تبدیل فالوور به مشتری
تبدیل فالوور به مشتری، هدف اساسی فعالیت در شبکه های اجتماعی و افزایش عملکرد در آن ها، بدست آوردن فالوور بیشتر می باشد. اما این برای برند ما کافی است؟
مطمئنا با هزینه ای که برای جذب فالوور در شبکه های اجتماعی صرف می شود، صاحبان کسب و کار انتظار بازگشت سرمایه از آن طریق را دارند. تبدیل فالوور به مشتری به این بحث می پردازد.
کسب و کار شما ممکن است فالوور های زیادی داشته باشد اما عده کمی از آن ها در نهایت تبدیل به مشتری بشوند که در این صورت استراتژی شما برای تبدیل فالوور به مشتری بی ثمر مانده است. طبیعتا در استراتژی شما کم و کاستی هایی وجود دارد که شما را از تبدیل فالوور به مشتری باز می دارد اما نگران نباشید!
در این مقاله توصیه هایی بیان می شود تا عملکردتان را در شبکه های اجتماعی بالا ببرید تا بتوانید درصد بیشتری فالوور را تبدیل به مشتری کنید!
————————————————————————————————————————————————————
مطلب پیشنهادی: اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
————————————————————————————————————————————————————
8 توصیه مهم برای تبدیل فالوور به مشتری:
- راندمان کاری تان را افزایش دهید.
- محتوای تان را آنالیز و بررسی کنید.
- ترویج خدمت رسانی به مشتری در رسانه های اجتماعی
- فالوور هایتان را وسوسه کنید.
- فالوورهایتان را خاص کنید.
- تخفیف های ویژه در نظر بگیرید و مسابقه برگزار کنید.
۱.راندمان کاری تان را افزایش دهید:
اگر قصد تبدیل فالوور به مشتری را دارید، باید بر راندمان کاری تان تمرکز کنید. روزانه وقت معینی را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی اختصاص بدهید.
اگر می خواهید توجه ها بر برند شما باشد، شما باید در یک قالب و الگو معین به طور منظم فعالیت داشته باشید تا مخاطبان شما به نحوه و زمان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی عادت کنند.
یادتان باشد که:
- کارایی فعالیت هایتان را در شبکه های اجتماعی بالا ببرید.
- با فعالیت در زمان های مناسب، محتوای خود را کاراتر کنید.
- بر یک اساس ثابت و مشخص محتوای تازه تولید کنید تا رو به افول نروید.
۲.محتوای تان را آنالیز و بررسی کنید:
شاید پیش خودتان فکر کنید شما محتوای عالی تولید می کنید اما در تبدیل فالوور به مشتری شکست می خورید و کارایی لازم را ندارید. حال سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:
کدام یک از شبکه های اجتماعی مشتری راغب بیشتری برای شما دارد؟
پست های برتر شما کدام هستند؟
بهترین زمان برای پست گذاشتن، چه زمانی است؟
ویژگی های جمعیت شناختی مخاطبان تان چیست؟ (سن و مکان)
اگر برای سوالات بالا پاسخ مشخصی ندارید، پس باید عمیقا پیگیر باشید که چرا پست های شما رضایت بخش نیست، بر آن ها نظارت کنید و نتایج را بررسی کنید.
این نتایج فقط چند تا اعداد نیستند، آن ها توصیه های بسیار با ارزشی هستند که به شما کمک می کنند استراتژی بازاریابی تان را اصلاح کنید. سعی کنید از معیار های عملکرد استفاده کنید تا فعالیت های بازاریابی تان را به سمت راه درست سوق بدهید و مشتریان هدف تان را به سمت سایت تان برای آغاز مکالمه هدایت کنید.
۳. ترویج خدمت رسانی به مشتری در رسانه های اجتماعی
در کسب و کار، یکی از عواملی که باعث تبدیل فالوور به مشتری می شود، خدمت رسانی به مشتری است. همچنین یکی از راه هایی است که می توانید با وجود رقبای زیاد در بازار، مقاومت کنید و حتی از آن ها سبقت بگیرید.
خصوصا اینکه تحقیقات نشان داده است که ۹۰ درصد از افراد پاسخگو، بیشتر از رسانه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم برقرار کردن با کسب و کار استفاده می کنند. همچنین ۷۰ درصد از آن افراد که از این طریق کمک می گیرند، بعد ها به عنوان مشتری وفادار باز می گردند. با این وجود، شما باید شروع به ارائه خدمات موثر تری در رسانه های اجتماعی کنید.
۴. فالوور هایتان را وسوسه کنید.
شنیده اید که می گویند برای تحت تاثیر قرار دادن کسی، زیاد به خودتان سختی ندهید. برای اینکه مخاطبانتان را به مشتریان با وفا تبدیل کنید، نباید مستقیما از آن ها چیزی را درخواست کنید.
سعی کنید با ساختن استوری ها پست های جذاب، آن ها را وسوسه کنید تا بیایند و خرید جذاب را تجربه کنند. در پست ها و استوری هایتان از داستان سرایی استفاده کنید تا محتوای شما تاثیرگذار تر شود و بتواند بهتر احساسات مخاطبان شما را برانگیزد.
یکی دیگر از راه های وسوسه کردن مخاطبان، استفاده از یک دعوت به اقدام هوشمندانه است. اگر در پایانه سلسله استوری ها یا در آخرین اسلاید پست تان از یک دعوت به اقدام ساده و موثر بهره ببرید، می توانید فالوورتان را به مسیر مشتری شدن سوق دهید.
۵. فالوورهایتان را خاص کنید.
فرض کنید شما رضایت یک مشتری را از محصولی مشاهده می کنید. حتما بیشتر ترغیب می شوید تا آن محصول را خریداری کنید زیرا فرد دیگری تجربه خوبی از خرید آن محصول داشته است.حال سعی کنید از مشتریان خودتان که محصول بدست شان رسیده است، درخواست کنید که رضایت خودش را با عکس یا پیام ابزار کند و شما بازخورد وی را به اشتراک بگذارید تا هم فالوور های بیشتری را به مشتری تبدیل کنید و هم وفاداری مشتریان فعلی تان را بدست آورید و یا در استوری ها سوال های متنوع مطرح کنید و از فالوورتان بخواهید به آن پاسخ بدهند. سپس پاسخ های برتر را با اسم آیدی هایشان به اشتراک بگذارید تا فالوورتان حس خوبی در مورد صفحه ی شما داشته باشند. همچنین پاسخ سریع و کامل به سوالات و خواسته های فالوورتان نشان می دهد چه قدر آن ها برای شما ارزش دارند.
۵.کمپین های فروش برگزار کنید.
کمپین های فروش، میتواند فالوور را به مشتری ثابت شما تبدیل کند. مثلا با گذاشتن تخفیف ویژه در مناسبت های خاص مثل عید نوروز، روز ولنتاین و بقیه جشن و اعیاد ها با زمان و حجم کم محصول. با اعلام این کمپین در استوری ها قاعدتا شما شاهد فروش انفجاری خواهید شد.
۵. مشتریان قبلی را منتشر کنید.
برای تبدیل فالوور به مشتری، میتوانید نظر مشتریان قبلی را منتشر کنید. با انتشار نظر مشتریان قبلی، فالوور ها وسوسه به خرید محصول شما میشوند.
۵. جمع آوری اطلاعات.
سعی کنید همواره اطلاعات فالوور های خود را در فایل اکسل ذخیره کرده و برای آن دسته از فالوور هایی که اطلاعاتشان را دارید، کمپین جداگانه تعریف کنید.
جمع بندی
همه ی افرادی که محصولی جهت فروش در اینستاگرام دارند، رویای فروش زیاد و درامد هنگف از اینستاگرام را در سر دارند؛ باید بدانید که با تلاش و ازمون و خطا در این فضا بی تردید می شود این رویا را به واقعیت تبدیل کرد اما پیش از آن لازم است آموزش ببینید و دست از تلاش کردن در این حوزه بر ندارید.
همچنین اگر از تلاش کردن در اینستاگرام نتیجه نمی گیرید پیشنهاد می کنیم به مقاله ی شبکه های اجتماعی تنها راه نجات نیستند مراجعه کنید.
امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.
دیدگاهتان را بنویسید