ویزیتوری چیست؟
این روز ها شرکت ها به دنبال یک فرد بازاریاب برای فروش محصولات خود هستند که در سطح شهر به دنبال مشتریان هدف آن شرکت باشند و در نهایت محصولات آن شرکت را به فروش انبوه برسانند . ویزیتوری یک حرفه است که شخص بازاریاب باید طی چندین سال تجربه کسب کردن به آن برسد. ویزیتوری شغلی حساس است و احتیاج به تحلیل دارد زیرا انسان موجودی غیرقابل پیش بینی می باشد و باید در هر موقعیتی بهترین رفتار را از خود بروز دهد.
وبزیتوری یکی از روش های بازاریابی مشاغل به حساب می آید که می توان گفت تا قبل از همه گیری روش های دیجیتال پر طرفدارترین نوع بازاریابی بوده است.
به چه کسی ویزیتور گفته می شود ؟
فردی که به دنبال مشتری بگردد و مشتری هدف خود را شناسایی کند و به خرید ترغیب کند. برخی از ویزیتور هایی که پشت کار بالایی دارند، سفارش گیری نیز انجام می دهند. یک مثال : برای همگی ما یکبار پیش آمده است که برای خرید جنسی داخل سوپر مارکتی و یا فروشگاه های آرایشی رفته باشیم و داخل مغازه فردی تبلت به دست دیده باشیم که در حال سفارش گیری از مغازه دار است . این فردی که با لباس مخصوص کمپانی در حال سفارش گیری می باشد , یک ویزیتور است .
برای مطالعه بیشتر در مورد نتورکینگ مقاله شرکت بیز را بخوانید….
نکته : *هر چقدر این فرد سفارش بیشتری از مشتریان بگیرد , در نتیجه پورسانت بیشتری از کمپانی خود دریافت خواهد کرد.*
۳ نکته مهم برای فروش بیشتر در ویزیتوری
-
اعتماد به نفس و فن بیان قوی
داشتن قدرت بیان در طول تعامل با مشتری باعث میشه اعتماد مشتریان رو جلب کنید و در نتیجه تعداد بالاتری سفارش بگیرید . شاید یک مشتری در اولین فاکتور خود تعداد کمی از محصول شما رو سفارش بدهد , اما شما با ایجاد اعتماد در فرد مقابل می توانید باعث فروش بیشتر شوید.
با لحنی مثبت و ظرافت کلامی صحبت کنید . استفاده از کلمات مثبت در حین صحبت با مشتری باعث می شود نظر او را به سمت جواب مثبت سوق دهید .
…
برای مثال : متوجه شدم که محصولات لبنی شما تکمیل نیست , تعدادی محصول لبنی نیز ثبت بکنم ؟
و بالعکس : متوجه شدم که محصولات لبنی شما تکمیل نیست , تعدادی محصول لبنی سفارش نمی دهید ؟
-
داشتن لباس فرم مناسب
لباس فرم مناسب ترجیحا باید لباسی از شرکت و یا برندی محصولی باشد که قرار است به فروش برسد زیرا در مشتری ایجاد اعتماد می کند . این روز ها اعتماد کردن به “شخص” سخت شده است اما مشتریان به “شرکت” ها اعتماد بیشتری دارند . شما با داشتن لباس فرم مناسب می توانید به مشتری این تضمین رو بدهید که از طرف شرکت آن محصول برای فروش آمدید و در نتیجه پیشنهاد شما رد نخواهد شد. آراسته بودن لباس فرم نیز موثر است و از اهمیت بالایی برخوردار است.
-
اصول ویزیتوری رو رعایت کنیم
هیچ گاه وارد صحبت بین مشتری و مغازه دار نشوید ! برای یک ویزیتور نه تنها باید حق مشتری اولویت باشد , بلکه باید نیاز مشتری رو درک کرده و با توجه به نیاز مشتری محصول مورد نظر رو به فروش برساند. همانطور که در ابتدا گفته شد، یکی از عوامل موثر برای فروش، جلب اعتماد است .
هیچ گاه فروش خود را خارج از فروشگاه انجام ندهید ! در ابتدا وارد فروشگاه شوید و محصولات را رصد کنید و سپس اقدام به فروش کنید . در این حالت، فروشنده در محدوده امن خود قرار دارد و تصمیم بهتری برای خرید خود خواهد گرفت .
نکته : *یک ویزیتور موفق فردی است که با جلب اعتماد مشتری , محصول خود را بفروشد*
ویژگی های یک ویزیتور خوب
- انتقاد پذیر و قدرت نه شنیدن داشته باشد
- با اصول چیدمان فروشگاهی آشنا و موقعیت سنج باشد
- خلاقق،با حوصله و فرصت طلب باشد
- قدرت فن بیان بالایی داشته باشد
نتیجه گیری
با رعایت اصولی که در این مقاله ذکر شد می توانید به یک ویزیتور خوب تبدیل بشوید و روند مثبت فروش رو طی کنید . اگر به دنبال شغلی برای رسیدن به درآمدی بالا هستید , پیشنهاد ما به شما تبدیل شدن به یک ویزیتور با تجربه است . این روز ها در آگهی های فراوانی شاهد خواهان بالای شغل ویزیتوری هستیم که چند سالی هست که رونق گرفته است .
دیدگاهتان را بنویسید