آموزش فروش به متد بولومورفو | فروش در نسل جدید کسب و کار
آموزش فروش به متد بولومورفو (Blue Morpho) چیست؟ قبل از اینکه به معرفی این روش و متد فروش بپردازیم، ابتدا تعریف میکنیم، منظور از فروش چیست؟
فروش به فعالیت ها و فرآیندهای مربوط به متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید یک محصول یا خدمات اشاره دارد. این یک عملکرد حیاتی در یک کسب و کار است که باعث درآمد و رشد می شود. فروش می تواند به اشکال مختلف از جمله تعامل حضوری، تماس تلفنی، تعامل آنلاین و غیره انجام شود. در اینجا برخی از جنبه های کلیدی فروش آورده شده است:
جستجوگری: متخصصان فروش، مشتریان بالقوه یا سرنخ هایی را که ممکن است به محصول یا خدمات آنها علاقه مند باشند، شناسایی و تحقیق می کنند. این میتواند شامل استفاده از پایگاههای اطلاعاتی، شبکهسازی، ارجاعها و روشهای دیگر برای یافتن و واجد شرایط بودن مشتریان احتمالی باشد.
ایجاد روابط: ایجاد رابطه با مشتریان برای فروش موفق ضروری است. متخصصان فروش بر ایجاد رابطه، اعتماد و تفاهم با مشتریان بالقوه با گوش دادن فعالانه به نیازهای آنها، رسیدگی به نگرانی های آنها و ارائه اطلاعات مرتبط تمرکز می کنند.
ارائه و نشان دادن: متخصصان فروش و بازاریابی ویژگی ها، مزایا و ارزش محصول یا خدمات خود را به مشتریان بالقوه ارائه می کنند. این میتواند شامل نمایش نمایشها، ارائه ارائهها، ارائه نمونهها یا ارائه دورههای آزمایشی برای کمک به مشتریان برای درک اینکه چگونه پیشنهاد محصول میتواند نیازهای خاص آنها را برآورده کند، باشد.
رسیدگی به اعتراضات: در طول فرآیند فروش، مشتریان احتمالی ممکن است اعتراض یا نگرانی هایی را مطرح کنند. متخصصان فروش موثر در رسیدگی به اعتراضات با ارائه اطلاعات مرتبط، غلبه بر مخالفت ها از طریق استدلال های متقاعدکننده و کاهش نگرانی های مشتری برای پیشبرد فرآیند فروش مهارت دارند.
بستن فروش: بستن فروش شامل تضمین تعهد مشتری برای خرید محصول یا خدمات است. متخصصان فروش از تکنیک های مختلفی مانند درخواست فروش، ارائه مشوق ها، ارائه پیشنهادات با زمان محدود یا رفع نگرانی های باقی مانده برای تشویق مشتری برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند.
پیگیری و خدمات پس از فروش: متخصصان فروش اهمیت پیگیری پس از فروش و پشتیبانی مشتری را درک می کنند. آنها رضایت مشتری را با ارائه پشتیبانی مستمر، رسیدگی به هر گونه سؤال یا مشکل پس از خرید، و تقویت روابط با مشتری برای فروش یا ارجاعات احتمالی آینده تضمین می کنند.
معیارهای فروش و ردیابی عملکرد: تیمهای فروش شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را برای ارزیابی تلاشهای فروش خود و سنجش موفقیت نظارت و پیگیری میکنند. معیارهای رایج فروش شامل نرخ تبدیل، اندازه متوسط معامله، خط لوله فروش، هزینه جذب مشتری و درآمد ایجاد شده است. این داده ها به شناسایی زمینه های بهبود و اطلاع از استراتژی های فروش کمک می کند.
روش ها یا رویکردهای فروش مختلفی وجود دارد که متخصصان فروش می توانند برای تعامل با مشتریان بالقوه، درک نیازهای آنها و بستن فروش از آنها استفاده کنند.
برای افزایش بهرهوری در فروش و سود دهی بیشتر در کسب و کار، نیاز به روش های آموزش فروش میباشد. آموزش فروش به فرآیند تجهیز متخصصان فروش به دانش، مهارت ها و تکنیک های مورد نیاز برای فروش موثر محصولات یا خدمات اشاره دارد. هدف آن بهبود توانایی آنها در تعامل با مشتریان بالقوه، درک نیازهای آنها و بستن موفقیت آمیز فروش است. برنامه های آموزشی فروش بسته به صنعت، شرکت و اهداف فروش خاص میتواند متفاوت باشد. یکی از به روز ترین روش ها روش بولومورفو میباشد.
متد بولومورفو
روش های فروشی که در بالا مطرح شد تماماٌ از نوع فروش مستقیم میباشند. این روش ها شاید برای مدتی پاسخگوی نیاز ما بوده اما برای افزایش فروش در کسب و کارهای جدید نیاز به روش های دیگری مانند بولومورفو داریم. متد بولومورفو برای فروش در نسل جدید کسب و کار بوده و کاملا ضد فروش خط مستقیم و یا فروش به سبک فروشندههای سر سخت میباشد.
آموزش فروش به متد بولومورفو هفت مرحله دارد. که به مرور این هفت مرحله تکمیل میشود.
دیدگاهتان را بنویسید