20 اصطلاح توییتر که باید بدانید
اصطلاحات توییتر
توییتر و فضای آن تفاوت زیادی با سایر سوشال مدیاها دارد و از این رو زمانی که شما به عنوان یک کاربر وارد این فضا می شوید، ممکن است احساس غریبی کنید! با اصطلاحاتی رو به رو می شوید که نه در اینستاگرامی است که امروزه فراگیرتر از هر سوشال مدیایی شده است و نه در دنیای بقیه رسانه ها. هر روز در صفحه فید خود با جمله «فیواستار شدم» ممکن است روبرو شوید و شبیه موجودی فضایی با آن برخورد کنید. از این رو تصمیم بر آن شد تا کمی از اصطلاحات توییتر را بیان کرده تا شما و کسب و کارتان بتوانید بهتر از قبل از آن برای بازاریابی و سرگرمی خود، استفاده کنید.
از رایج ترین اصطلاحات توییتر می توان به 20 عنوان زیر اشاره کرد:
-
آوتار (avatar) :
عکس حساب کاربری است که به آن آواتار یا عکس پروفایل می گویند.
-
هدر (header) :
این عکس که پشت عکس اصلی حساب کاربری قرار میگیرد، به آن هدر یا کاور فوتو می گویند.
-
توییت (tweet) :
به محتوایی که منتشر می کنید، توییت می گویند.
-
تایملاین (timeline) :
به صفحه ای که توییت های منتشر شده را می توانید در آن مشاهده کنید، تایملاین می گویند.
-
توییت پین (tweet pin) :
یکی دیگر از اطظلاحات توییتر توییت پیین می باشد، به توییتی که در صفحه کاربری خود سنجاق می کنید تا همیشه به عنوان اولین توییت ببینید، توییت پین می گویند.
-
ریتوییت (retweet) :
به بازنشر کردن محتوا، ریتوییت می گویند.
-
کوت (quote) :
تفاوت کوت با ریتوییت در این است که، شما می توانید نظر خود را(Retweet with comment) نیز بیان کنید.
-
بایو (bio) :
خلاصه شده کلمه ی بایو گرافی است که شما توضیحاتی در مورد صفحه کاربری تان می دهید.
-
فالوئر (follower) :
به کسانی که صفحه شما را دنبال می کنند، فالوئر می گویند.
-
فالوئینگ (following) :
به افرادی که شما صفحه آن ها را دنبال می کنید، فالوئینگ می گویند.
-
فالوبک (followback) :
اگر کسی را فالو کنید و آن هم شما را فالو کند، به این کار فالوبک می گویند.
-
آنفالو (unfollow) :
اگر که قبلا کسی را دنبال کردید و اکنون دیگر مایل نیستید که او را دنبال کنید، به این عمل آنفالو می گویند.
-
پروتکت (protect) :
زمانی که پیج شما شخصی باشد به آن پروتکت یا پرایوت (privet) می گویند. در این صورت فقط کسانی می توانند توییت های شما را ببینند که شما به آن ها اجازه داده باشید.
-
لاک (lock) :
از دیگر اصطلاحات توییتر لاک می باشد. اگر توییتر صفحه کاربری شما را به دلایل متفاوتی مثل فعال نبودن طولانی مدت ، فالو آنفالو کردن و … غیر فعال کند، به این کار لاک می گویند.
-
دی اکتیو (deactivate) :
زمانی که شما صفحه خود را غیر فعال کرده باشید، به آن دی اکتیو می گویند.
-
ریپورت (report) :
اگر توییتی را به دلایل مختلف به توییتر گزارش دهید، در واقع آن را ریپورت کرده اید.
-
ساسپند (Suspendend) :
اگر تعداد کاربران زیادی یک صفحه کاربری را به دلایل گوناگونی به توییتر گزارش (report) کنند، توییتر آن صفحه را مورد بررسی قرار داده و پس از اثبات آن فرد را برای همیشه از دسترسی به توییتر خارج می کند.
-
بلاک/ آنبلاک (Block & unblock) :
وقتی شما نمی خواهید توییت کسی را ببینید و او هم توییت شما را ببیند، می توانید او را ابتدا بلاک و بعد آنبلاک کنید. به عبارت دیگر انگار از سمت آن شخص خود را آنفالو کرده اید.
-
میوت (Mute) :
اگر کسی را فالو کرده اید ولی نمی خواهید توییت های او را ببینیدو در عین حال او را بلاک نکنید، می توانید صفحه او را میوت کنید.
-
ریکامندیشن (Recommendation) :
توییتر براساس الگوریتمهای خاص خودش، مانند کسانی که با آنها اینتراکشن دارید، شماره موبایل و ایمیل کسانی که دارید، موقعیت مکانی و… به کاربرانش توییت و اشخاصی را برای فالوکردن توصیه یا همان ریکامندیشن میکند.
-
فیواستار (Favstar) :
به توییت هایی که بیش از 1000 فیو بگیرند، فیواستار می گویند.
-
منشن (Mention) :
در واقع به همان کامنت گذاشتن، منشن می گویند.
-
رشته توییت :
کاربران قبل از اضافه شدن مومنت توییتر توییت های خود را به صورت داستانی با عنوانی هایی چون سلسله توییت، رشته توییت و مجموعه توییت، توییت می کردند.
-
هشتگ (Hashtag) :
اگر می خواهید در مورد موضوع خاصی بنویسید می توانید ازهشتگ ها استفاده کنید. در نوشتن هشتگ معمولا از آندرلاین استفاده می شود.
-
طوفان توییتری :
به اعلام عمومی کاربران برای ترند شدن یه موضوع خاص در مورد آن توییت می کنند، طوفان توییتری می گویند. در این رویداد که می تواند قدرت جهانی داشته باشد، معمولا کاربران با استفاده از هشتگ های مشترک یک موضوع را ترند می کنند.
-
بوکمارک (Bookmark) :
اصطلاحات توییتر با عنوان بوک مارک؛ اگر توییتی را دوست داشته باشید می توانید آن را بوکمارک کنید تا بعد هم مجددا بتوانید آن را بخوانید. بوکمارک ها فقط برای شما قابل نمایش اند و در دسترس عموم نیست. در نظر داشته باشید که بوکمارک در نسخه وب توییتر در دسترس نیست و حتما باید از نسخه موبایل برای استفاده ازآن استفاده کرد.
-
نوتیفیکشن (Notification) :
اعلان هایی مثل اینکه کسی توییت شما را لایک یا برای شما کامنت گذاشته است را نوتیفیکشن یا به طور خلاصه نوتیف هم می گویند.
-
شادوبن (Shadowban) :
اگر شما در صفحه کاربری تان به راحتی توییت خود را ارسال می کنید اما به سایر کاربران نشان داده نمی شود، به احتمال زیاد شما شادوبن شده اید. گرچه توییتر اعلام کرده که چیزی به اسم شادوبن در توییتر وجود ندارد اما تجربه کاربران در این باره متفاوت است. شادوبن گاهی مرتبط به بخشی از محتوا توییت شما و گاهی دیگر مربوط به جست و جو کاربران برای صفحه شما و پیدا نکردن آن است.
-
دایرکت (Direct) :
ارسال پیام به صورت شخصی به کاربر در توییتر را دایرکت می گویند.
-
توییتر اسپیسز (Tweeter spaces) :
به قابلیت صحبت کردن به صورت صوتی و زنده با سایر کاربران، توییتر اسپیسز می گویند.
-
لیمیت (Limit) :
وقتی شما به تعداد و سرعت زیاد فالو، لایک و توییت کنید، توییتر شما را ربات محسوب می کند و مدتی دسترسی شما را در توییتر محدود می کند که البته پس از چند ساعتی صبر کردن درست می شود.
در پایان:
در این مقاله با رایج ترین اصطلاحات توییتر آشنا شدید و خوش حالیم که کمی شما را در افزایش دانش نسبی که در این شبکه اجتماعی جذاب به آن احتیاج داشتید همراهی کردیم. مطمئن باشید که کار همینجا تمام نمی شود چرا که این شبکه اجتماعی پتانسیل هایی دارد که خیلی ها به آن بی تفاوت هستند. اما بدانید که توییتر هم مزایایی دارد که اگر با آنها آشنا شوید، دیگر این محیط را رها نخواهید کرد !
اگر به دنبال بازاریابی در توییتر و رشد کسب و کارتان هستید، حتماً حتماً در خصوص توییتر مارکتینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید.
از این شبکه اجتماعی جذاب به هیچ عنوان قافل نشوید !
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
اصطلاحات کاربردی توییتر رو خیلی روان و ساده بیان کرده بودین.
ممنون از سایت خوبتون.