اصول بیو نویسی در اینستاگرام
اصول بیو نویسی در اینستاگرام؛
بیو (bio) چیست
همه ی افراد قبل از ورود به هر مغازه ای تابلو های سر در مغازه را می خوانند و بعد وارد می شوند. در واقع آن تابلو معرفی کننده نوع فعالیت آن مغازه است. بیو(bio) در اینستاگرام یا با تلفظ انگلیسی بایو، اولین چیزی است که کاربران بعد از ورود به پیج شما با آن مواجه می شوند و مخاطبان بنا به بیو تصمیم می گیرند که صفحه شما را دنبال کنند. در نتیجه یادگیری اصول نوشتاری یک بیو کامل و جذاب از اهمیت بالایی برخوردار است.
گرچه امکان دارد نوشتن بیو کار ساده ای باشد اما باید بدانید که بیو، پکیج کاملی از کارت ویزیت، معرفی کسب و کارتان و صفحه اصلی شماست. درنتیجه به خاطر داشته باشید که باید تصویر خوبی از خود در ذهن مخاطب به وسیله بیو، به جای بگذارید.
قبل از نوشتن بیو لازم است که با بخش های مختلف آن آشنا شوید تا بتوانید شفاف تر بنویسید. در ادامه بخش های مختلف بیو(bio) و اصول نوشتاری آن بیشتر توضیح داده شده است.
مطلب پیشنهادی: سوشال مدیا مارکتینگ چیست و چگونه به ما کمک می کند؟
-
عکس پروفایل در بیو(bio) اینستاگرام
یکی از بخش های مهم بیو، عکس پروفایل است. بنابراین باید عکسی را انتخاب کنید که واضح، حرفه ای، جذاب برای مخاطب و همسو با اهداف پیج شما باشد تا مشتری را نیز ترغیب به اقدام کنید. اینستاگرام بر اساس قوانین مختص به خود به برخی افراد یا شرکت های مشهور تیک آبی داده یا verify می کند که در کنار پروفایل قرار می گیرد.
-
نام کاربری و نام صفحه
سعی کنید نام کاربری خود را صحیح نوشته و در آن خلاقیت به خرج دهید، چرا که سایر کاربران می توانند با استفاده از نام کاربری، شما را استوری یا پست ها تگ یا منشن کنند. مورد بعدی نام شماست که میباست، نام فارسی خود یا کسب و کارتان و کلمه کلیدی یا همان نوع فعالیتتان را بنویسید تا کاربران بتوانند صفحه شما را به فارسی نیز جستجو کنند.
برای مثال: آریا اسپرت | فروشگاه لوازم ورزشی
-
نوشتن ساختار بایو (bio) در اینستاگرام
در بخش بیو شما مجاز به استفاده از 150 کاراکتر می باشید که لازم است در این فضای محدود بهترین معرفی را از خود داشته باشید. بعد از نوشتن نام می توانید برای معرفی بهتر خود در سطر های بعدی به سوالات زیر پاسخ دهید:
-
چه کسی هستید؟
-
چه فعالیتی را انجام می دهید؟
-
چه کمکی می توانید به مخاطبان بکنید؟
مثال:
آریا اسپرت | فروشگاه لوازم ورزشی
بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی
با ما استایل مناسب ورزشی خود را پیدا کنید
ارسال رایگان به سراسر کشور
و در آخر ارزشی را به مخاطب ارائه دهید تا مخاطب متوجه تفاوت شما با رقبا شود. در واقع با این اصول می توانید به دنبال جذب مخاطب هدف بیشتر باشید تا درک بهتری از نوع فعالیت شما داشته باشند علاوه بر آن برای بهتر جلوه دادن این بخش می توانید از فونت های مختلف یا ایموجی ها استفاده کنید.
-
درج آدرس سایت در بیو(bio) اینستاگرام
در قسمتی از بیو مختص به قرار دادن لینک سایت شما است. سعی کنید در این بخش هوشمندانه عمل کنید، چرا که فرصت خوبی برای استفاده از دعوت به اقدام به مخاطبان است. به آن ها بگویید که با کلیک بر روی لینک سایت شما چه چیزی به دست خواهند اورد. علاوه بر آن می توانید از این بخش برای قرار دادن زی لینک (zilink) استفاده کنید.
-
دسته بندی یا Category
دسته بندی یا Categoryدر زیر نام شما قرار گرفته و با صفحه فیسبوک شما ارتباط مستقیم دارد. این قابلیت در بخش بیو، نوع فعالیت شما را مشخص می کند اما میبایست قبل از آن پیج خود را از حالت شخصی به تجاری تبدیل کنید.
-
قرار دادن شماره تماس در بیو(bio) اینستاگرام
اگر کسب وکار شما جزو آن دسته از کسب وکار هایی است که، مشتریان باید قبل از خرید اطمینان بیشتری به دست آورند، می توانید با قرار دادن شماره تماس در بایو یا در بخش (call) اعتماد بیشتری کسب کرده و راه ارتباطی آن ها را راحت کنید.
-
نوشتن آدرس کسب و کارتان
می تونید برای اعتماد سازی بیشتر مخاطبان و دسترسی بهتر، آدرس دفتر اداری خود را نیز در بایو بنویسید. دسترسی به آدرس شما از طریق دکمه Direction امکانپذیر است و البته کار مشتریان شما را با توجه به استفاده اکثر افراد از Map ، راحت تر می کند.
-
هشتگ گذاری در بیو(bio) اینستاگرام
نام های کاربری که هشتگ را به بیو خود اضافه می کنند به لینک های قابل کلیک تبدیل می شوند. اگر هشتگ مختص به خود را دارید، می توانید از آن در بیو استفاده کنید. از این طریق دنبال کننده های شما می توانند با کلیک بر روی آن هشتگ تمامی پست های شما را مشاهده کنند و البته بار ترافیکی برای هشتگ ایجاد شود. (با کلیک بر روی لینک زیر می توانید مطلب مفیدی در مورد با تاثیر هشتگ گذاری مطالعه کنید.)
-
هایلایت استوری ها در بیو(bio) اینستاگرام
هایلایت یکی از قابلیت های مهم و خوب اینستاگرام است. هایلایت ها شامل بهترین استوری هایتان است که بنا به خواست شما پین شده اند و در زیر بخش بایوگرافی قرار گرفته اند. هایلایت ها می توانند یک ابزار مناسب برای به اشتراک گذاشتن بهترین بخش های فعالیت شما یا برندتان و ارزش گذاری بیشتر بر روی کاربران باشد.
حرف آخر
سعی کنید در بایو نویسی از جملات زرد و تکراری استفاده نکنید. هر چه تعریف شما واضح تر و شفاف تر باشد، مخاطب شما را بهتر شناخته و اعتماد خواهد کرد.
برای اطلاعات کامل درباره ی اینستاگرام مارکتینگ به سایر مقاله های ما مراجعه کنید.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنون از این مطلب کاربردی