یوتیوب مارکتینگ چیست؟ کسب درامد از یوتیوب
بازاریابی یوتیوب یا یوتیوب مارکتینگ، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد و بهینه سازی محتوای ویدیویی برای دستیابی و جذب مخاطب هدف در YouTube است. به جز تولید محتوا نکات دیکری مانند : ایجاد ویدئو، بهینهسازی کانال، سئو و کلمات کلیدی، تبلیغات ویدئویی، همکاریها، تجزیه و تحلیل و اطلاعات، تماس برای اقدام، تبلیغات YouTube، تعامل با جامعه، ثبات اهمیت دارد. در ادامه این موارد را باهم بررسی می کنیم.
یوتیوب مارکتینگ چیست؟ (what is youtube marketing)
یوتیوب مارکتینگ به مجموعه فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی در پلتفرم یوتیوب اطلاق میشود که شامل ساخت ویدئوهای تبلیغاتی، تبلیغات قبل از شروع ویدئوهای دیگر، همکاری با کانالهای محبوب یوتیوب، استفاده از تبلیغات پرداخت بهازای-کلیک و… میشود. این فعالیتها برای جذب مشتریان جدید و ارتقای برند کاربران یوتیوب استفاده میشود و با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال، یوتیوب به عنوان یک پلتفرم بازاریابی بسیار قدرتمند شناخته میشود که بسیاری از کسب و کارها از آن برای جذب مشتریان جدید و ارتقای برند خود استفاده میکنند
یوتیوب YouTube از اوایل سال 2005 آغاز به کار کرد و به سرعت رشد کرد. هر دقیقه، مردم سراسر جهان بیش از 300 ساعت فیلم ویدیویی در یوتیوب YouTube بارگذاری می کنند.
یوتیوب پس از گوگل بیش ترین سرچ ویدیویی را دارد، بنابراین فعالیت در این سرویس می تواند شانس بسیار زیادی را برای کسب و کار ها و معرفی محصولات فراهم کند.
یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر، دومین وب سایت پربازدید در کل فضای مجازی است. کابران یوتیوب بیشتر وقت خود را صرف تماشای ویدئو های آنلاین کرده وبا این تعدادکاربر، جای تعجب نیست که شرکت ها بیشتر هزینه تبلیغاتی خود را به تبلیغات ویدیویی دیجیتال تخصیص دهند.
کسب و کارها با تبلیغات در یوتیوب، می توانندبه مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند و از آنها بخواهند که در هنگام تماشای ویدیوها یا جستجوی ویدیوها دریوتویوب عملی را انجام دهند.
نکته حائز اهمیت این است که شرکت ها نیازی ندارند، هزاران دلار در تبلیغات ویدئویی صرف کنند. بلکه اگرهر کسب و کار بتواند یک کانال مناسب ایجاد کرده که در آن دائماً محتوای با کیفیت به مردم ارائه دهد، می تواند توجه مخاطبان را جلب کند.
آدرس صفحه یوتیوب حمید صباغی – دیدن آموزشهای بیشتر
استفاده از یوتیوب مارکتینگ برای بازاریابی کسب و کار
YouTubeیک سرویس میزبانی ویدیوی آنلاین است که به کاربران امکان می دهد فیلم های خود را به اشتراک بگذارند. مشاغل و افراد از آن برای به اشتراک گذاشتن یا یافتن ویدئوها در حوزه های سرگرمی، تبلیغات و دستورالعمل ها و بسیاری از حوزه های دیگر استفاده کنند.
به دلیل محبوبیت و ویژگی های آن می تواند یک کانال بازاریابی مفید برای کسب و کارها دانست. چرا که شما می توانید از طریق YouTube :
-
محصولات خود را راه اندازی کرده یا آن را تبلیغ کنید.
-
“شخصیت یا هویت” برند خود را تبلیغ کنید.
-
بر بازخورد های کاربران نظارت کنید.
-
به مشتریان خدمات ارائه دهید و به آن ها کمک کنید.
-
و در نهایت، در گسترش تبلیغات خود از آن استفاده کند.
هدف از ویدئو مارکتینگ میتواند سوق دادن کاربران به کانالهای اجتماعی دیگر، یا به سایت شما (یا هر دو) باشد. بسیاری از کسب و کارها میتوانند با افزودن پیوند( آدرس سایت ) به کانال خود، مسیر تبدیل کاربر را راحتتر کنند.
بخش هایی در یوتیوب وجود دارد که می توان آدرس سایت در آن درج شود و کاربران را به مشتری تبدیل کند. همچنین می توان با افزودن ایمیل، تعامل و تماس با کاربران را بیشتر و راحتترکرد چرا که هر چقدر مشتری راحتتر با شما تماس بگیرد و یا در تعامل باشد، رویکرد بهتری دارد.
در کانال یوتیوب می توانید حداکثر 5 آدرس منحصر به فرد را واردکنید تا برند شما را معرفی کند که مهمترین آن ها می تواند آدرس سایت کسب و کار شما باشد. سپس با توجه به اهمیت مخاطب هدف کسب و کار شما می بایست لینک شبکه های اجتماعی خود به ترتیب: فیس بوک Facebook، توییتر Twiter، اینستاگرام instagram، پینترست Pinterest و/یا لینکدین LinkedIn درج شود.
هر کسب و کار برای معرفی خود و کاربرد محصولات یا خدمات باید از قسمت توصیف و شرح کسب و کار در یوتیوب استفاده کند. این یکی از مهمترین بخش هایی است که بسیاری از کسب و کارها آن را فراموش می کنند.
توضیحات كامل کانال یوتیوب به شما كمك می كند تا کاربران را ترغیب کنند كه چرا می خواهند محتوای شما را تماشا كنند و در كانال های شما عضو شوند.کانال شما بخشی از صفحه یوتیوب شما است که ویدئو های تهیه شده توسط شما، فیلم هایی که مشاهده می کنید، دوست دارید و لیست پخش ویدیوهایی که ایجاد میکنید، قابلیت گروه بندی دارند.
شرح کسب و کار در یوتیوب
شما می توانید برای کسب و کار خود یک کانال YouTube راه اندازی کنید، همه ویدیوهای خود را جمع آوری کنید. این به شما امکان می دهد کانال خود را با تصاویر بصورت ویژه نمایش دهید.
بخشی از کانال شما قسمتی درباره ما about است که در آن می توانید شرح مختصری از کسب وکار خود و پیوندی به آدرس وب سایت و یا جزئیات تماس خود را ارائه. در کانال یوتیوب، شما باید شرح دهید که تجارت یا کسب و کار شما چیست و به کاربران چه پیشنهاداتی می توانید ارائه دهید. همچنین شما می توانید در بخش ایمیل ها و پیوندها،توضیحات کانال را نیز اضافه کنید.
ویدئوهای یوتیوب مارکتینگ
YouTubeیوتیوب یک روش ساده برای ذخیره آنلاین فیلم ها و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگران فراهم می کند. فیلم های YouTube هر موضوعی را که هرکس علاقه دارد بارگذاری انجام دهد را پوشش می دهد. به اشتراک گذاری این ویدئو ها از طریق دیگر رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها آسان است و همچنین می تواند در وب سایت های دیگر جاسازی شود.
در کنار هر ویدئو در یوتیوب YouTube لیستی از “ویدیوهای پیشنهادی” وجود دارد که براساس سرچ مخاطب پیشنهاد داده می شود. فیلم هایی که جستجوی یوتیوب محاسبه می کند، بر اساس سرچ و علایق مخاطب نشان داده می شود.
یوتوب بینندگان را ترغیب می کند تا نظر خود را در مورد ویدیوهایی که تماشا می کنند، برای ذخیرهآن ها و به اشتراک گذاشتن فیلم هایی که دوست دارند، بیان کنند. می توانید ویدئویی را در دسترس همه قرار دهید یا آن را به صورت خصوصی با افراد منتخب به اشتراک بگذارید.
3 روش برای سئو در یوتیوب مارکتینگ YouTube Marketing:
همانطور که گوگل نیاز به محتوای سئو شده دارد یوتیوب نیز نیاز به سئو ویدئو دارد. سئو ویدئو باعث می شود که بازدید ویدئو های شما بیشتر شود و مشتریان بیشتری را جذب کنید.شما باید چارچوب ویدئو های خود را بهینه یا همان سئو کنید. در مورد سئو گوگل به مقاله سئو چیست مراجعه نماید.
جستجوهای یوتیوب YouTube و Google یک عامل قدرتمند برای بازدید بیشتر ویدیوها است. YouTube SEO یا سئو یوتیوب بسیاری از اصول اساسی بهینه سازی در صفحه را داراست.
3روش سئو کردن ویدئو در یوتیوب:
-
اضافه کردن کلمات کلیدی با بالاترین رتبه به عنوان.
-
قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات ویدئو.
-
انتخاب کردن برچسب ها یا تگ های مناسب برای فیلم های خود تا در موتورهای جستجو مربوطه نشان داده شوند.
برچسب ها همان هشتگ ها در شبکه های اجتماعی و همان تگ-لاین ها سایت هستند.
لازم نیست بین عنوان ویدیویی جذاب و عنوان پر از کلمه کلیدی، یکی را انتخاب کنید. بسیاری از ویدیوهای عالی (که دارای رتبه بندی بسیار خوبی هستند) از استراتژی انتخاب عنوان جذاب استفاده می کنند و سپس یک کولون اضافه می کنند و عنوان کلمه کلیدی را قرار می دهند. یکسری ترفند ها در عنوان نویسی وجود داره که در یوتیوب و سایت یکی است که شما با استفاده از آنها میتوانید برای عنوان نویسی استفاده کنید. یک مثال را می توان در اینجا مشاهده کرد:
هنگام نوشتن توضیحات، می توانید کلمات کلیدی برتر و همچنین کلمات کلیدی لانگ-تیل را که پر جستجو هستند را استفاده کنید. در مثال بالا، می بینید که توضیحات دارای کلمات کلیدی مانند “کیک تک شاخ رنگین کمان” و “کیک کلاسیک رنگین کمان” است. هر دوی این موارد ممکن است عبارت مورد جستجو باشند.
در هنگام تحقیق کلمات کلیدی، توصیه می شود که تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی هم برای Google و هم به طور خاص برای YouTube انجام دهید. با این روش اطمینان حاصل خواهید کرد که در هر دو بخش جستجو بهترین رتبه خواهید داشت و بازدیدها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید. کلمات کلیدی را که در جستجوی یوتیوب پیدا می کنید اولویت بندی کنید، زیرا این بهترین شرط شما برای یافتن است.
یکی از ابزارهای خوب برای تحقیق کلمات کلیدی http://keywords.io و یا سئو سیگنال پیشنهاد می شود.
تجزیه و تحلیل یوتیوب
YouTube Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل و گزارش سلف سرویس است. هر ویدئویی که توسط شما بارگذاری می شود قابلیت تجزیه و تحلیل وجود دارد که چه افرادی آن را نگاه کردند و یا چندبار فوروارد شده است و… مشابه بقیه سوشیال مدیا ها می باشد.
YouTube Analytics می تواند اطلاعاتی را درباره شما ارائه دهد:
-
چه تعداد بازدید از هر منبع ارجاع وجود دارد.
-
محبوب ترین ویدئو در کدام گروه ها و گروه های سنی است.
-
این ویدیو در کدام کشورها محبوب ترین است.
-
چه تعداد نظر و امتیاز دریافت کرده است.
🎧پادکست هفت نکته کلیدی برای شبکه های اجتماعی با حمید صباغی🎧
تبلیغات در یوتیوب مارکتینگ YouTube
یوتیوب دارای ویژگی هایی است که به مشاغل اجازه می دهد فیلم های خود را برای افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشند تبلیغ کنند و مشتریان را با استفاده از اطلاعات جمعیتی، موضوعات یا علایق هدف قرار دهند.
تبلیغ کنندگان با هر بار مشاهده ویدیوی شخصی، مبلغی را پرداخت می کنند. شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغ شما در کدام مکان ها نمایش داده شود، در چه قالبی قرار گیرد و حتی میزان آماده بودن برای پرداخت هر بازدید (اگر می خواهید برجستگی تبلیغ خود را نسبت به رقبا افزایش دهید) راهنمای تبلیغات YouTube نحوه کار آن را توضیح می دهد.
برای شما ممکن است این نکته اهمیت داشته باشد که جه مقدار باید برای تبلیغات یوتیوب هزینه کنید. یکتا نت به شما اینگونه پاسخ می دهد.
بیشتر کسبوکارها ۱۰ تا ۵۰ دلار برای بودجهٔ روزانه در نظر میگیرند. اگر از ما میخواهید عددی دقیقتر خدمت شما ارائه کنیم، باید بگوییم برای هر ۱۰۰ هزار View، تقریباً باید ۲۰۰۰ دلار هزینه بپردازید!
کانال یوتیوب
کانال شما دارای یک آدرس وب (URL) است که می توانید آن را در وب سایت یا مطالب بازاریابی خود تبلیغ کنید. افراد می توانند در کانال شما مشترک شوند. این بدان معنی است که وقتی آنها به YouTube وارد می شوند، فیلم های شما در صفحه اصلی یوتوب YouTube آنها لیست می شود.
همچنین می توانید “لیست پخش” را در کانال یوتوب YouTube خود ایجاد کنید تا فیلم های خود را بر اساس موضوع یا نوع سازماندهی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک لیست پخش داشته باشید که دارای ویدیوهایی در مورد هر یک از دسته های محصول شما باشد، یا ممکن است یک لیست پخش برای فیلم های مشارکت شده توسط مشتریان خود برای یک مسابقه ویدیویی که اجرا می کنید داشته باشید.
چه کسانی از یوتیوب استفاده می کنند؟
در حال حاضر بسیاری از افراد از یوتیوب استفاده می کنند و محدودیتی ندارد. اما به طور کلی مشاغل قابل استفاده از YouTube به احتمال زیاد:
• دارای محتوای جالب و مناسب برای ویدئو برای اشتراک گذاری می باشد.
• دارای “شخصیت” و همچنین مارک تجاری (برند) هستند.
• از بازخورد، نظر و تعامل استقبال کرده اند.
• کارکنانی دارند که علاقه مند به شبکه های اجتماعی هستند و مشتاق استفاده از فیلم آنلاین هستند.
مشاغل کوچکی که در زیر ذکر شده است، غالبا در کسب وکار خود از یوتیوب استفاده می کنند:
• کوچ ها
• شرکت هایی که در فضای آنلاین حضور دارند مثل شرکت های املاک
• موسسات گردشگری
• فروشگاه های آنلاین
مزایای یوتوب مارکتینگ YouTube Marketing برای کسب و کار
YouTube دارای طیف وسیعی از کاربردها و مزایا برای بیزینس و کسب و کارها است. یوتیوب می تواند مکمل موارد ارائه شده توسط سایر کانال های ارتباطی باشد:
• نمایش محصولات
YouTube به مشاغل اجازه می دهد تا کاربرد محصولاتشان را نشان دهند. این امر به ویژه برای شرکت هایی که کانال توزیع فیزیکی محدودی دارند، از جمله کسانی که بیشتر از طریق اینترنت فروش می کنند، بسیار مفید است. مشاغلی که از یوتوب استفاده می کنند به مشتریان قبل از خرید اجازه تست محصولاتشان را می هند، شامل تولیدکنندگان اسباب بازی، پارک های تفریحی و شرکت های تئاتر است.
امروزه با وجود بیماری کرونا بسیاری از کسب و کار ها نمی دانند که از چه طریق محصول خود را معرفی کنند که در این باره یوتیوب، یک فرصت استثنایی است.
• ایجاد جامعه و تعامل
مشاغلی که عضوی از یک صنف هستند، می توانند از YouTube به عنوان ابزاری برای اشتراک و تعامل با مشتریان استفاده کنند. به عنوان مثال می توان به خرده فروشان ویژه دوچرخه اشاره کرد که محصولات راه اندازی شده، فیلم های مربوط به رویدادها، وبلاگ های ویدیویی و تصاویر مشتری را از طریق ویدئو به اشتراک می گذارند.
• نشان دادن تخصص
برخی از کسب و کار ها از یوتیوب برای ایجاد اعتبار خود به عنوان یک متخصص در یک زمینه استفاده می کنند. این ممکن است شامل بارگذاری آموزشهای ویدئویی یا نکات کوتاه ویدئویی و همچنین پیوند دادن به فیلم های متخصصان دیگر باشد که مربوط به حوزه مورد علاقه آنها است.
-
ذخیره پهنای باند
YouTube یوتوب به شما امکان می دهد بدون افزایش پهنای باند سایت، محتوای ویدئویی را در وب سایت خود جاسازی کنید. این بدان معناست که شما می توانید ویدئو را بدون کاهش سرعت بارگیری مشتریان در وب سایت خود قرار دهید.
-
نمایش “هویت” برند شما
یوتوب فرصتی برای افزودن رنگ و جنبش به تصویر کسب و کار شما است. به عنوان مثال، یک تامین کننده قهوه نه تنها می تواند تصاویر رویدادهای مزه قهوه و آموزش های ویدئویی را ارسال کند، بلکه می تواند فیلم های ویدیویی را از مبدا دانه ها و مصاحبه با افرادی که انواع مورد استفاده خود را انتخاب می کنند، به اشتراک بگذارد.
برند خود را تقویت کنید. موارد ساده مانند درج آرم شما در ابتدا و انتهای هر ویدئو باعث می شود که افراد ویدیو را با نام و برند شما مرتبط کنند. همچنین مهم است که مطمئن شوید لحن و سبکی که در YouTube استفاده می کنید با تصویر نام برند شما مطابقت دارد.
-
استفاده از رویداد ها یا تبلیغات
YouTube با نمایش فیلم های ویدئویی به افرادی که در آنجا نبودند یا می خواهند آنچه را که اتفاق افتاده است، دوباره مرور کنند، نمایش داده می شود. اگر یک رویداد (مانند سخنرانی نویسنده در یک کتابفروشی یا یک سمینار برای یک شرکت مشاوره) را اجرا می کنید، می توانید نکات مهم را از طریق یوتیوب به اشتراک بگذارید.
-
حل مشکلات مشتریان
برخی مشاغل ازیوتوب YouTube برای ارائه راه حل برای مشتریان خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، آنها ویدیوهایی را ارسال می کنند که نشان می دهد چگونه محصول خود را نصب می کنند، یا آموزشهای “ضبط صفحه” که نحوه استفاده از نرم افزار خود را نشان می دهد.
یک ویدیو می تواند راهی عالی برای پاسخگویی به سوالات متداول باشد یا به عیبیابی مشکلات رایج محصول شما کمک کند. بهتر است در این باره با اذعان به پیشگیری از مسئله و نشان دادن نحوه برخورد با مشتریان، پیش عمل باشید، نه اینکه اجازه دهید بازار این کار را برای شما انجام دهد و در این مرحله از محصول شما انتقاد کند.
همچنین می توانید از YouTube برای ارائه راه حل به افرادی که هنوز حتی در مورد محصول شما اطلاعاتی ندارند، استفاده کنید. هر روز، مردم سوالاتی را در موتورهای جستجو ارسال می کنند و می پرسند چگونه مشکلات خود را حل کنند، مانند “جوراب های صورتی من در شستشو قرار می گیرند. چه می توانم بکنم؟
‘ اگر محصول شما مشکلی از این قبیل را حل می کند، ارسال ویدیویی در YouTube که نشان دهنده آن عملی است، راهی عالی برای جلب توجه محصول شما به افراد مورد نیاز است.
“دعوت برای اقدام”
در حالت ایده آل، تماشای یک ویدیو مشتری شما را به انجام کاری از جمله خرید یک محصول، ارتقا کسب و کار خود از طریق شبکه های رسانه اجتماعی خود، بازخورد به شما یا جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار یا محصول خود سوق می دهد.
شما می توانید از جمله دعوت به اقدام، در YouTube دعوت از افراد برای ارسال نظر، امتیاز دادن به ویدیوی خود، اشتراک گذاری فیلم، اشتراک در فیلم یا تماشای کانال YouTube خود برای دیدن سایر فیلم ها است. متناوباً، ممکن است تماس با شما افراد را به سمت وب سایت شما سوق دهد یا از آنها بخواهد با فروشگاه شما تماس بگیرند یا با شما تماس بگیرند. به عنوان مثال پیشنهاد می شود افراد برای دریافت خدمات رایگان یا تخفیف دار کد تبلیغاتی را نقل قول کنند.
هر ویدئویی که بارگذاری می کنید باید هدفی مرتبط با تجارت شما داشته باشد. این ممکن است مشتریان را به خرید یک محصول ترغیب کند و در ایجاد ارتباط عاطفی با نام تجاری شما باشد. می تواند در حال، حل مشکلی باشد که با محصول شما بوجود آمده است.
اگر ویدیوهایی را بدون هدف مشخص ارسال کنید، می توانید پیام های متناقضی در مورد نام تجاری خود ارسال کنید یا افراد را گیج کنید.
ویدیوهایی که “ویروسی می شوند” یا بسیار سرگرم کننده هستند یا بسیار جالب هستند. اکثریت قریب به اتفاق ویدئوها در YouTube هرگز بیش از 100 بازدید به خود جلب نخواهند کرد و برخی بدون ردیابی غرق می شوند.
فیلم های خود را محکم و جالب نگه دارید. به یاد داشته باشید، برای جلب توجه شما بایدیک مشکل را حل کنید، یا افراد را سرگرم یا جابجا کنید.
“افزایش بازدید یوتیوب به روش حرفه ای ها”
در انتهای این مقاله روش هایی معرفی میکنیم که خیلی سریعتر برای ویدیوهای خود بازدید جذب کنید و شگرد یوتیوب مارکتینگ را پیاده سازی کنید و محصولات خود را به فروش انفجاری برسانید.
- عنوان جذابیکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات برای بازدید بیشتر در یوتیوب عنوان آن ویدیو و یوتیوب مارکتینگ است. اگر دقت داشته باشیم در همه ی شبکه های اجتماعی آن ویدیوهایی که عناوین و تیترهای زرد استفاده شده است، بازدید بیشتری میگیرد.
- کاور مناسب ویدیو
بعد از عنوان، بخش اعظمی از بازدید های شما برمیگردد به یک کاور مناسب که مخاطب در ثانیه اول با کلی کاور مواجه میشود، و فقط ویدیویی باز میکند که کاور و عنوان های جذاب تری داشته باشند.
سوالات متداول:
- یوتیوب مارکتینگ چیست؟
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد و بهینه سازی محتوای ویدیویی برای دستیابی و جذب مخاطب هدف در YouTube است
- سئو در یوتیوب مارکتینگ
3روش سئو کردن ویدئو در یوتیوب:
اضافه کردن کلمات کلیدی با بالاترین رتبه به عنوان.
قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات ویدئو.
انتخاب کردن برچسب ها یا تگ های مناسب برای فیلم های خود
- چه کسانی از یوتیوب استفاده می کنند؟
در حال حاضر بسیاری از افراد از یوتیوب استفاده می کنند و محدودیتی ندارد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
7 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
خیلی ممنون عالی بود
خواهش میکنم، خوشحالم از حس رضایتتون
باعرض سلام و احترام
خدمت شما
وقت بخیر و خسته نباشید
اینجانب مرتضی ابراهیمی
دوست عزیز اگه ممکنه برای من هم استفاده رایگان از یوتیوب بدهید
لطفاً
چقدر مطلب جامع و کامل بود ممنونم از وقتی که روی محتوا نویسی میزارید!
خیلی عالی و پر بار …
ممنونم
بسیار عالی
عالی و کاربردی بود.ممنون بابت محتوای ارزشمندتون