرار گرفته و افراد با قدرت تصمیم گیری بدیهی تری راجع به محصولات تصمیم می گیرند.
هدف از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
افزایش اعتبار بازار، افزایش صحبت ها درباره یک محصول و افزایش فروش محصول را می توان از اهداف استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ نام برد.
اینفلوئنسر مارکتینگ مزایایی برای برندها دارد:
- در دید افراد قرار گرفتن: اینفلوئنسرها محصولات مورد نظر را از طریق شبکه های اجتماعی در معرض دید همه دنبال کنندگان قرار می دهند.
- محتوای اصیل و با کیفییت: اینفلوئنسرها محتوای تاثیر گذاری را نشر می دهند
- اعتماد مصرف کننده: اینفلوئنسرها با دنبال کننده های خود رابطه عمیقی دارند از ای طریق عقاید اینفلوئنسر ها را قبول دارند و به آنهل اعتماد می کنند.
هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها به ازای اینکه شما به مخاطبان آنها دسترسی دارید هزینه ای از شما دریافت میکنند تا محصول یا برند خود را با دنبال کننده های آنها به اشتراک بگذارید. پس باید پاداشی را برای شخص تاثیر گذار در بازاریابی کنار بگذارید. در ادامه به مواردی از این هزینه های اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره می شود:
مشغولیت: به ازای هر لایک ، کامنت، اشتراکگذاری و … .
کلیک : به ازای کیک هایی که روی صفحه شما زده می شود
پست : به ازای هر پست به اینفلوئنسر پرداخت می شود
در اختیار داشتن محصولات رایگان: اینفلوئنسرها بتوتنند به صورت رایگان از محصولات معرفی شده استفاده کنند
تبدیل: مشترکان جدید خبرنامه، خریداران جدید محصولات، کسانی که به تازگی فرمی از شما پر کنند و … به عنوان تبدیلشدگان در نظر گرفته میشوند
دیدگاهتان را بنویسید