تبلیغات در لینکدین
تبلیغات در لینکدین؛ تبلیغات نیاز امروزه ی همه ی کسب و کارها است و اکثر شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها و پروفایل های بیزینسی، تبلیغات اسپانسری انجام می دهند. از این جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی حجم زیادی از تبلیغات کسب و کارها را به خود اختصاص داده است.
در میان همه ی شبکه های اجتماعی لینکدین یک شبکه ی اجتماعی تخصصی است که کاربرانی خاص دارد و برای کسب و کارهایی که به صورت BTB فعالیت می کنند، تعداد کثیری از مخاطبان هدف را در خود جای داده است، که کسب و کارها می توانند با اجرای تبلیغات در لینکدین به صورت هدفمند و اصولی، این مخاطبان هدف را با نرخ تبدیل بالایی، به مشتری های راغب تبدیل کنند. این مقاله به شما کمک می کند که با روش های تبلیغات در لینکدین و نحوه ی اجرای تبلیغات و ساخت محتوای تبلیغاتی در لینکدین آشنا شوید.
جهت آشنایی کامل با لینکدین پیشنهاد می کنیم به مقاله ی لینکدین مارکتینگ مراجعه کنید.
چند نوع تبلیغات در لینکدین وجود دارد:
- تبلیغات اسپانسری محتوایی(یک نوع تبلیغات مستقیم اسپانسری هم وجود دارد)
- تبلیغات متنی اسپانسری(مشابه google ads)
- ارسال پیام اسپانسری sponsored inmail
- تبلیغات پویا dynamic ads
- دریافت فرم اطلاعات مخاطب هدف lead gen form
چرا تبلیغات در لینکدین یک معامله ی همیشه برنده است؟
مزیت تبلیغات در لینکدین این است که شما مستقیما با مخاطب هدف خود سر و کار دارید و هزینه ی تبلیغات در لینکدین برخلاف دیگر شیوه های تبلیغاتی به میزان کمتری هدر می رود و شما می توانید به نرخ تبدیل بالاتری دست پیدا کنید. شما می توانید هدف های مختلفی از تبلیغات در لینکدین داشته باشید، مثل: ایجاد آگاهی از برند branding، افزایش ترافیک سایت، جذب مخاطب برای صفحه ی لینکدین و یا ارجاء مخاطبان به لندینگ پیج، برای دریافت اطلاعات آنها در ازاء ارائه ی یک فایل آموزشی رایگان، مانند یک ویدیو یا یک کتاب الکترونیکی.
فراموش نکنید که مانند هر نوع کمپین تبلیغاتی دیگری باید تنها یک هدف برای یک کمپین از میان موارد بالا انتخاب کنید. تبلیغات در لینکدین به این صورت است که شما می توانید گروه خاصی از افراد را که بازار هدف target market شما هستند برای دیدن تبلیغ هایتان انتخاب کنید.
-
تبلیغات اسپانسری محتوایی
تبلیغات اسپانسری محتوایی به صورت مستقیم در بخش فید خبری لینکدین نمایش داده می شود، این نوع تبلیغ ها به میزان زیادی به نمایش در می آیند، این نوع تبلیغ مانند پست های معمولی لینکدین قابلیت به اشتراک گذاری را دارند، پس شما می توانید با طراحی یک محتوای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه احتمال وایرال شدن محتوای تبلیغاتی خود را توسط کاربران افزایش دهید.
این نوع تبلیغات به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد، که در حالت غیر مستقیم، محتوای وبلاگ یا صفحه ی لینکدین در تبلیغات قرار داده می شود، برای ارجاء کاربران به سمت صفحه ی فرود، یا ایجاد آگاهی از برند. در حالت مستقیم نیازی نیست که شما محتوارا قبلاٌ در جایی منتشر کرده باشید، در این مدل محتوای شما به صورت مستقیم در تبلیغ قرار داده می شود. هزینه ی این نوع تبلیغ می تواند بر اساس هر هزار ویو و یا به ازای هر کلیک pcp محاسبه شود.
-
تبلیغات متنی اسپانسری
این نوع تبلیغات فقط در صفحه ی کاربرانی که از نسخه ی دسکتاپ استفاده می کنند نمایش داده می شود. این مدل از تبلیغات در لینکدین، مشابه تبلیغات google ads می باشد، همچنین شما در این نوع تبلیغ می توانید از چند پیام متنی استفاده کنید و میزان دریافت ترافیک و اثر بخشی هر تبلیغ را بررسی کنید، تا در کمپین های آینده بتوانید در مسیر درست تری حرکت کنید. این مدل از تبلیغات در لینکدین، در بخش سمت راست فید نمایش داده می شود.
-
تبلیغات پویا در لینکدین dynamic ads
این مدل از تبلیغات در لینکدین، برای جذب کانکشن ها و همینطور استخدام نیرو کاربرد زیادی دارد. تبلیغات در لینکدین به صورت پویا، امکان قرار دادن فایل های دانلودی وجود دارد، که می تواند موجب برقراری ارتباط عمیقی بین کاربر و برند شود. شما می توانید از پیام های شخصی سازی شده استفاده کنید و تاثیر زیادی بر روی کاربران داشته باشید. این نوع تبلیغات می تواند در افزایش ترافیک سایت شما و صفحه ی فرود سایتتان ناثیر زیادی داشته باشد.
در این مدل تبلیغات در لینکدین کاربران می توانند اطلاعات صفحه ی لینکدین خود، مانند نام کامل و ایمیلشان را بدون پر کردن فرم برایتان ارسال کنند. تبلیغات پویا در سمت راست فید نمایش داده می شود و در یک زمان مشخص دو عدد از این تبلیغ به کاربر نمایش داده می شود.
-
ارسال پیام اسپانسری sponsord inmail
این نوع از تبلیغات در لینکدین به صورت ارسال پیام متنی برای کاربران است و شامل یک خوش آمدگویی و مقدمه ی شخصی سازی شده است و می تواند حاوی یک کال تو اکشن cta و یک لینک برای کلیک کردن باشد، هزینه ی این مدل تبلیغ بر اساس ارسال هر پیام است و مزیت آن این است که هر زمان که کاربر آنلاین شود برایش ارسال می شود و در بالای همه ی پیام هایش قرار می گیرد. شما می توانید انتخاب کنید که این پیام برای چه گروهی از افراد فرستاده شود و جامعه ی مورد نظر target market خود را هدف قرار دهید.
-
دریافت فرم اطلاعات مخاطب هدف
این مدل از تبلیغات در لینکدین می تواند به شما در، دریافت لید های با کیفیت کمک بسزایی کند، این نوع تبلیغات در لینکدین مکملی برای تبلیغات محتوایی اسپانسری، تبلیغات متنی اسپانسری و تبلیغات پیام اسپانسری است، به این صورت که شما در این نوع تبلیغ فرم های از پیش پر شده در پروفایل کاربری مخاطب ها را دریافت می کنید، اطلاعاتی شامل: نام کاربر، شماره تماس، ایمیل و… که می توانند برای جذب مشتری بسیار سودمند باشند.
-
تبلیغات ویدیویی بحث داغ امروزه ی لینکدین
با توجه به اهمیت ویدیو مارکتینگ در میزان اثر گذاری تبلیغات و وایرال شدن ویدیوهای تبلیغاتی جذاب در لینکدین، نباید از اهمیت استفاده از محتوای بصری بالاخص ویدیو در تبلیغات غافل شد. بر اساس تحقیقات و پیشبینی شبکه ی cisco مصرف ترافیک توسط ویدئو تا سال 2022، 4برابر خوهد شد ، یعنی 82درصد از ترافیک مصرفی به ویدئوها تعلق خواهد گرفت، مزیت ویدئو نسبت به سایر محتواهای دیگر این است که ارتباط عمیق تری با مخاطب برقرار می کند و باعث ماندگاری بیشتر برند در ذهن مخاطب می شود.
مقاله ی پیشنهادی:تبلیغات چیست + 7 روش تبلیغات
کلام آخر
تبلیغات بحثی گسترده و تخصصی است و نیاز به تجربه و آزمون و خطا دارد، شریان اصلی هر کسب و کار تبلیغات است، پس از تبلیغ کردن هراس نداشته باشید و هر چه سریعتر برای رشد کسب و کارتان، با توجه به بودجه ی در دسترس، یک کمپین تبلیغاتی را شروع کنید تا شاهد رشد درآمدی و کسب و کارتان باشید.
دیدگاهتان را بنویسید