تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی
وقتی شما چکش در اختیار داشته باشید، ناخوداگاه وسوسه می شوید که به دنبال میخ بگردید
جمله بالا مصداق بارز این موضوع است که وقتی ابزاری را در اختیار دارید، همواره به دنبال استفاده از آن هستید. این وسوسه زمانی شدت می گیرد که یک ابزار قدرتمند و چند وهی مانند AI در اختیار شما باشد.
در حال حاضر از هوش مصنوعی یا همان AI برای ایجاد راه حل در پیشگیری و درمان بیماری های همه گیر استفاده می شود. هوش مصنوعی به برخی از شرکت ها برای مقابله با این اختلالات کمک کرده است. به عنوان مثال شرکت والمارت به ربات های پاک کننده و تمیز کننده روی آورده است. همچنین سیستم تحویل محصول هوشمند به تجارت الکترونیک در پاسخگویی به افزایش تقاضا کمک کرده است.
AI یا هوش مصنوعی چگونه به بازاریابی کمک خواهد کرد
در کنار بسیاری از بخش های مختلف کسب و کارها، بخش بازاریابی به شدت مختل شده است. رویدادها و اتفاقات وابسته به بازاریابی به شدت ضربه خورده اند و بخش آنلاین نیز در امان نبوده است. بسیاری از کمپین ها برای ماهها و روزهای آتی لغو شده اند، چرا که زمان مناسبی برای اجرا نبوده است. از طرف دیگر نویسندگان و ناشران با افزایش مخاطب اما کاهش درامد روبرو بوده اند و با این وجود هنوز AI چیزی برای ارائه نداشته است.
چرا که هوش مصنوعی مبتنی بر داده های گذشته است و در تجزیه و تحلیل اطلاعات گذشته که در یک دوره مداوم تکرار شده اند، نسبت به سایر ابزارها برتری دارد. هنگامی که هیچ داده تاریخی وجود نداشته است و یا در تغییات جهانی داده های قدیمی بلا استفاده هستند، هوش مصنوعی کاربردی نداشته و قابل اعتماد نیست.
بسیاری از افراد، AI را با داده های ضعیفی اجرا می کنند اما باید بدانند که نباید انتظار نتایج خوبی داشته باشند. سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه AI بوده ایم اما همچنان جایگزین خوبی برای درک انسان مشاهده نشده است. با این حال می توان درس ها و ترفندهایی یاد گرفت که در شرایط بحرانی در آینده از آنها استفاده کنیم. کووید 19 اولین شیوع بیماری ویروسی نیست.
پیش از این در سال 2003 شیوع بیماری سارس و در سال 2013 شیوع بیماری Mers بوده است. بدون شک ویروس های دیگری وجود دارند که در صورت شیوع افراد زیادی را درگیر خواهد کرد. هر چند دفعه بعد، ما داده هایی برای راهنمایی خواهیم داشت. پس داشتن اطلاعات و تحلیل و پیش بینی، ابزار هوش مصنوعی ارزشمند خواهد بود. اکنون به چالش های کووید 19 در حوزه بازاریابی و کاربرد AI خواهیم پرداخت.
از اولین تاثیرات کووید 19 در حوزه تبلیغات، لغو گسترده تبلیغات بسیاری از شرکت ها بود. بسیاری از پنل های ایمیل مارکتینگ متوقف شده اند و تبلیغات را انجام نداده اند. البته لغو تمامی ایمیل های ارسالی کمی غیرمنطقی بوده و هست. می توان از AI برای انتخاب کردن محتوای مناسب با توجه به شرایط برای ارسال با ایمیل استفاده کرد. یعنی فیلتر کردن فقط مواردی از تبلیغات که برای شرایط بحرانی مناسب نیستند..
یکی دیگر از تاثیرات این همه گیری، افزایش خوانندگان اما کاهش درامد نویسندگان بود. چرا که بسیاری از تبلیغ کنندگان کلمه “کروناویروس” و کلمات مشابه را در لیست سیاه قرار داده بودند که در چند ماه اخیر در بسیاری از مقالات تکرار شده بود. این مشابه همان موقعیتی است که اخبار در خصوص بلاک کردن کلمه “داعش” داشتند.
با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته AI می توان لیست سیاه کلمات را با غربالگری هوشمندانه تری جایگزین کرد. هوش مصنوعی به ما کمک می کند تا بدانیم آیا کنار هم قرار دادن برند ما و مقاله ای که به کرونا ویروس اشاره دارد، مناسب است یا خیر. این هم برای نویسندگان و هم تبلیغ کنندگان مفید خواهد بود.
همچنین خارج نشدن کارمندان از خانه، نیاز به برنامه ریزی خودکار و ابزارهای مدیریتی را دوچندان کرده است و به شرکت ها امکان مدیریت اختلالات را می دهد. در آخر باید بدانید که تبلیغات فقط برای فروش کفش و صابون نیستند، بلکه یک ابزار مهم برای اطلاعات عمومی نیز می باشند. دولت ها و سرویس های سلامتی و بهداشت از تبلیغات برای گسترش اطلاعات در مورد کرونا ویروس استفاده کردند.
شاید صنعت بازاریابی به اندازه پرسنل پزشکی مهم نباشد ولی نقش حیاتی در حمایت از مراقبت های بهداشتی دارد. چرا که سیستم تبلیغاتی بهتر و هوشمندانه تر، بهتر می تواند به گسترش اطلاعات کمک کند.
منبع:
مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی
- بهبود تحویل محصولات: با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت ها می توانند فرآیند تحویل محصولات را بهبود بخشیدند و از این طریق اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند.
- بهبود فرآیند تولید: هوش مصنوعی می تواند به شرکت ها در بهبود فرآیند تولید کمک کند. با تحلیل داده های تولیدی، می توانند نواحی قابل بهبود را شناسایی کرده و فرآیند تولید را بهبود بخشند.
- کاهش هزینه ها: با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت ها می توانند هزینه های بازاریابی و تولید را کاهش دهند. به عنوان مثال با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، می توانند تبلیغات را به شکل هدفمند تری هدایت کنند و در نتیجه هزینه های تبلیغات را کاهش دهند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
If you are going for best contents like myself, simply pay a quick visit this web page every day as it presents quality contents, thanks
my web-site :: CBD for Sale