کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه (comment marketing) چیست
کامنت مارکتینگ یک نوع بازاریابی اینترنتی است که در دسته ی دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد. کامنت مارکتینگ از طریق نوشتن دیدگاه زیر پست دیگران و یا تشویق دیگران برای کامنت گذاری در مقاله سایت یا پست پیج اینستاگرام شما، انجام می شود. هر دو این اعمال باید به موازات هم انجام شوند و هرچه بهتر انجام شوند، نتیجه بیشتری خواهند داشت.نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که هر اظهار نظری، کامنت مارکتینگ نیست.
کامنت مارکتینگ، زمانی منجر به افزایش رتبه سایت یا افزایش فالور پیج اینستاگرام می شود که مفید باشد، نه اسپم. متاسفانه این روزها باب شده که با قراردادن یک نظر معمولی و گذاشتن لینک سایت یا پیج اینستاگرام، فکر می کنند کامنت مارکتینگ انجام شده و نمی دانند که این کار می تواند باعث جریمه توسط گوگل یا اینستاگرام شود.
هدف از کامنت مارکتینگ، ایجاد اعتماد بین مشتریان احتمالی شما می باشد. وقتی شما به صورت حرفه ای و عاقلانه، کامنت مارکتینگ انجام می دهید، بذر اعتماد بین افرادی که اظهار نظر شما را می خوانند کاشته می شود، و باعث می شود که آنها شما را به عنوان یک متخصص ببینند. در واقع اگر بخواهیم خیلی ساده بازاریابی دیدگاه را تعریف کنیم، بازاریابی دیدگاه یعنی ایجاد و ارسال نظر در پست های اینستاگرام و یا وبلاگ دیگران، تا مخاطبان آنها متوجه تخصص شما شوند.
چرا باید کامنت مارکتینگ انجام داد
کامنت مارکتینگ اینستاگرام روشی است که می توانید از آن برای جذب کاربران به سمت پیج اینستاگرامتان استفاده کنید. با کامنت مارکتینگ در گفتگوهای صورت گرفته در بخش کامنت پیج های مرتبط، شرکت می کنید و با اظهار نظر تخصصی اعتماد افراد را جلب می کنید تا به سراغ صفحه ی کاربری شما بیایند.
کامنت مارکتینگ اینستاگرام در طولانی مدت به رشد کسب و کار شما کمک می کند و یک تاکتیک عالی برای ساخت نام تجاری و همچنین بهتر دیده شدن شما در اینستاگرام می باشد. از کامنت مارکتینگ می توان در افزایش رتبه ی سایت و جذب کاربر به سمت سایت هم استفاده کرد.
کامنت مارکتینگ چه مزایایی دارد
مزایایی که کامنت مارکتینگ در دراز مدت برای شما و کسب و کار شما دارد عبارتند از:
-
دیده شدن برند شما
اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید، یکی از بهترین راههای تبلیغاتی برای سایت، بلاگ نویسی و برای پیج اینستاگرام، تولید محتوا در اینستاگرام می باشد. اما نمایش، پست اینستاگرام یا مقاله در سایت و پیج اینستاگرام خودمان کافی نیست و باید در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرد.
این امر مستلزم دستیابی به بازدیدکنندگان پیج های دیگر و وبلاگ هایی است که مشابه شما فعالیت می کنند، تا مخاطبان آنها از پیج و سایت شما دیدن کنند و مشتری شما شوند. اظهار نظر کردن در این صفحات، باعث می شود که خوانندگان آنها به شما توجه کنند و برای رسیدن به این هدف باید نظرات کاربردی و مفید ارائه دهید.
-
باعث ایجاد بک لینک به سایت شما می شود
اظهار نظر کردن در وبلاگ های دیگران یکی از روشهای ایجاد بک لینک می باشد. اگر به دنبال نمایش بلاگ خود در نتایج بالای گوگل هستید، به غیر از کلمات کلیدی، بک لینک ها هم به شما کمک می کنند.
-
افراد بیشتری را به سایت شما جذب می کند
یک عنصر اساسی در انجام هرگونه کسب و کار آنلاین، ترافیک سایت است. به عبارت ساده تر، ترافیک بیشتر برابر با فروش بیشتر است. آیا می توانید ماه ها یا سالها منتظر بمانید تا مردم به طور طبیعی به محتوای وبلاگ شما در سایتهای دیگر اشاره کنند و از این طریق ترافیک ارگانیک دریافت کنید؟ اگر در کسب و کار خود جدی هستید، نباید منتظر بمانید. با کامنت گذاری و قراردادن آدرس سایت در انتهای کامنت، ترافیک سایت شما به روشی سریعتر، افزایش می یابد.
-
باعث رشد اینستاگرام شما می شود
کامنت مارکتینگ اینستاگرام بسیار نتیجه بخش است. برای انجام کامنت مارکتینگ در اینستاگرام باید به سراغ صفحه های مرتبط با حوزه ی کاری خودتان بروید، و با جواب دادن به سوالات کاربران و همینطور اظهار نظر تخصصی افراد را به سمت صفحه ی اینستاگرام خودتان هدایت کنید.
اگر قصد شروع کامنت مارکتینگ را دارید، اجازه دهید 13 نکته آزمایش شده و اثبات شده را با شما به اشتراک بگذارم:
13 نکته برای داشتن کامنت مارکتینگ موفق
-
قبل از کامنت گذاری، هدف خود را مشخص کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که صاحبان مشاغل، کامنت مارکتینگ را انجام می دهند.3 دلیل اصلی عبارتند از:
- به دنبال ترافیک بیشتر برای سایت یا پیج اینستاگرام خود هستند
- مایل به تعامل و ارتباط بیشتر با مشتریان خود هستند
- قصد برند سازی کسب و کار خود را دارند
برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید، به من اجازه دهید تا مثالی را برای شما بیان کنم. فرض کنید هدف شما این است که ترافیک بیشتری را به یکی از صفحات وب سایت و یا پست اینستاگرام خود هدایت کنید.
در این حالت باید نظرات ارزشمندی را در زیر پست اینستاگرام یا مقاله وب سایت های دیگر اضافه کنید و در پایان ذکر کنید که مقاله و یا پستی در این خصوص، در وب سایت یا پیج اینستاگرام شما وجود دارد که به خوانندگان کمک می کند تا درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند. به همین منظور، آدرس وب سایت یا پیج اینستاگرام خود را به انتهای اظهارنظر خود اضافه کنید تا خوانندگان با کلیک کردن روی آن به صفحه شما وارد شوند.
-
ارزش ارائه دهید
سعی کنید نظری که می گذارید هدفمند و ارزشمند باشد و مشکلی را حل کند تا خواننده تمایل داشته باشد آن را کامل مطالعه کند و در نهایت روی آدرس سایت یا پیج شما کلیک کند.
-
ثابت قدم باشید
در کامنت مارکتینگ، کیفیت بسیار مهم است اما تعداد کامنت ها هم بسیار تعیین کننده است.
به جای آنکه تعداد دقایقی که صرف قرار دادن کامنت کرده اید را در نظر بگیرید، تعداد کامنت های کاملی که قرار داده اید را به عنوان اصل، در نظر بگیرید.
شما می توانید با صرف 3 تا 6 دقیقه برای هر نظر، یک نظر مناسب و معقول تهیه کنید و در مدت 30 دقیقه 5 تا 6 کامنت کامل بنویسید.
-
زیر مقاله هایی که در 10 جستجوی اول گوگل وجود دارد، اظهار نظر کنید
تعیین اینکه زیر کدام مقاله باید کامنت گذاری انجام دهید بسیار مهم است. پس اظهار نظر کردن در زیر مقالاتی که جز 10 نتیجه برتر گوگل برای کلمات کلیدی مربوط به وب سایت شما می باشند قطعا یکی از بهترین تصمیم هایی است که می توانید بگیرید.
با این روش، درواقع شما از رتبه مقالات دیگران استفاده می کنید تا خودتان بهتر دیده شوید! چون اگر مقاله ای جزء 10 مقاله اول گوگل باشد، می توان نتیجه گرفت که خوانندگان زیادی به صفحه آن وارد می شوند و هر چه خواننده بیشتری در یک صفحه وجود داشته باشد، احتمال خوانده شدن نظر شما بیشتر می شود.
-
از خودتان امضا به جا بگذارید
اگر شخصی نظر شما را بخواند و در نهایت تصمیم بگیرد که با شما ارتباط برقرار کند، قطعا به دنبال اطلاعاتی برای تماس با شما می باشد. پس افزودن اطلاعاتی از جمله نام شما، نام شرکت و آدرس وب سایت، راه ارتباط دیگران با شما را بسیار آسان می کند.
-
یک حس معما گونه را در کامنت های خود به دیگران منتقل کنید
این کار باعث می شود که به طور چشمگیری شانس کلیک شدن روی ادرس سایت یا نام پیج شما افزایش یابد.
چگونه می توانیم حس معماگونه را به کامنت های خود اضافه کنیم؟ به عنوان مثال اگر فرض کنیم که قصد دارید در مورد بازاریابی اظهار نظر کنید، می توانید نظر خود را به این صورت اضافه کنید: “من در حال حاضر مشغول یک کار بازاریابی با تیم خودم هستم و با استفاده از یک تکنیک خاص، نتایج خیلی خوبی گرفتیم …”. اگر شما در اظهار نظرتان نگویید که این تکنیک چیست، احتمالا خواننده های شما شب خوبی نخواهند داشت. مگر اینکه روی آدرسی که در انتهای کامنت گذاشتید، کلیک کنند و وارد سایت شوند تا بدانند واقعا آن تکنیک چیست و این باعث می شود که کامنت مارکتینگ شما موثرتر شود.
-
اطمینان حاصل کنید، سایتها و پست هایی که در مورد آنها نظر می دهید میزان مناسبی از ترافیک ماهانه را دارند
برای انجام کامنت مارکتینگ اینستاگرام و کامنت مارکتینگ وبسایت، باید با دقت و وسواس صفحات مناسب را پیدا کنید، به خصوص در کامنت مارکتینگ اینستاگرام، چون شما تعداد محدودی کامنت در روز می توانید بگذارید، و باید پیج هایی را انتخاب کنید که برای شما بیشترین بازدهی را داشته باشند.
-
عضو مشترکین ایمیل سایت های پر بازدید شوید
این کار باعث می شود که اگر مقاله جدیدی در سایت منتشر شد، شما فورا مطلع شوید!
با این کار، شما این شانس را دارید تا اولین نفری باشید که در مورد مقاله مورد نظر اظهار نظر می کنید و در نتیجه نظر شما بیشتر خوانده خواهد شد.
-
اظهار نظرهای منفی را پیدا کنید
این یک واقعیت است که بسیاری از مردم نسبت به اظهار نظرهای منفی واکنش نشان می دهند و شما می توانید از این مسئله به نفع خود استفاده کنید.
قبل از اینکه مردم در مورد کامنت های منفی اظهار نظر کنند، تمایل دارند به نظرات دیگران نگاه کنند تا مطمئن شوند تعداد زیادی از افراد همان احساسی دارند که آنها هم دارند.
این همان چیزی است که شانس مطالعه نظرات شما را افزایش می دهد. فرقی نمی کند که با نظرات یک نظردهنده موافق باشید یا خیر.فقط مطمئن شوید که نظرات شما حرفه ای و قانع کننده هستند و مشکلی را حل می کنند.
-
در کامنت گذاری وب سایت مورد نظر، منظم باشید
اگر به طور مداوم و منظم، درگیر بحث و گفتگو در مقاله ای شوید، نویسنده مقاله چاره ای جز توجه کردن به شما را ندارد و این ممکن است به مرور زمان، باعث ارتباط شما با مدیر سایت در سطح بالاتری شده و منجر به همکاری در یک پروژه شود.
-
مخالف موضوع مقاله یا پست باشید!
اشکالی ندارد که گاهی مخالف موضوع مطرح شده در مقاله باشید، به شرطی که بتوانید مودبانه و محکم، دلایل خود را بیان کنید.پس قبل از اظهار نظر در مورد مباحث، محتوا و نظرات نویسنده کاملا تحقیق کنید.این کار باعث شروع گپ و در نتیجه بیشتر دیده شدن نظرات شما می شود.البته به شرطی که گپ شما مودبانه باقی بماند.
-
در همه جا از یک نام و عکس برای کامنت گذاری استفاده کنید.
این کار باعث می شود که طرفدارانتان، راحت شما را شناسایی کنند و مباحث شما را دنبال کنند و همچنین در بین کسانی که شما نمی شناسند باعث برندسازی شخصی می شود.
-
رقیبان خود را تحسین کنید!
هنگامی که شما بطور واقعی، شخص دیگری را در حوزه خود تحسین می کنید، نشان می دهد که شما چقدر در حوزه خود متخصص هستید که تواناییهای منحصربفرد آنها را می شناسید و می توانید عقب بایستید و آنها را با اطمینان تحسین کنید.
دیدگاهتان را بنویسید