کوچینگ اختصاصی کسب و کار آنلاین به صورت تخصصی با حمید صباغی
کوچینگ نوعی همکاری و مشارکت بین کوچ (مربی) و شخص مراجعه کننده است. این شخص می تواند مدیر یک کسب و کار یا هر کسی باشد که به نوعی نیاز به راهنمایی و شناخت عمیق توانایی های خود در محیط کاری دارد. کوچینگ کسب و کار آنلاین هم به همین ترتیب برای افرادی است که دارای کسب و کار اینترنتی هستند و نیاز به راهنمایی برای بهبود کسب و کار خود دارند. برای افراد زیادی پیش آمده که به سبب کسب و کار آنلاینشان نیاز به راهنمایی داشته اند و در راستای آن سمینارها یا دوره های زیادی را شرکت کرده اند اما پس از مدتی دوباره به روند قبلی بازگشته اند.
انواع روش های بازاریابی برای کوچینگ کسب و کار آنلاین
-
بازاریابی محتوایی
یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی برای کسب و کارهای آنلاین، بازاریابی محتوا است. این نوع بازاریابی بر تولید محتوای ارزشمند، مرتبط و همراستای اهداف کسب و کار مبتنی است. هدف بازاریابی محتوا جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که برای کسب و کار شناخته شده و تعریف شده هستند. یکی از انواع ابزارهای بازاریابی محتوایی ایمیل مارکتینگ است که از نظر هزینه و امکانات بسیار مناسب است. از ویژگی های این ابزار این است که دیتابیس محتوایی که تولید شده برای همیشه برای کسب و کار باقی می ماند. کوچینگ کسب و کار آنلاین به شما به تولید محتواهای مناسب کمک خواهد کرد.
-
بازاریابی شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی ابزاری است که بیشتر کسب و کارهای امروزی به آن رجوع کرده اند. تعداد زیادی کسب و کار وجود دارد که تنها بر پایه شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است. البته باید توجه داشت که برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین باید به تمام ابزارها مجهز بود. برای این منظور شما با انواع شبکه های اجتماعی و محیط های آنها آشنایی داشته باشید. ولی استفاده از کوچینگ کسب و کار آنلاین به شما در استراتژی بازاریابی و کسب درآمد بیشتر کمک می کند.
-
بازاریابی ویروسی
این نوع از بازاریابی در واقع به همان بازاریابی محتوایی باز می گردد بدین صورت که باعث شود تعداد زیادی از افراد در مورد آن صحبت کنند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند. در واقع این نوع بازاریابی آنلاین باعث می شود بدون اینکه صاحب کسب و کار به صورت مستقیم حضور داشته باشد، تبلیغات توسط خود افراد انجام می شود. این مدل از بازاریابی بسیار نافذ است و باعث اعتمادسازی میان افراد شود و برای کسب و کارهای آنلاین بسیار مناسب و کارآمد است.
کوچینگ برای راه اندازی کسب و کار آنلاین
برای کوچینگ کسب و کار آنلاین لازم است قدم های زیر را طی کنید.
-
رفع کردن مشکلات
مشتریان در اصل محصول شما را خریداری نمی کنند. آن ها راه حل های مشکلات شان را می خرند. گام نخست در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین این است که شما مشکلات رایج افراد را تشخیص داده و راه حلی مناسبی برایشان پیدا کنید. هر محصول یا خدمتی که ارائه می دهید، باید در راستای حل آن مشکلات باشد.
-
تنظیم برنامه جامع کوچینگ کسب و کار آنلاین
به محض اینکه متوجه شدید مشکلات رایج کدامند، بایستی یک برنامه ی گام به گام جهت رفع آنها تنظیم کنید.
برای کسب و کار های اینترنتی گام های ضروری و کلی، شامل:
-راه اندازی یک وبسایت
-ایجاد صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی
-استخدام کارکنان با توانایی های خاص
ترتیبی برای انجام این گام ها در نظر بگیرید و بر اساس آن ترتیب پیش بروید. بهتر است کارها را یک به یک انجام دهید، به جای اینکه یکجا بخواهید انجام داده باشید. برای حفظ چارچوب کار، اهداف مشخص تعیین کنید. این امر باعث می شود مطمئن شوید همه ی کارها را سر جای خود انجام خواهید داد.
-
از اشتباهات قبلیتان درس بگیرید.
قطعا در طول مسیر راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به مشکلاتی بر خواهید خورد و ممکن گاهی اوقات دچار اشتباه شوید و گام نادرستی بردارید. داشتن اشتباه در ابتدای کار طبیعی است و جز لاینفک کسب و کار آنلاین است، اما نکته مهم این است که آن اشتباه دوباره تکرار نشود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام خسته نباشید مطالبتون جالب و خوب بود