اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام یا همان Explore محلی است که پست های برتر از تمامی صفحات اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود. عملکرد اکسپلور اینستاگرام بدین گونه است که طبق فعالیت های قبلی شما و دوستانتان پست هایی که ممکن است بپسندید و به آن علاقمند هستند را به نمایش می گذارد.
پست هایی که در تب اکسپلور اینستاگرام به نمایش گذاشته می شوند، ارتباط مستقیمی با صفحاتی که Follow کرده اید، ندارد. اکسپلور اینستاگرام برخلاف صفحه اصلی اینستاگرام، که فقط پست های صفحاتی که دنبال کرده اید را نمایش می دهد، ساخته شده است. در واقع اکسپلور اینستاگرام بازتابی از فعالیت هایی است که در اینستاگرام دارید. بخش اکسپلور اینستاگرام نیز پست های جدید و مرتبط با فعالیت های شما و دوستانتان را نشان می دهد.
همچنین، استوری ها و لایو استوری هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده اند یا اینستاگرام تصور می کند که شما به آن ها علاقمندید نیز در بخش اکسپلور اینستاگرام به شما نمایش داده می شود.
نکاتی مهم در مورد اکسپلور اینستاگرام
با استفاده از نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم می توانید محتوای خود را در بخش اکسپلور اینستاگرام خود نمایش بدهید:
-
مخاطبان خود را بشناسید.
اگر می خواهید برند یا محصولات و یا خدمات خود را به فروش برسانید، ابتدا باید بدانید قرار است به چه کسانی بفروشید. باید از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعا به چه چیزی احتیاج دارند و کسب و کار شما چطور می تواند به آن ها کمک کند؟ به پرسش های زیر کمی فکر کنید.
- مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟
- آن ها به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟
- اکانت اینستاگرام آن ها چگونه است؟
- چه کسانی را فالو می کنند؟
-
به مخاطب گوش دهید.
اهمیت دادن به مخاطب می تواند بین به اشتراک گذاشته شدن محتوا یا نادیده گرفته شدن آن تفاوت ایجاد کند. برای اینکه محتوایتان متناسب با مخاطبتان باشد، لازم است بدانید کاربران با چه نوع محتوایی بیشتر تعامل دارند.
اگر تاکنون اکانت های مرتبط با صنعت خود و مخاطب هدفتان را دنبال کرده باشید، احتمالا می دانید باید چه نوع محتوایی تولید کنید تا در بخش اکسپلور اینستاگرام حضور داشته باشید.
- اینکه تم کلی پست هایی که نمایش داده می شوند چه چیزی هستند؟
- عامل زیبایی شناختی آن ها چیست؟
- چه موضوعاتی در جامعه مخاطبان شما پرطرفدار هستند؟
با استفاده از این قابلیت می توانید بدانید در منطقه ی جغرافیایی شما چه محتوایی محبوب است. برای این کار می توانید در جستجوی اینستاگرام بر روی تب Places کلیک کنید و تگ دقیق تری از موقعیت جغرافیایی خود بدهید و نوع محتواهایی که نمایش داده می شوند را یادداشت کنید. فالووینگ ها و فالوورهای خود را بررسی کنید که چه محتواهایی را لایک کرده اند.
مطلب پیشنهادی: سوشال مدیا مارکتینگ چیست و چگونه به ما کمک می کند؟
-
از هشتگ ها استفاده کنید.
هشتگ ها چاشنی شبکه های اجتماعی هستند. فرقی نمی کند کاربران از آن ها استفاده می کنند یا نه، هشتگ ها برای بازاریابان اهمیت زیادی دارند. اولین کاری که برای دیده شدن محتوایتان می توانید انجام دهید این است که از هشتگ استفاده کنید و محتوایتان را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید.
-
کاربران را به تعامل تشویق کنید.
از هر کاری که می توانید برای افزایش تعامل کاربر با محتوایتان انجام دهید، دریغ نکنید تا مخاطبان هدفتان را به دست آورید. هر چه پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، شانس بیشتری دارد تا در صفحه ی اکسپلور اینستاگرام مخاطب هدفتان نمایش داده شود.
برای مثال، اگر صاحب برند دکوراسیون داخلی هستید و تصویری از اتاقی که در آن کار می کنید منتشر کرده اید، تمام کمپانی ها یا برندهای مرتبط با کسب و کار خود را هم تگ کنید تا افراد بیشتری شما را ببینند.
حتی می توانید اکانت وبلاگ نوبس های مرتبط با دکوراسیون داخلی را هم تگ کنید. اگر برای صفحه اینستاگرام تان استوری می گذارید، لازم است تا قوانین استوری اینستاگرام را به خوبی بدانید تا بتوانید مخاطبانتان را ترغیب به تعامل کنید. مطمئن شوید لوکشین خود را هم مشخص کرده اید. با ثبت لوکشین شانس تان را برای دیده شدن در استوری های منطقه ی زندگی خود افزایش می دهید. همین امر، کاربران محلی را با برند شما آشنا می کند.
حرف آخر
در پایان از هر ترفندی که برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، از بخش اکسپلور اینستاگرام غافل نشوید. باز هم مثل همیشه شناخت مخاطب حرف اول را می زند.
اکسپلور اینستاگرام در شناخت مخاطب تاثیر زیادی دارد. شناخت مخاطب کمک می کند تا محتوای متناسب با سلیقه ی او را خلق کرده و از این راه، او را بیشتر به سمت خود جذب کنید.
در کنار این مسئله، استفاده از هشتگ ها را هم همیشه گوشه ی ذهنتان داشته باشید. با رعایت این نکات، راحت تر از گذشته می توانید دیده شوید و هر چه بیشتر دیده شوید، مخاطبان بیشتری به شما توجه می کنند.
دیدگاهتان را بنویسید